• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
استاندار کرمان:

برای اعزام زائران اربعین از کرمان باید منتظر مجوز عراق بمانیم

  • کد خبر : 12512
  • 15 شهریور 1400 - 21:58
برای اعزام زائران اربعین از کرمان باید منتظر مجوز عراق بمانیم

استاندار کرمان با بیان اینکه باید منتظر اجازه‌ عراق برای اعزام زائرین بمانیم گفت: مراسم‌های داخل استان را مانند مراسم‌های دهه اول محرم و با همان دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌کنیم. علی زینی‌وند ظهر یکشنبه در جلسه ستاد اربعین گفت: در اربعین امسال به علت شیوع کرونای جهش یافته و بسته شدن مرزها مخصوصاً بسته بودن مرز میرجاوه، تردد […]

استاندار کرمان با بیان اینکه باید منتظر اجازه‌ عراق برای اعزام زائرین بمانیم گفت: مراسم‌های داخل استان را مانند مراسم‌های دهه اول محرم و با همان دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌کنیم.

علی زینی‌وند ظهر یکشنبه در جلسه ستاد اربعین گفت: در اربعین امسال به علت شیوع کرونای جهش یافته و بسته شدن مرزها مخصوصاً بسته بودن مرز میرجاوه، تردد زمینی زوار پاکستانی از ایران را نخواهیم داشت و آنها می‌توانند با حمل و نقل هوایی اعزام شوند.

زینی وند با بیان اینکه دولت عراق هنوز بیانیه یا دستوری مبنی بر اجازه ورود به این کشور را صادر نکرده است افزود: با این حال ما آمادگی کامل را برای اعزام زائران چه هوایی چه زمینی و یا حتی فقط موکب داران را داریم.

وی اظهار کرد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا لازمه شرکت در مراسم اربعین دریافت دو دوز از واکسن کرونا است و از آنجا که زائران از دو هفته قبل از اربعین حرکت خواهند کرد آخرین مهلت دریافت دوز دوم واکسن جمعه ۱۹ شهریور اعلام شده است.

استاندار کرمان اظهار کرد: همه افرادی که می‌خواهند در مراسم اربعین شرکت کنند باید از قبل در سامانه ثبت نام کنند تا این افراد به صورت گروهی و کاروانی اعزام شوند و به صورت انفرادی امکان شرکت در این مراسم وجود ندارد.

زینی وند افزود: دلیل اینکه افراد باید گروهی باشند این است که مسئولان بتوانند امنیت، بهداشت و سلامت این افراد را زیر نظر داشته و نظم و آرامش را در گروه‌ها کنترل کنند.

وی مجدد تاکید کرد: چون عراق هنوز مجوزی برای ما صادر نکرده است ممکن است ظرفیت و سهمیه استان بسیار کم باشد و یا حتی این مراسم را به کلی لغو کنند و ما فعلاً بر اساس ابلاغیه‌های ستاد ملی کرونا و سازمان عتبات عالیات پیش می‌رویم.

استاندار کرمان تشریح کرد: پیاده روی اربعین یک جنبه بین المللی دارد و سال‌ها قبل عده‌ای زیادی در آن شرکت می‌کردند و اکنون که به خاطر شیوع کرونا مرزها بسته شده است و همه ارادتمندان امام حسین (ع) تشنه دیدارش هستند و ممکن است با باز شدن مرزها مردم هجوم بیاورند و باعث ازدحام شوند که این موضوع غیرقابل پیش بینی است.

زینی وند ادامه داد: از همه کسانی که می‌خواهند برای مراسم اربعین مراجعه کنند خواهش می‌کنم که بدون هماهنگی با مسئولان مربوطه به مرزها مراجعه نکنند چرا که مجبور به برگرداندن آنها می‌شوند.

وی گفت: نگاه همه دنیا به ما است و نمی‌توانیم حالا که شرایط کرونا به یک ثباتی رسیده است مجوز پیاده وری های نمادین و تجمعات را بدهیم که نتیجه اش پیشمانی و افزایش مبتلایان شود.

وی افزود: مراسم‌های داخل استان را مانند مراسم‌های دهه اول محرم با همان دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌کنیم و تا پایان این هفته همه لیست‌ها و کارهای خود را آماده می‌کنیم و منتظر اعلام نظر دولت عراق می‌مانیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=12512
  • منبع : مهر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.