• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
فوق تخصص عفونی کودکان:

برای جلوگیری از سرخک واکسیناسیون کودکان را تکمیل کنید

  • کد خبر : 14564
  • 17 اردیبهشت 1401 - 8:34
برای جلوگیری از سرخک واکسیناسیون کودکان را تکمیل کنید

یک فوق تخصص عفونی کودکان در کرمان گفت:به علت شیوع سرخک در کشور‌های همسایه و مواردی در کشور تکمیل واکسیناسیون کودکان زیر ۵سال توصیه شده است.  مائده جعفری فوق تخصص عفونی کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: علائم و نشانه‌های سرخک حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در […]

یک فوق تخصص عفونی کودکان در کرمان گفت:به علت شیوع سرخک در کشور‌های همسایه و مواردی در کشور تکمیل واکسیناسیون کودکان زیر ۵سال توصیه شده است.

 مائده جعفری فوق تخصص عفونی کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: علائم و نشانه‌های سرخک حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می‌شوند.

او می‌گوید: علائم سرخک معمولاً با تب خفیف تا متوسط ​​شروع می‌شود که اغلب با سرفه‌های مداوم، آبریزش بینی، چشم‌های ملتهب (کانژنکتیویت) و گلودرد همراه است؛ این بیماری نسبتاً خفیف ممکن است دو یا سه روز طول بکشد.

فوق تخصص عفونی کودکان گفت: بثورات پوستی متشکل از لکه‌های بزرگ و مسطح که اغلب به یکدیگر سرازیر می‌شوند؛ عفونت آن‌ها در مراحل متوالی در طی یک دوره دو تا سه هفته‌ای رخ می‌دهد.

او گفت: بثورات شامل لکه‌های قرمز کوچک است که برخی از آن‌ها کمی برجسته هستند؛ ابتدا در صورت شروع می‌شوند و در طی چند روز آینده، بثورات روی بازو‌ها و تنه و سپس روی ران‌ها، ساق پا پخش می‌شوند.

فوق تخصص عفونی کودکان می‌گوید: در همان زمان، تب به شدت افزایش می‌یابد، اغلب به ۴۰ تا ۴۱ درجه سانتیگراد می‌رسد، بثورات سرخک به تدریج فروکش می‌کند، ابتدا از صورت و در آخر از ران‌ها و پا‌ها محو می‌شود.

او گفت: فرد مبتلا به سرخک می‌تواند ویروس را به مدت هشت روز به دیگران منتقل کند و از چهار روز قبل از ظاهر شدن بثورات و به مدت چهار روز بعد از محو شدن بثورات وجود داشته باشد.

فوق تخصص عفونی کودکان گفت: عوارض این بیماری عفونت ریوی، درگیری مغزی و حتی مرگ است و راه پیشگیری واکسیناسیون کامل است که در سن ۱۲ماهگی واکسن MMR و دوز یادآور در سن ۱۸ماهگی تزریق می‌شود.

او می‌گوید: در حال حاضر به علت شیوع سرخک در کشور‌های همسایه افغانستان و پاکستان و موارد ابتلا در کشور تکمیل واکسیناسیون کودکان زیر ۵سال و در صورت واکسیناسیون ناقص، دوز یادآور در کودکان زیر ۵سال توصیه شده است.

جعفری گفت: در صورت مشاهده تب و بثورات پوستی در کودکتان به خصوص همراه با سرفه و قرمزی چشم به پزشک متخصص کودکان و یا فوق تخصص عفونی کودکان مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=14564

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.