• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خبر داد:

برگزاری همزمان دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی هنری در کرمان

  • کد خبر : 1588
  • 09 اردیبهشت 1397 - 11:58
برگزاری همزمان دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی هنری در کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی به صورت همزمان در استان کرمان برگزار می‌شود. محمدرضا علیزاده صبح شنبه در نشست خبری یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران اظهار داشت: یازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود. وی با بیان […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی به صورت همزمان در استان کرمان برگزار می‌شود.

محمدرضا علیزاده صبح شنبه در نشست خبری یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران اظهار داشت: یازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موسیقی نواحی یکی از منابع مهم تاریخ شفاهی ما محسوب می‌شود، افزود: هدف از برگزاری جشنواره موسیقی نواحی، ترغیب و تشویق هنرمندان این عرصه، ایجاد فضای مناسب برای عرضه آثار خلق شده و بسط و گسترش موسیقی نواحی مختلف ایران است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: محوریت جشنواره امسال، آفرینش آثار مبتنی بر موسیقی حماسی است.

وی با اشاره به پهناوری استان کرمان و میزبانی سه ساله این استان در جشنواره موسیقی نواحی کشور، گفت: استان کرمان در احیاء هنر موسیقی نواحی، شناساندن هنرمندان این عرصه و ثبت آثار آن‌ها نقش ارزنده‌ای داشته است.

علیزاده افزود: وجود اقوام مختلف در استان کرمان، سبب تنوع موسیقی نواحی در این استان شده است.

وی با اشاره به تنوع سازها در استان پهناور کرمان اظهارداشت: بیش از ۳۵ نوع ساز در استان شناسایی شده که در کشور بی‌نظیر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از ویژگی‌های برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان، حمایت و همراهی هنرمندان عرصه موسیقی کرمان است و همچنین در دوره‌های مختلف برگزاری این جشنواره در استان شاهد انسجام و همدلی مسئولان بودیم.

وی بهره‌مندی مردم استان از فضای بانشاط را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: اجرای موسیقی نواحی در بسیاری از شهرستان‌های استان کرمان طی مدت برگزاری جشنواره در دستور کار قرار دارد.

علیزاده تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر از برنامه‌های جشنواره دیدن کردند.

 وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین استاندار کرمان و وزیر وقت ارشاد مبنی بر دایر بودن سه ساله دبیرخانه جشنواره در استان کرمان، گفت: برگزاری سه ساله جشنواره با محوریت کرمان، مقدمه‌ای برای دائمی شدن دبیرخانه موسیقی نواحی در استان کرمان است و تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به ظرفیت‌های کرمان، افزود: برگزاری جشنواره موسیقی نواحی فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف می‌باشد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه آثار «تونی کرگ» در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان خبر داد و گفت: آثار مجسمه و حجم این هنرمند بین‌المللی از ۱۱ اردیبهشت به مدت ۶۰ روز در کرمان برگزار می‌شود.

علیزاده اظهارداشت: برای استقبال از این رویداد بزرگ، شش نمایشگاه در شش نگارخانه شهر کرمان افتتاح شده است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=1588
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.