• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان:

بیش از ۱۷۰ هزار مسافر نوروزی در استان کرمان اقامت کردند

  • کد خبر : 16089
  • 15 فروردین 1402 - 18:42
بیش از ۱۷۰ هزار مسافر نوروزی در استان کرمان اقامت کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۱۷۱ هزار و ۶۴۹ مسافر نوروزی تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، در ستادهای اسکان این استان اقامت داشته‌اند.  فریدون فعالی افزود: ستادهای اسکان کرمان شامل میراث‌فرهنگی، آموزش و پرورش و همچنین ستاد اسکان زائران شهید سلیمانی است که هرکدام به ترتیب ۸۹ هزار و ۱۶۵، ۷۷ […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۱۷۱ هزار و ۶۴۹ مسافر نوروزی تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، در ستادهای اسکان این استان اقامت داشته‌اند.

 فریدون فعالی افزود: ستادهای اسکان کرمان شامل میراث‌فرهنگی، آموزش و پرورش و همچنین ستاد اسکان زائران شهید سلیمانی است که هرکدام به ترتیب ۸۹ هزار و ۱۶۵، ۷۷ هزار و ۸۴۵ و چهار هزار و ۶۳۹ نفر را در نوروز سال جاری اسکان داده‌اند.

وی تصریح کرد: آمار اقامت تأسیسات گردشگری استان کرمان در نوروز امسال نسبت به مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان بیان کرد: از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه امسال ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۳۴ نفر وارد این استان شده‌اند که نسبت به مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی کرمان ادامه داد: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۲ فروردین‌ماه امسال ۲۱۸ هزار و ۶۷۹ مسافر نوروزی از بناهای تاریخی و موزه‌های این استان دیدن کرده‌اند.

فعالی خاطرنشان کرد: بیشترین بازدید از اماکن تاریخی مربوط به باغ شاهزاده با ۸۴ هزار و ۹۵۶ نفر، ارگ تاریخی بم با ۴۶ هزار و ۱۸۹ نفر و حمام گنجعلیخان ۴۴ هزار و ۲۸۹ نفر بوده است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=16089

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.