• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

تشریح کلاهبرداری ۲۰ میلیارد تومانی آهن‌فروشی در کرمان

  • کد خبر : 7665
  • 24 مهر 1398 - 11:04
تشریح کلاهبرداری ۲۰ میلیارد تومانی آهن‌فروشی در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان جزئیات کلاهبرداری ۲۰ میلیارد تومانی یک آهن‌فروشی در کرمان را تشریح کرد و گفت: این پرونده بیش از ۱۱۰ نفر شاکی دارد که مبالغ پرونده‌ها از ۶ میلیون تومان تا ۵ میلیارد تومان تشکیل شده است. سردار عبدالرضا ناظری امروز در جمع خبرنگاران در تشریح دستگیری باند کلاهبرداری میلیاردی در استان […]

فرمانده انتظامی استان کرمان جزئیات کلاهبرداری ۲۰ میلیارد تومانی یک آهن‌فروشی در کرمان را تشریح کرد و گفت: این پرونده بیش از ۱۱۰ نفر شاکی دارد که مبالغ پرونده‌ها از ۶ میلیون تومان تا ۵ میلیارد تومان تشکیل شده است.

سردار عبدالرضا ناظری امروز در جمع خبرنگاران در تشریح دستگیری باند کلاهبرداری میلیاردی در استان اظهار داشت: افرادی از بازار آشفته و فضایی که در بعضی اقلام از جمله در حوزه مسائل ساختمانی به‌ویژه آهن‌آلات پیش آمده بود سوء استفاده کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: یکی از مغازه‌هایی که مبادرت به خرید و فروش آهن آلات می‌کرد با طرح‌ریزی کلاهبرداری از پیش تعیین شده نسبت به اغفال برخی از خریداران آهن‌آلات در آن شرایط خاص اقدام کرده بود.

وی تصریح کرد: شگرد این افراد به این صورت بود که وجهی را به عنوان پیش پرداخت از افراد می‌گرفتند و متعهد می‌شدند در موعد مقرر آهن‌آلات را تحویل دهند و اعتماد مردم را با تحویل به‌موقع به برخی از افراد ومال باختگان قبلا جلب کرده بودند.

ناطری ابراز داشت: افراد در بازار آهن با توجه به روند صعودی قیمت آن به افرادی به‌عنوان یک واحد صنفی اعتماد و خریداری و مبالغی را پرداخت کرده و قراردادهایی فی ما بین آنها منعقد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: از اواخر اسفندماه سال گذشته این اتفاق شروع می‌شود و تا اوایل شهریورماه ادامه یافته که تاکنون این پرونده بیش از ۱۱۰ نفر شاکی دارد که مبالغ پرونده‌ها از ۶ میلیون تومان تا ۵ میلیارد تومان تشکیل شده است.

ناظری عنوان کرد: این افراد از اوایل شهریورماه متواری می‌شوند و با طرح دعوا توسط شکات و دستوری که دادستان و معاون دادستان کرمان داده‌اند این پرونده در دستور کار پلیس آگاهی کرمان قرار گرفت و با مراجعه شکات به دفتر بنده و دفتر ۱۹۷ پلیس، قبل از هفته ناجا قول دادیم در اسرع وقت در زمینه دستگیری این افراد اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: یافتن مخفیگاه این افراد با اقدامات فنی و اطلاعاتی که انجام شد و نیابت قضایی گرفتیم و چهار استان جنوبی کشور را رصد کردیم یکی از این متهمان را موفق شدیم در استان بوشهر دستگیر کنیم و در این رابطه تاکنون سه مرد و یک خانم دستگیر شده‌اند و پرونده تحت رسیدگی است.

فرمانده انتظامی استان کرمان مبلغ کلاهبرداری را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: شگرد این افراد به صورتی بود که باز پرداخت وجه این آهن‌آلات به صورتی بود که خودش اغوا کنند بود و مردم را فریب می‌داد و پول را در چند قسط از افراد می‌خواستند دریافت کنند و آهن‌آلات را زیر قیمت بازار به افراد مالباخته فروخته بودند.

ناظری با اشاره به اینکه این متهمان به‌دنبال تهیه گذرنامه با اسم مستعار برای خروج از کشور بودند، تاکید کرد: افراد کلاهبردار و مجرمان نمی‌توانند از چنگال پلیس و دستگاه قضایی فرار کنند و بدانند هر کجای ایران و حتی خارج از کشور هم بروند پلیس آنها را دستگیر می‌کند و برابر قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه از مردم درخواست دارم فریب این گونه افراد را نخورند، گفت: یک آهن‌فروشی در کرمان به این صورت آهن را می‌فروشد مردم باید هنگام خرید در این زمینه بررسی بیشتری داشته باشند و واحدهای نظارتی بر عملکرد اصناف باید نظارت بیشتری بر واحدهای صنفی خود داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7665

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.