• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
سرقتی میلیاردی ظرف ۱۲ دقیقه

تیم ویژه برای رسیدگی به پرونده سرقت حرفه‌ای در سیرجان

  • کد خبر : 5233
  • 28 تیر 1398 - 13:55
تیم ویژه برای رسیدگی به پرونده سرقت حرفه‌ای در سیرجان

دادستان سیرجان با اشاره به سرقت از منزلی در سیرجان طی مدت زمان ۱۲ دقیقه با وجود تمام تجهیزات ضد سرقت حرفه‌ای، گفت: تیم ویژه‌ای برای رسیدگی به این سرقت مشخص شده است. در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر سرقت میلیاردی طلا و ارز از منزل وی با وجود مجهز بودن منزل […]

دادستان سیرجان با اشاره به سرقت از منزلی در سیرجان طی مدت زمان ۱۲ دقیقه با وجود تمام تجهیزات ضد سرقت حرفه‌ای، گفت: تیم ویژه‌ای برای رسیدگی به این سرقت مشخص شده است.

در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر سرقت میلیاردی طلا و ارز از منزل وی با وجود مجهز بودن منزل وی به سیستم‌های دزدگیر، دوربین مداربسته، درب ضد سرقت و گاو صندوق و ادعای وی مبنی بر سرقت میلیاردی از حدود ۵ ماه پیش و به نتیجه نرسیدن پیگیری‌های صورت گرفته از سوی آن ها، موضوع را از محسن نیک ورز دادستان سیرجان پیگیری کردیم.

محسن نیک ورز دادستان سیرجان با بیان اینکه موضوع به این کیفیتی که به شما گزارش شده، نیست، گفت: این موضوع که در سطح کشور، استان و به تبع آن در سطح شهرستان افزایش آمار سرقت داشتیم، درست است؛ اما، این موضوع که سرقت‌های مهمی رخ داده و نیروی انتظامی شانه خالی کند، نیست.

وی با بیان اینکه در یک مورد اخیر مبلغ بالاست و علی رغم اینکه منزل مجهز به دزدگیر، دوربین مداربسته، گاوصندوق و درب ضدسرقت بوده است، سارقان وارد شده اند، افزود: گروه سارقان گروهی حرفه‌ای بودند که توانسته اند ظرف ۱۲ دقیقه از گاو صندوق سرقت کنند، این یعنی یک گروه کارکشته و حرفه‌ای که توانسته اند تمام موانع را پشت سر بگذارند و مالی را به سرقت ببرد.

دادستان سیرجان گفت: این یک مورد خاصی است و برداشت پلیس آگاهی استان و شهرستان این است که احتمالا سارقان فرا استانی کار می‌کنند و غیر بومی هستند.

وی تصریح کرد: نحوه سرقت نشان می‌دهد کار سارقان بومی ما نیست و معمولا براساس سوابقی که از سرقت‌های مشابه در شهرستان‌های دیگر داشتیم و به علت مهاجرت پذیر بودن سیرجان، حدس می‌زنیم این گونه سرقت‌ها متعلق به سارقان غرب کشور است.

محسن نیک ورز با بیان اینکه سارقان با شناسایی این منزل ظرف ۱۲ دقیقه، علی رغم به صدا درآمدن دزدگیر اموال این منزل را سرقت کرده اند، بیان داشت: شاکی مدعیست اموالی بالغ بر حدود ۳ میلیارد تومان از وی به سرقت رفته است.

وی با بیان اینکه کار‌های فنی آغاز و سرنخ‌ها دنبال شده است، افزود: دستور جلب یک یا دو نفر صادر و بازداشت شده اند و در حال تحقیقات هستیم و کوتاهی از سوی پلیس یا نیروی انتظامی صورت نگرفته است و دادستانی و نیروی انتظامی به شدت پیگیر موضوع سرقت‌های اخیر است.

دادستان سیرجان با بیان اینکه دزدان به صورت حرفه‌ای کار کردند و سعی کسی که به صورت حرفه‌ای کارمی کند، این است که ردی از خودش به جای نگذارد، افزود: به خاطر همین موضوع تا حدودی دستگیری و شناسایی این افراد مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور جد و با حساسیت تمام در حال پیگیری این موضوع هستیم، بیان داشت: در دو یا سه مورد اخیر، شخصا فیلم‌ها را مشاهده و با شاکیان صحبت کرده ام و به لحاظ اهمیت آن، یک تیم ویژه را مسئول این پرونده گذاشتیم و ان شاء الله به زودی به نتیجه برسد.

نیک ورز در پاسخ به این سوال که آیا چهره‌های افراد براساس فیلم‌ها مشخص است، گفت: دقیقا زمانی که از جلوی دوربین رد می‌شوند، دستشان را جلوی صورتشان می‌گذارند که دوربین آن‌ها را ثبت نکند؛ اما، دو نفرشان ظاهرا چهره شان واضح است و براساس سرنخ‌هایی که وجود دارد، پلیس آگاهی کارش را شروع کرده است و امیدواریم به زودی نتیجه برسد.

دادستان سیرجان بیان داشت: نگهداری حجم زیاد طلاجات، وجه نقد و حتی ارز بر خلاف توصیه‌های پلیسی است و جا دارد شهروندان به این هشدار‌ها توجه کافی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5233

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.