• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

جان کلی هم رفتنی شد

  • کد خبر : 264
  • 19 فروردین 1397 - 13:34
جان کلی هم رفتنی شد

رسانه های آمریکایی فاش کردند که «جان کِلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، ماه گذشته میلادی در نشستی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تهدید به استعفا کرد. تارنمای خبری آکسیوس آمریکا امروز (یکشنبه) با افشای این خبر به نقل از برخی منابع مطلع، افزود: کلی ۲۸م مارس (۲۰م اسفند ۹۶) در اتاق بیضوی (دفتر […]

رسانه های آمریکایی فاش کردند که «جان کِلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، ماه گذشته میلادی در نشستی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تهدید به استعفا کرد.

تارنمای خبری آکسیوس آمریکا امروز (یکشنبه) با افشای این خبر به نقل از برخی منابع مطلع، افزود: کلی ۲۸م مارس (۲۰م اسفند ۹۶) در اتاق بیضوی (دفتر رئیس آمریکا) بشدت از ترامپ عصبانی شد و در حالی که به اتاق کارش برمی گشت، زیر لب می گفت استعفا می دهم.
منابع یاد شده گفتند این موضوع ربطی به اخراج «دیوید شالکین» وزیر امور کهنه سربازان در همان روز نداشته است.
یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت این اظهارات کـِلی احتمالا بیش از تهدید بوده و بیشتر به نوعی ابراز ناامیدی و یاس شباهت داشته است.
آکسیوس در تشریح جزییات اختلافات احتمالی بین ترامپ و رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید نوشت: کلی برخی از وسایل شخصیش را از دفترش جمعع کرده است، هر چند که به گفته برخی منابع این الزاما به معنای استعفای وی نیست.
رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید اغلب می گوید جایش در آنجا نیست و از همان ابتدا هم نمی خواست این پست را بپذیرد.
این رسانه به نقل از برخی منابع نوشت: کِلی در آن روز تا حدی عصبانی بود که برخی از افراد نزدیک به وی از جمله «کریستین نیلسن» وزیر امنیت داخلی آمریکا که احتمالا کِلی بیش از همه در کاخ سفید به وی اعتماد دارد، تلاش کردند وی را به کناری بکشند و آرام کنند.
اکسیوس افزود: کِلی در هشت ماه گذشته که بدین سمت منصوب شده، بیش از چند بار تهدید لفظی به استعفا کرده است.
تارنمای هیل ارگان کنگره آمریکا نیز ضمن تایید این خبر گزارش داد که برخی از منابع اوایل ماه جاری میلادی به این نشریه گفته اند که نفوذ کِلی در کاخ سفید کمرنگ شده است.
گزارش رسانه های آمریکایی درباره تهدید رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید که عالیرتبه ترین کارمند این نهاد در آمریکا منصوب می شود، به استعفا به دنبال مجموعه اخراج ها یا ترک کاخ سفید توسط مقام های ارشد آمریکایی منتشر شده است. از جمله می توان به کناره گیری «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا و «مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، پیش از کلی، راینس پریبس در دولت ترامپ ریاست ستاد کارکنان کاخ سفید را در اختیار داشت که در ۲۸م ژوییه ۲۰۱۷ توسط ترامپ برکنار شد و جان کلی جایگزین وی گردید.
ترامپ در چند ماه گذشته نیز شماری از مقام های کاخ سفید را اخراج کرده است و برخی دیگر از مقامات خود تصمیم به استفعا گرفته اند.
نشریه فارین پالیسی، چندی پیش پیش بینی کرد انتظار می رود «جان بولتون» مشاور جدید امنیت ملی آمریکا و افراد نزدیک وی، تغییرات گسترده ای را در شورای امنیت ملی با هدف اخراج ده ها نفر از مقام های کنونی کاخ سفید آغاز کنند.
این تارنما به نقل از برخی از منابع افزود: روند پاکسازی شورای امنیت ملی از مقامات باقی مانده از دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا آغاز خواهد شد و مقام هایی که گمان می رود به ترامپ وفادار نیستند و در افشا و انتشار اطلاعات مربوط به رئیس جمهوری در رسانه ها نقش داشته اند، هدف این برنامه هستند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=264
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.