• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
15

حمایت نداجا از تولیدکنندگان و اصناف سیرجانی

  • کد خبر : 9313
  • 28 آذر 1398 - 7:41
حمایت نداجا از تولیدکنندگان و اصناف سیرجانی

نشست تخصصی فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش با تولیدکنندگان و اصناف شهرستان و در راستای حمایت از مصارف داخلی، اقتصاد مقاومتی و تامین منابع پایدار برگزار شد. فرمانده مرکز آماد و پشتیبانی نیروی دریایی مستقر در سیرجان گفت: ما مصمم هستیم تولیدات غذایی منطقه و شهرستان را در اولویت خرید از کارخانه یا […]

نشست تخصصی فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش با تولیدکنندگان و اصناف شهرستان و در راستای حمایت از مصارف داخلی، اقتصاد مقاومتی و تامین منابع پایدار برگزار شد.

فرمانده مرکز آماد و پشتیبانی نیروی دریایی مستقر در سیرجان گفت: ما مصمم هستیم تولیدات غذایی منطقه و شهرستان را در اولویت خرید از کارخانه یا مراکز تولیدات مواد غذایی و لبنی داشته باشیم و تمام مایحتاج نیروی دریایی ارتش را از این شهرستان تهیه کنیم.

ناخدا یکم علیرضا محمدی افزود: بخش مردمی اقتصاد که می‌تواند ایفاگر نقش ستون فقرات اقتصاد مقاومتی بوده و راهگشا شود از اهمیت خاصی برخوردار است و جان گرفتن تولید در کشور بی‌شک نیازمند شاخص‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد .

وی عنوان کرد: برای رونق بخشیدن به اقتصاد یک کشور، نتنها دولت‌ها موظفند که برنامه‌های اقتصادی سودبخشی داشته باشند، بلکه شهروندان هر کشور نیز مسئولیت‌هایی در قبال اقتصاد کشور و منطقه خود بر عهده دارند.

فرمانده مرکز آماد و پشتیبانی نیروی دریایی مستقر در سیرجان گفت: شهرستان سیرجان دارای کارخانه‌ها و مراکز تولیدی مواد غذایی فراوانی است که ما می‌توانیم با هدف تحقق حمایت از تولید داخل در شهر محل استقرارمان تمام امکانات و مایحتاج لبنی و غذایی را از برای تمام مراکز و پایگاه‌های دریایی جنوب از این شهرستان خریداری کنیم تا هم تولید کنندگان محصولشان به فروش برسد و هم هزینه‌های حمل و نقل کاهش یابد .

محمدی افزود: حمایت از تولید داخلی با خرید محصولات بومی و داخلی اقدامی است که شهروندان هر کشور می‌توانند برای رونق بخشیدن به اقتصاد داخلی انجام دهند، این حرکت امروزه با عنوان اقتصاد مقاومتی در منطقه مطرح می‌شود که حمایت از تولیدات داخلی شهرستان خواهد بود.

سهراب بهاءالدینی سرپرست فرمانداری سیرجان در این نشست اقتصادی هم گفت: فراهم کردن فرصت‌های این چنینی برای شرکت‌ها و صنوف شهرستان کار ارزشمندی است تا بتوانند کالاهای تولیدی خود را معرفی کنند و این اتفاق به نفع تولیدات شهرستان و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و تولید ثروت است .

وی افزود: حتی کارگاه‌های کوچک هم می‌توانند تولیدات خود را در مناقصات معرفی کنند و از فرصت پیش آمده برای عرضه محصولات خود استفاده کنند.

بهاء‌الدینی تصریح کرد: ما در همه حوزه‌ها بدون توجه به تحریم‌ها موفق بودیم و در شهرستان سیرجان نیز توانمندی‌های تولیدی بسیاری از جمله امکانات تولید مواد غذایی و البسه وجود دارد که لازم است شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها در مناقصات خرید نیروی دریایی شرکت کرده و موجب ایجاد اشتغال، رونق تولید و ثروت شوند.

در این نشست که مسئولین مجامع امور صنفی، منطقه ویژه اقتصادی، گمرک و کشاورزی هم حضور داشتند مقرر شد شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید مواد غذایی و خوراکی و همچنین البسه و کفش در راستای تامین موارد مورد نیاز نیروی دریایی پس از طی مراحل قانونی و شرکت درمناقصه اقدام کنند.

گفتنی است که تاکنون هم مایحتاج دو مرکز آموزش و آماد و پشتیبانی نیروی دریایی مستقر در سیرجان از استان‌های شمالی و مرکزی تهیه می‌شود و در صورت موفقیت این طرح مواد غذایی و البسه و تولیدات مورد نیاز مراکز دریایی شهرستان سیرجان و حتی پایگاه‌ها و مراکز دریایی جنوب و بنادر جنوب کشور از استان کرمان و شهرستان سیرجان تهیه می‌شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9313

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.