• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد:

خسارت آفت زنبور مغزخوار به ۵۰ درصد باغات بادام در سیرجان

  • کد خبر : 10411
  • 11 اسفند 1398 - 8:52
خسارت آفت زنبور مغزخوار به ۵۰ درصد باغات بادام در سیرجان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت بادام در شهرستان سیرجان است که ۵۰ در صد این درختان دچار آفت زنبور مغزخوار شدند. اکبر محمودآبادی عنوان داشت: ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت بادام در شهرستان سیرجان است که ۵۰ در صد این درختان دچار آفت […]

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت بادام در شهرستان سیرجان است که ۵۰ در صد این درختان دچار آفت زنبور مغزخوار شدند.

اکبر محمودآبادی عنوان داشت: ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت بادام در شهرستان سیرجان است که ۵۰ در صد این درختان دچار آفت زنبور مغزخوار شدند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان اظهار داشت: این آفت تاکنون بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال به سطح باغات و نهالستان‌های زیر کشت بادام در منطقه شمالی سیرجان در هماشهر، پاریز و بلورد خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: امروز به همت بسیج مهندسان کشاورزی و همکاری کشاورزان و با توجه به اینکه زنبور مغزخوار بادام سالانه خسارت زیادی به محصول بادام می‌زند و زمستان را دربادام‌های آلوده برروی درختان به سر می‌برد، بهترین روش مبارزه، جمع‌آوری وسوزاندن همگانی بادام‌های آلوده است.

محمودآبادی ابراز داشت: برای مهار این آفت نیز کلاس‌های آموزشی در مناطق پاریز، بلورد و هماشهر برگزار شده است و به کشاورزان هم توصیه شده که درختان خود را با کودهای مناسب تقویت کنند و میوه‌های آلوده به زنبور نیز جمع‌آوری و در آتش نابود شوند.

وی افزود:این آفت تهدید بزرگی برای بادامستان‌های شهرستان است و لازم است، باغداران با عملیات همگانی و منسجم در راستای کاهش خسارت‌های این آفت اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10411

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.