• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
9

خوابِ سنگین بانک مرکزی؛ دلار به مرز ۵۵۰۰ رسید

  • کد خبر : 257
  • 19 فروردین 1397 - 13:19
خوابِ سنگین بانک مرکزی؛ دلار به مرز ۵۵۰۰ رسید

قیمت دلار که در معاملات دیروز پس از سکون چند روزه، اوج گیری دوباره را آغاز کرده بود، امروز سر به فلک کشید و به مرز ۵۵۰۰ تومان رسید. در حالی که اتحادیه طلا برای دلار قیمت ۵۳۷۲ تومانی را درج کرده، گزارش میدانی خبرنگار ما حاکیست؛ در کف بازار قیمت‌ها بیش از نرخی است […]

قیمت دلار که در معاملات دیروز پس از سکون چند روزه، اوج گیری دوباره را آغاز کرده بود، امروز سر به فلک کشید و به مرز ۵۵۰۰ تومان رسید.

در حالی که اتحادیه طلا برای دلار قیمت ۵۳۷۲ تومانی را درج کرده، گزارش میدانی خبرنگار ما حاکیست؛ در کف بازار قیمت‌ها بیش از نرخی است که اتحادیه اعلام کرده و بعضا دلار در حدود ۵۵۰۰ نیز معامله شده است. همچنین برخی صرافی ها ترجیح می دهند از خرید و فروش دلار امتناع کنند.
سکه بهار آزادی نیز در بازار امروز با قلدری و با فتح قله یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، خود را تا قیمت یک میلیون و ۸۴۱ هزار تومان بالا کشاند.نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هم به ترتیب ۸۷۲ هزار تومان، ۵۶۶ هزار تومان و ۳۵۴ هزار تومان معامله شدند. طلا با ثبت رقمی رویایی به ۱۷۱ هزار و ۷۱ تومان رسید. شایان ذکر است یورو و پوند هم به ترتیب ۶۵۲۵ و ۷۴۵۰ تومان معامله شدند.

گفتنی است؛ ناآرامی های اخیر بازار ارز موجب شد تا مجلس هم وارد عمل شود و از مسئولان سوال کند که چرا در ماه های اخیر بانک مرکزی توان مدیریت بازار را نداشته است؟ برهمین اساس هم بناست فردا دوشنبه، وزیر اقتصاد به همراه رئیس کل بانک مرکزی راهی کمیسیون اقتصادی مجلس شوند و به نمایندگان توضیح دهند که چه اتفاقی در بازار ارز رخ داده که این روزها دلار افسار گسیخته و آرامش بازار را بهم زده است.
به گزارش تسنیم؛ علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به تذکر یک نماینده گفت: باید حساسیت لازمی در این زمینه وجود داشته باشد، البته کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این زمینه مامور شده و در اولین فرصت یعنی دوشنبه هفته جاری نشستی را با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=257
  • منبع : آخرین خبر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.