• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15

دهه شصتی‌ها رکورد دار بیکاری

  • کد خبر : 4998
  • 21 تیر 1398 - 14:23
دهه شصتی‌ها رکورد دار بیکاری

یک کارشناس بازار کار دهه شصتی‌ها را رکورددار بیکاری دانست و گفت: نتایج سامانه جامع اشتغال می‌تواند در اختیار سازمان‌ها و دستگاههای خصوصی و دولتی قرار گیرد و در تصمیم‌گیری‌های مربوط به بیمه بیکاری و بنگاه‌های اقتصادی بکار گرفته شود. علیرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مزایای راه اندازی سامانه جامع اشتغال ایرانیان اظهار […]

یک کارشناس بازار کار دهه شصتی‌ها را رکورددار بیکاری دانست و گفت: نتایج سامانه جامع اشتغال می‌تواند در اختیار سازمان‌ها و دستگاههای خصوصی و دولتی قرار گیرد و در تصمیم‌گیری‌های مربوط به بیمه بیکاری و بنگاه‌های اقتصادی بکار گرفته شود.

علیرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مزایای راه اندازی سامانه جامع اشتغال ایرانیان اظهار کرد: قبلاً طرح‌هایی نظیر این مثل سامانه جامع بازار کار به اجرا درآمده بود که با دفاتر بیمه بیکاری و کاریابی‌ها در ارتباط بودند. بیکاران به مراکز کاریابی مراجعه کرده و هر دفتر به شکل جداگانه ثبت نام از بیکاران را برعهده می‌گرفت ولی سامانه‌ای به شکل مرکزی و الکترونیکی که تمام اطلاعات در آن متمرکز شود را نداشتیم.

وی ادامه داد: به طور حتم وجود چنین سامانه‌ای به شناسایی بیکاران و شاغلان بازار کار کمک می‌کند و اگر وزارت کار بتواند به شکل اصولی و کارشناسی و مدیریت شده این سامانه را راه‌اندازی کند و تمام جوانب راه اندازی آن را هم در نظر بگیرد اطلاعات به دست آمده کمک بسیار بزرگی به سازمان‌ها و دستگاه‌ها و حتی دولت برای تصمیم‌گیری‌های کلان خواهد بود.

این کارشناس بازار کار افزود: سامانه اشتغال ایرانیان سامانه‌ای تحت وب است که امکان رصد هر لحظه اطلاعات و تغییرات را دارد و ما باید متناسب با تغییرات برنامه‌ریزی کنیم و خروجی برنامه‌ریزی‌ها را مورد تحلیل آماری قرار بدهیم. اطلاعات این سامانه خام است و کارکردش می‌تواند چند منظوره باشد و بخش خصوصی و دولتی از آن در حوزه بیمه بیکاری، تأمین اجتماعی، بازار کار و بنگاه‌های اقتصادی استفاده کند.

حیدری با بیان اینکه دهه شصتی‌ها رکورددار بیکاری هستند و بیش از ۷۰ درصد بیکاران هم به آنها اضافه شده‌اند، گفت: می‌توانستیم خیلی زودتر چنین سامانه‌ای را برای رصد بیکاران و شاغلان ایجاد کنیم و نتایج آن را برای تحرک بازار کار و اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار بکار بگیریم ولی امروز با انبوهی از جمعیت فارغ‌التحصیلان، زنان و جوانان بیکاری رو به رو هستیم که بازار کار نتوانسته پاسخگوی نیاز این جامعه هدف باشد.

وی در پایان درباره درصد خطای این سامانه گفت: معتقدم می‌توانیم اطلاعات آن را پایش و راستی‌آزمایی کنیم و معیارهای انحرافش را به دست آوریم و با ضریب اطمینان بالا برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4998
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.