• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0

دوئل سَر و ته لیگ/ پرسپولیس در کمین استقلال!

  • کد خبر : 14722
  • 19 اردیبهشت 1401 - 9:31
دوئل سَر و ته لیگ/ پرسپولیس در کمین استقلال!

 لیگ برتر فوتبال امروز (دوشنبه) در حالی هفته بیست‌وششم خود را پشت سر می‌گذارد که سر و ته جدول با دو هدف متفاوت رودرروی هم قرار می‌‌گیرند.هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز (دوشنبه) با ۸ دیدار در شهر‌‌های مختلف برگزار می‌شود که در مهترین دیدار‌ها تیم‌های استقلال و پرسپولیس به عنوان مدعیان […]

 لیگ برتر فوتبال امروز (دوشنبه) در حالی هفته بیست‌وششم خود را پشت سر می‌گذارد که سر و ته جدول با دو هدف متفاوت رودرروی هم قرار می‌‌گیرند.
هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز (دوشنبه) با ۸ دیدار در شهر‌‌های مختلف برگزار می‌شود که در مهترین دیدار‌ها تیم‌های استقلال و پرسپولیس به عنوان مدعیان اصلی‌ قهرمانی در تهران و اصفهان به مصاف رقبای‌شان می‌روند.
تراکتور- هوادار
تیم رضا عنایتی در نخستین سال حضور در لیگ برتر تجربه موفق و حتی بالاتر از تصوری را سپری کرده است. این تیم در ادامه روند مساعدش در نیم فصل دوم رکورد ۹ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته و در بازی آخر خود نیز ذوب‌آهن را با یک گل شکست داده است. تراکتور اما با وجود اینکه همیشه عادت داشتیم این تیم را جزو بالانشینان جدول ببینیم، در این فصل حال و روز خوبی نداشته و در انتهای جدول گرفتار شده است. این تیم که هفته پیش مقابل نفت مسجدسلیمان به تساوی بدون گل رسیده در بازی امروز به دنبال گرفتن انتقام شکست یک بر صفر دور رفت است.
فجر سپاسی- نفت مسجدسلیمان
دو تیم پایین‌نشین فوتبال ایران در شرایطی به مصاف هم می‌روند که هفته گذشته موفق به پیروزی نشدند. فجر سپاسی در رفسنجان مغلوب مس شد و نفتی‌ها برابر تراکتور به تساوی رسیدند. زردپوشان شیرازی ۲۰ هفته است طعم پیروزی را نچشیده‌ و در پنج هفته گذشته تنها یک امتیاز گرفته‌اند. با این وجود، فجر در صورت کسب برد در این دیدار شش امتیازی جای نفت را در رده پانزدهم می‌گیرد و امید بیشتری به بقا در لیگ برتر خواهد داشت. نفت MIS هم با محمدرضا مهاجری از روزهای تیره و تار زمستان ۱۴۰۰ فاصله گرفته و چهار امتیاز از دو بازی اخیر کسب کرده است. مهاجری و سرآسیایی که هر دو نتایج خوبی با پدیده در لیگ برتر گرفتند و در این تیم نیز کنار یکدیگر فعالیت کرده‌اند، حالا برای حفظ تیم خود در لیگ برتر چاره‌ای جز کسب سه امتیاز ندارند.
ذوب‌آهن- پرسپولیس
به نظر می‌رسید چهار پیروزی متوالی آغازی بر صعود گاندوها در جدول لیگ برتر باشد،‌ اما روند نزولی آنها خیلی زود از سر گرفته شد. ذوب‌آهن پس از شکست برابر نفت مسجدسلیمان و هوادار، به رتبه یازدهم جدول سقوط کرده و به نظر می‌رسد کار سختی مقابل پرسپولیس پیش رو دارد. بازیکنان ذوب‌آهن انگیزه فراوانی مقابل قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر خواهند داشت و با توجه به اتهامات وارد شده به مهدی تارتار بابت همکاری با پرسپولیس، ذوبی‌ها با تمام توان به میدان خواهند رفت و به نوعی کار سرخپوشان تهرانی «سخت‌تر» از حالت معمول شده است.
پرسپولیس هم پس از اینکه امید خود را بابت قهرمانی جام حذفی از دست داد، تمام تمرکز خود را روی لیگ معطوف کرده است. مدیران این باشگاه خارج از زمین (با پیگیری پرونده گل‌گهر) و بازیکنان و مربیان پرسپولیس در مستطیل سبز به دنبال کاهش فاصله با استقلال هستند. گل‌محمدی که دوران موفقی را در ذوب‌آهن گذرانده، چشم انتظار کسب سومین پیروزی فصل خود برابر ذوب‌آهن (پس از بازی رفت و دیدار دور یک‌هشتم نهایی جام حذفی) است.
پیکان- سپاهان
پیکان از آن دست تیم‌‌هایی است که فصل را با خیالی آسوده و راحت به پایان خواهد رساند، چراکه نه در خطر سقوط قرار دارد و نه شانس زیادی برای کسب عنوانی خاص در بالای جدول. این تیم تاکنون نتایج قابل قبولی گرفته و با ۳۳ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد. شکست هفته پیش پیکان مقابل پرسپولیسِ ۱۰ نفره حواشی زیادی را برای بازیکنان و مربیانش به همراه داشت و حالا خیلی‌ها منتظر نمایش‌شان در دیدار مقابل یکی دیگر از مدعیان لیگ هستند.
شاگردان محرم نویدکیا اما بعد از ناکامی در لیگ قهرمانان برابر استقلال به تساوی رسیدند. این تیم با پرسپولیس که تیم دوم جدول به حساب می‌‌‌آید اختلاف ۷ امتیازی داشته و برای کاهش این فاصله نیاز به برد این بازی خارج از خانه دارد. زردپوشان اصفهانی علاوه بر این مقابل پیکان انگیزه انتقام شکست دو بر یک نیم فصل اول را هم در ذهن دارند.
نساجی- مس
قهرمان جام حذفی با وجود اینکه از منطقه خطر در انتهای جدول جدا شده اما کماکان روی کاغذ می‌تواند کارش در ادامه سخت باشد. شاید اختلاف ۷ امتیازی‌اش با تیم تراکتور در رده سیزدهم حاشیه امنیت خوبی را برای این تیم ایجاد کند اما تیم ساکت الهامی را نمی‌توان از الان در جمع تیم‌هایی دانست که با خیالی راحت فصل را به پایان خواهند رساند. نساجی بعد از بالا بردن کاپ قهرمانی در جام حذفی یک بار دیگر با آلومینیوم این بار در لیگ برتر دیدار کرده و به تساوی بدون گل رسید. مسی‌ها اما بعد از ۵ هفته ناکامی در بازی قبلی‌ مقابل فجر به برد رسیدند تا حالا برای گرفتن جایگاه چهارمی جدول با توان مضاعفی این ۵ هفته را به میدان بروند.
گل‌گهر- آلومینیوم
شاگردان امیر قلعه‌نویی در ۵ هفته قبلی طعم برد را نچشیده‌اند و بعد از ۴ تساوی پیاپی مقابل تیمی قرار می‌گیرند که اخیراً در فینال جام حذفی، قهرمانی را به نساجی هدیه داده است. سیرجانی‌ها هفته گذشته مقابل فولاد از شکست رهایی پیدا کردند و در این بازی به دنبال شکست طلسم نبردن هستند تا دوباره خود را به جمع ۴ تیم برتر لیگ برسانند. در آن سو آلومینیوم بعد از کسب تنها ۲ امتیاز از دو بازی قبلی‌اش در حالی در سیرجان پا به میدان می گذارد که با توجه به قرار گرفتن در رده دهم جدول با خیالی آسوده و در حاشیه امنیت مناسبی در این دیدار حاضر می‌شود.
استقلال- شهر خودرو
مصاف صدرنشین و قعرنشین لیگ برتر در حالی رقم می‌خورد که دو تیم در ۳ بازی آخرشان نتیجه‌ای جز تساوی به دست نیاوردند. شاگردان فرهاد مجیدی در بازی قبلی مقابل سپاهان در اصفهان به تساوی یک – یک رسیدند و این نتیجه برای شهر خودرو نیز در بازی مقابل صنعت نفت رقم خورده است. استقلالی‌ها که با ۵۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارند در صورت پیروزی در این بازی خانگی یک گام دیگر خود را به قهرمانی نزدیک‌تر خواهند کرد.
شاگردان داود سیدعباسی نیز که از ابتدای لیگ به عنوان اولویت نخست سقوط به لیگ دسته اول خود را مطرح کرده بودند در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی در زمین بازی داشته‌ و نشان داده‌اند که می‌توانند حریف سرسختی مقابل هر تیمی باشند. شهر خودرو تنها در صورت پیروزی این شانس را دارد تا با توجه به نتایج همسایگانش، خود را از قعر جدول جدا کند. در بازی رفت استقلال با ۳ گل حریف مشهدی‌اش را شکست داده است.
صنعت نفت- فولاد
شاگردان علیرضا منصوریان در ۴ بازی قبلی‌شان به ترتیب؛ باخت، مساوی، باخت و مساوی را تجربه کرد‌ه‌اند و اگر طبق نمودار نتیجه‌گیری صنعت نفت حرکت کنیم بازی امروز آنها مقابل فولاد باید به شکست‌‌شان منجر شود. این تیم ۳۲ امتیازی نه در محدوده خطر سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد و نه امید چندانی برای صعود قابل توجه در جدول، ولی در آن سو فولاد برای تثبت جایگاه چهارمی‌اش در جدول نیاز به ۳ امتیاز این بازی درون استانی دارد. علاوه بر این فولادی‌ها این شانس را دارند تا در صورت غفلت سپاهان خود را به رتبه سوم نزدیک‌تر کنند. شاگردان جواد نکونام که اخیرا به عنوان صدرنشین از گروه‌شان درلیگ قهرمانان آسیا صعود کردند در ۴ بازی اخیرشان در لیگ برتر به ۳ برد و یک تساوی رسیده‌اند. اعلام اسامی داوران قضاوت کننده در هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر
برنامه کامل مسابقات هفته بیست و ششم لیگ برتر به شرح زیر است:
تراکتور تبریز- هوادار تهران/ ساعت ۱۶:۳۰ ورزشگاه  یادگار امام (ره)
فجرشهیدسپاسی شیراز-  نفت مسجدسلیمان/ ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه حافظیه
ذوب‌آهن اصفهان- پرسپولیس/ ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه  فولادشهر
پیکان تهران- سپاهان/ ساعت ۱۹ ورزشگاه  پاس قوامین تهران
نساجی مازندران – مس رفسنجان/ ساعت ۱۹:۳۰ ورزشگاه  امام رضا(ع) مشهد
گل‌گهر سیرجان- آلومینیوم اراک/ ساعت ۲۰ ورزشگاه  شهید سردار سلیمانی
استقلال-  شهرخودرو مشهد/  ساعت ۲۰:۴۰ ورزشگاه  آزادی تهران
صنعت نفت آبادان- فولاد خوزستان/ ساعت ۲۱ ورزشگاه  تختی آبادان

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=14722
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.