• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
مدیر آموزش و پرورش:

رشد ۳ هزار نفری دانش‌آموز در سیرجان

  • کد خبر : 6788
  • 30 شهریور 1398 - 9:58
رشد ۳ هزار نفری دانش‌آموز در سیرجان

مدیر آموزش و پرورش سیرجان از افزایش ۳ هزار نفری دانش‌آموز نسبت به سال تحصیلی گذشته خبر داد و گفت: در مقطع ابتدایی نیز ۵۰ معلم کم داریم که باید از طریق خرید خدمات آموزشی معلمان ابتدایی جبران کنیم. اکبر محیاپور اظهار داشت: پنج باب واحد آموزشی جدید‌الاحداث امروز تحویل آموزش و پرورش شد تا […]

مدیر آموزش و پرورش سیرجان از افزایش ۳ هزار نفری دانش‌آموز نسبت به سال تحصیلی گذشته خبر داد و گفت: در مقطع ابتدایی نیز ۵۰ معلم کم داریم که باید از طریق خرید خدمات آموزشی معلمان ابتدایی جبران کنیم.

اکبر محیاپور اظهار داشت: پنج باب واحد آموزشی جدید‌الاحداث امروز تحویل آموزش و پرورش شد تا در سال تحصیلی جدید، ۶۰ کلاس درس مستحکم و جدید پذیرای بیش از ۲ هزار دانش‌آموز باشند.

مدیر آموزش و پرورش سیرجان افزود: از این تعداد چهار باب آموزشگاه با ۴۸ کلاس درس را خیران مدرسه‌ساز با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان احداث کرده و به آموزش و پرورش واگذار شد و یک باب واحد آموزشی هم با ۱۲ کلاس درس با هزینه ۴ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی ساخته شد.

وی با اشاره به کسب رتبه اول شهرستان سیرجان در جذب خیران مدرسه‌ساز، نقش خیران را در رفع مشکلات آموزش و پرورش شهرستان ارزنده و مهم عنوان کرد و افزود: در سطح این شهرستان بیش از ۳۰۰ واحد آموزشی دولتی داریم که ۱۰۰ واحد از این مدارس نیازمند مقاوم‌سازی و ۴۰ باب هم تخریبی هستند که اگر دولت بخشی از اعتبارات را تامین کند خیران مدرسه‌ساز نقش پررنگی در ساخت این مدارس نیز خواهند داشت.

محیاپوراز اتمام مجتمع ورزشی پاریز، استخر شنای دانش‌آموزی و کانون فرهنگی بازنشستگان با هزینه ۲۰ میلیارد تومان از کمک‌های خیران و اعتبارات دولتی خبر داد و گفت: در این بخش هم خیران بیش از ۸۰ درصد هزینه را پرداخت کردند و از این استخر بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز استفاده خواهند کرد و کانون فرهنگی یاد شده هم برای ۳ هزارو ۵۰۰ نفر بازنشسته فرهنگی خدمات‌رسانی دارد.

مدیر آموزش و پرورش سیرجان بیان کرد: در اجرای طرح پروژه مهر هم ۸۰ واحد آموزشی با کمک ۲ میلیارد تومانی مردم و خیران، تجهیز و زیباسازی شدند و در سال تحصیلی جدید ۷۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

وی از افزایش ۳ هزار نفری دانش‌آموز نسبت به سال تحصیلی گذشته خبر داد و گفت: در مقطع ابتدایی نیز ۵۰ معلم کم داریم که باید از طریق خرید خدمات آموزشی معلمان ابتدایی جبران کنیم و در سال تحصیلی پیش رو هیچ کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت و امید است کمبود نیروی انسانی از طریق مدیران و مسئولان استان و وزارت آموزش و پرورش برطرف شود.

محیاپور خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۹۸ درصد دانش‌آموزان دوره پیش دبستانی را می‌گذرانند، ۳۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند و ۵۰ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه هم در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای یا کار و دانش تحصیل می‌کنند که با توجه به وجود و فعالیت بخش‌های متعدد صنعتی و معدنی نقش موثری در اشتغال آنان پس از تحصیل دارد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6788

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.