• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12
فارن پالیسی:

روسیه خواهان انتقال نشست‌های سازمان ملل به اروپا

  • کد خبر : 9047
  • 23 آذر 1398 - 13:24
روسیه خواهان انتقال نشست‌های سازمان ملل به اروپا

روسیه از آمریکا به دلیل رد یا تأخیر در صدور روادید برای دیپلمات‌های روسیه و کارکنان سازمان ملل که برای کار در این سازمان به نیویورک سفر می‌کنند، انتقاد کرد. پایگاه اینترنتی فارن پالیسی در مطلبی با عنوان «پیشنهاد روسیه برای انتقال نشست‌های سازمان ملل به اروپا» نوشت: روسیه در اعتراض به تاخیر آمریکا در […]

روسیه از آمریکا به دلیل رد یا تأخیر در صدور روادید برای دیپلمات‌های روسیه و کارکنان سازمان ملل که برای کار در این سازمان به نیویورک سفر می‌کنند، انتقاد کرد.

پایگاه اینترنتی فارن پالیسی در مطلبی با عنوان «پیشنهاد روسیه برای انتقال نشست‌های سازمان ملل به اروپا» نوشت: روسیه در اعتراض به تاخیر آمریکا در صدور روادید برای دیپلمات‌های روسیه مستقر در سازمان ملل متحد اعلام کرد برخی از نشست‌های سازمان ملل متحد باید در ژنو یا وین برگزار شود.
روسیه از آمریکا به دلیل رد یا تأخیر در صدور روادید برای دیپلمات‌های روسیه و کارکنان سازمان ملل که برای کار در این سازمان به نیویورک سفر می‌کنند، انتقاد کرد.
دیپلمات‌های روسیه قطعنامه‌ای را به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کردند که در آن خواسته شده است چنانچه آمریکا فرایند صدور روادید را تسریع نکند؛ گفتگو‌های سال آینده کمیته خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل متحد به محل این سازمان در ژنو یا وین منتقل شود.
روسیه در این خصوص تنها از حمایت معدودی از کشور‌ها – آنگولا، بروندی، نیکاراگوئه و سوریه برخوردار است و رای گیری روز پنجشنبه درباره این قطعنامه با شکست مواجه شد و مسکو تنها ۱۷ رای موافق کسب کرد و ۶۶ رای مخالف به آن دادند. اما این اقدام در واقع نشان دهنده قصد روسیه برای ادامه فشار‌ها درباره این مسئله بر سازمان ملل متحد است که آنتونیو گوترش، دبیرکل آن نیز درباره سیاست‌های صدور روادید آمریکا ابراز عجز و ناامیدی کرده است.
روسیه در نظر دارد هفته آینده قطعنامه جداگانه‌ای را برای رای گیری در کمیته حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه دهد.
بر اساس گزارش ۱۶۴ صفحه‌ای تازه منتشر شده کمیته میزبان سازمان ملل متحد – که به روابط آمریکا با ۱۹۲ کشور عضو این سازمان رسیدگی می‌کند – روسیه، وزارت امور خارجه آمریکا را به قصور در فرایند صدور روادید برای ۱۸ نفر از مقامات روس شرکت کننده در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد متهم کرده است.
در اوایل ماه اکتبر روسیه با حمایت ایران و دیگر کشور‌ها آغاز نشست دو کمیته سازمان ملل متحد مربوط به خلع سلاح و امور حقوقی را در اعتراض به موضوع عدم صدور روادید به تعویق انداخت.
آمریکا مدعی است که همه درخواست‌ها برای صدور روادید از سوی دیپلمات‌های مستقر در سازمان ملل متحد را جدی تلقی می‌کند، اما سوابق مربوط به صدور روادید محرمانه است و بنابر این نمی‌تواند پرونده‌های مربوط به صدور روادید افراد را مطرح کند.
اما یک مقام آمریکایی به این کمیته میزبان گفت که واشنگتن ۱۶۰ روادید برای روسیه به منظور شرکت مقاماتش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد صادر کرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9047
  • منبع : باشگاه خبرنگاران

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.