• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8
بازی ایران - کامبوج؛

زمان حضور بانوان در آزادی؛ ۱۸ مهر بدون گزینش!

  • کد خبر : 6260
  • 05 شهریور 1398 - 11:15
زمان حضور بانوان در آزادی؛ ۱۸ مهر بدون گزینش!

به نظر می‌رسد این بار ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال واقعاً جدی است و کارهای مربوطه نیز دنبال می‌شود. به گزارش ایلنا، هر چند فدراسیون فوتبال جز باز کردن درهای ورزشگاه‌ها به روی زنان، راهی پیش‌روی خود نمی‌بیند و بی‌توجهی دوباره‌اش به اولتیماتوم‌های فیفا در این مورد، فوتبال ایران را دوباره به تعلیق می‌کشاند. البته […]

به نظر می‌رسد این بار ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال واقعاً جدی است و کارهای مربوطه نیز دنبال می‌شود.

به گزارش ایلنا، هر چند فدراسیون فوتبال جز باز کردن درهای ورزشگاه‌ها به روی زنان، راهی پیش‌روی خود نمی‌بیند و بی‌توجهی دوباره‌اش به اولتیماتوم‌های فیفا در این مورد، فوتبال ایران را دوباره به تعلیق می‌کشاند.

البته همانطور که مهدی تاج و همینطور محمدرضا داورزنی گفته بودند، فعلاً قرار نیست زنان بازی‌های لیگ برتر را تماشا کنند اما در بازی‌های ملی جایگاه‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

برای ورود زنان به ورزشگاه آزادی هم پنجشنبه ۱۸ مهرماه را تعیین کرده‌ا‌ند. روزی که تیم‌ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر از ساعت۱۷:۳۰ پذیرای تیم‌ملی کامبوج خواهد بود.

این خبر را جمشید تقی‌زاده معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش در تشریح اقدامات معاونت پارلمانی وزارت ورزش در هفته دولت که دیروز برگزار شد، به گوش رسانه‌ها رساند و گفت: «زنان می‌توانند روز ۱۸ مهرماه امسال برای تماشای دیدار تیم‌ملی برابر کامبوج به ورزشگاه آزادی بروند.

در واقع برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها منع قانونی وجود ندارد. فقط ما باید زیرساخت‌ها را فعال کنیم که این کار در حال انجام است و ۱۸ مهر نخستین حضور زنان در ورزشگاه آزادی خواهد بود. نگاه ما در تمامی سطوح برای زنان فراهم کردن مقدمات آنها در عرصه‌های بین‌المللی است و تبعیض جنسیتی هم نداریم.»

مهم‌تر از ورود زنان به ورزشگاه، گزینشی نبودن آنهاست که از قرار معلوم این اتفاق تکرار نخواهد شد. این بار به جای گزینش، حضور زنان در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی ایران و کامبوج منوط به خرید بلیت الکترونیکی خواهد بود و همه تماشاگران خانم می‌توانند بلیت بازی را خریداری کنند.

البته طبیعی است که محدودیت‌هایی هم برای حضور زنان در ورزشگاه آزادی وجود دارد و اگر چه قرار شده فدراسیون بعد از نشست با نهادهای امنیتی در مورد نحوه فروش بلیت به تماشاگران خانم و همچنین تعداد بلیت‌های آنها تصمیم بگیرد اما ظاهراً تعداد جایگاه‌هایی که برای خانم‌ها در نظر گرفته شده، ۵ هزار صندلی است و قرار بر این است که ورود و خروج آنها به ورزشگاه از مسیرهای جداگانه باشد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6260
  • منبع : ایلنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.