• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
با حضور رئیس سازمان عشایری کشور؛

ساختمان اتحادیه تعاونی تولید سیرجان افتتاح شد

  • کد خبر : 4075
  • 15 اردیبهشت 1398 - 10:29
ساختمان اتحادیه تعاونی تولید سیرجان افتتاح شد

ساختمان اتحادیه تعاونی تولید سیرجان با حضور کرمعلی قندالی رئیس سازمان عشایری کشور افتتاح شد. رئیس سازمان عشایری کشور ذر این مراسم گفت : امسال بمنظور تحقق شعار سال، ۳۰۰میلیارد تومان برای رونق و تقویت تولید به جامعه عشایری اختصاص یافته است. کرمعلی قندالی افزود: عشایر هم در تامین امنیت منطقه و مرزها نقش دارند و […]

ساختمان اتحادیه تعاونی تولید سیرجان با حضور کرمعلی قندالی رئیس سازمان عشایری کشور افتتاح شد.

رئیس سازمان عشایری کشور ذر این مراسم گفت : امسال بمنظور تحقق شعار سال، ۳۰۰میلیارد تومان برای رونق و تقویت تولید به جامعه عشایری اختصاص یافته است.

کرمعلی قندالی افزود: عشایر هم در تامین امنیت منطقه و مرزها نقش دارند و هم ۲۵ درصد گوشت و مواد لبنی و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند.
وی در خصوص تامین نهاده های دامی عشایر هم گفت : در این امر مهم تاکنون اقدام های عملی خوبی شده و امسال هم ۱۵ میلیارد تومان به تشکل های عشایری برای خرید نهادهای دامی تخصیص داده شده است.
قندالی استان کرمان را پهناورترین استان کشور نامید گفت : این استان دارای بیش از ۱۱۰ هزار نفر از عشایر است که حدود ۳ میلیون راس دام را نگهداری می کنند و در حوزه تامین گیاهان دارویی در کشور هم عشایر این استان نقش مهمی دارند.
سرپرست فرمانداری سیرجان در این مراسم گفت : شهرستان سیرجان دارای جمعیت ۹ هزار ۵۰۰ نفری عشایر است و بیش از۴۱۰ هزار راس دام را اداره می کنند و امسال با توجه به بارندگی های خوب مراتع مناسبی را برای علوفه دام عشایر داریم.
حجت الاسلام محمد محمود ابادی افزود : سالیانه بیش از یکهزار و ۵۰۰ تن شیر توسط عشایر این شهرستان تولید می شود و در سال بیش از۱۰۰ میلیارد تومان تولیدات دامی و لبنی دارند .
براساس این گزارش ساختمان اتحادیه تعاونی های تولید سیرجان در زمینی به مساحت یکهزار و ۷۰۰متر مربع در دوطبقه با بیش از ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارات تعاونی عشایر سیرجان بنا شده است که نقش موثری در تامین کالاهای مورد نیاز عشایر و همچنین فروش محصولات لبنی و گیاهان دارویی عشایر منطقه دارد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.