• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
27

ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه گردشگری میمند متوقف شد

  • کد خبر : 11596
  • 28 مرداد 1399 - 23:46
ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه گردشگری میمند متوقف شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهربابک از رفع تصرف ۱۹۲هکتار اراضی ملی در این شهرستان خبر داد و گفت: جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه گردشگری میمند گرفته شده است. به گزارش ایرنا، علیرضا مظفری روز سه شنبه در تشریح عملکرد کارگروه مبارزه با زمین خواری و تغییرکاربری های غیرمجاز دادستانی شهربابک افزود: با دستور […]

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهربابک از رفع تصرف ۱۹۲هکتار اراضی ملی در این شهرستان خبر داد و گفت: جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه گردشگری میمند گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا مظفری روز سه شنبه در تشریح عملکرد کارگروه مبارزه با زمین خواری و تغییرکاربری های غیرمجاز دادستانی شهربابک افزود: با دستور دادستانی دهها ویلا که ارزش ریالی برخی از آنها بالغ بر ۱۰میلیارد ریال بود در برخی مناطق خوش آب و هوای این شهرستان تخریب و از تغییر کاربری های غیرمجاز جلوگیری شده است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه عده ای افراد سودجو با شگرد ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری های غیرمجاز قیمت زمین را در مناطق خوش آب و هوا به یکباره افزایش می دهند، اظهار داشت: بازگرداندن تغییر کاربری ها به کشاورزی منجر به افت شدید قیمت زمین تا حدود یک دهم در این مناطق شده است.
دادستان شهربابک اعلام کرد:در یک پرونده فردی ۴۲ هکتار از اراضی مسکونی در حاشیه شهر شهربابک به ارزش ریالی ۷۰ میلیارد ریال را تصرف کرده بود که با دستور دادستانی اراضی ملی رفع تصرف و به بیت المال بازگشت داده شد.
مظفری گفت: طی چندماه اخیر بالغ بر ۱۵۰ هکتار از اراضی دولتی در مناطق برسه، ده قاضی، ده موسی، آبدر و بهمن آباد و بنیکه از توابع شهربابک رفع تصرف و به اداره منابع طبیعی اعاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از میراث فرهنگی و گردشگری با دستور دادستانی جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز و فاقد مجوزه های لازم در منطقه گردشگری میمند گرفته شده است.
دادستان شهربابک بیان کرد: در کنار برخوردهای سخت و قهری با مفاسد اقتصادی و افراد سودجود، دستگاه قضایی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر “رونق تولید” طی همین مدت کوتاه در راستای حمایت از تولید، طرح ساماندهی اماکن تولیدکنندگان دام سبک و سنگین و همچنین پرورش دام و طیور را در دستور کار خود قرار داده و به دستگاه های ذی ربط از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی اعلام شده، حمایت های لازم را از تولیدکنندگان به عمل آورند تا فعالیت این افراد به صورت قانونی انجام شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11596
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.