• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در استان کرمان افتتاح شد

  • کد خبر : 13008
  • 21 مهر 1400 - 21:18
سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در استان کرمان افتتاح شد

با حضور “عزالدین سلیمانی” ریاست اداره معاضدت قضایی و وکالت تسخیری مرکز وکلای قوه قضائیه، “فتاح فتاحی” معاونت حقوق عامه مرکز وکلای قوه قضاییه و رییس کل دادگستری استان سامانه مشاوره حقوقی تلفنی ۱۲۹ کرمان با همکاری دادگستری کل، مرکز وکلای قوه قضائیه و بسیج حقوقدانان این استان راه اندازی شد. به گزارش ایسنا، “یدالله […]

با حضور “عزالدین سلیمانی” ریاست اداره معاضدت قضایی و وکالت تسخیری مرکز وکلای قوه قضائیه، “فتاح فتاحی” معاونت حقوق عامه مرکز وکلای قوه قضاییه و رییس کل دادگستری استان سامانه مشاوره حقوقی تلفنی ۱۲۹ کرمان با همکاری دادگستری کل، مرکز وکلای قوه قضائیه و بسیج حقوقدانان این استان راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، “یدالله موحد” امروز ۲۱ مهرماه در این آیین توسعه آموزش های حقوقی و قضایی در جامعه را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و گفت: قوه قضاییه تلاش می کند با ارائه آموزش ها و مشاوره های لازم از بروز اختلافات، دعاوی و جرم پیشگیری کرده تا شاهد کاهش مراجعات به دستگاه قضایی باشیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: مرکز مشاوره حقوقی تلفنی ۱۲۹ برای پاسخگویی به سوالات حقوقی مردم از سال ها قبل در قوه قضاییه راه اندازی شده و همکاران ما پاسخگوی سوالات مردم هستند و این مرکز در کرمان از امروز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.

موحد با بیان این مطلب که سامانه مشاوره حقوقی تلفنی ۱۲۹ می تواند کمک شایانی به دستگاه قضایی و توسعه نظم حقوقی در کشور کند، تصریح کرد: مردم برای دریافت پاسخ سوالات حقوقی و قضایی با تماس با این مرکز می توانند از مشاوره های حقوقی مشاوران و وکلا استفاده کنند.

وی ساعات پاسخگویی این مرکز مشاوره را از ۸ صبح تا ۱۲ روزهای کاری اعلام کرد و افزود: سعی می کنیم که مدت زمان فعالیت این مرکز را افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا “عزالدین سلیمانی” ریاست اداره معاضدت قضایی و وکالت تسخیری مرکز وکلای قوه قضاییه نیز در این آئین گفت: سامانه مشاوره حقوقی تلفنی ۱۲۹ در ۱۵ استان کرمان تاکنون راه اندازی شده است.

وی افزود: درخواست داریم دادگستری های کل استان ها در ایجاد تجهیزات و زیرساخت های لازم برای توسعه این سامانه به ما کمک کنند.

همچنین”عباس هادی زاده” رییس مرکز وکلای قوه قضاییه در استان کرمان نیز گفت: سامانه ۱۲۹ از حدود ۴۰ روز قبل فعالیت خود را به صورت آزمایشی در استان کرمان آغاز کرده و امروز به طور رسمی راه اندازی شد.

وی افزود: با راه اندازی سامانه مشاوره حقوقی تلفنی ۱۲۹ واحدهای معاضدت در دادگستری ها جمع شده و سوالات حقوقی و قضایی مردم از طریق سامانه ۱۲۹ پاسخ داده می شود.

وی تصریح کرد: با فعالیت این مرکز از طرح دعاوی اشتباه در محاکم جلوگیری شده و مردم با اطلاع کامل از قوانین حقوقی و قضایی به طرح دعاوی و درخواست های خود می پردازند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=13008

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.