• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
وزارت بهداشت:

سلامت داوطلبان کنکور پیگیری می‌شود

  • کد خبر : 11645
  • 02 شهریور 1399 - 9:42
سلامت داوطلبان کنکور پیگیری می‌شود

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت سلامت داوطلبان کنکور با کد ملی رصد و پیگیری می‌شود و اگر این افراد بیمار شده و به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، کد ملی آنها در سامانه‌های بهداشت ثبت می‌شود. احمد جنیدی روز یکشنبه در گفت ‌وگو با ایرنا درباره پیگیری […]

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت سلامت داوطلبان کنکور با کد ملی رصد و پیگیری می‌شود و اگر این افراد بیمار شده و به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، کد ملی آنها در سامانه‌های بهداشت ثبت می‌شود.

احمد جنیدی روز یکشنبه در گفت ‌وگو با ایرنا درباره پیگیری وضعیت داوطلبان کنکور از نظر ابتلا به ویروس کرونا افزود: غربالگری‌ها قبل از برگزاری کنکورها انجام شده و به طور مثال کد ملی داوطلبان در آزمون دکتری و کارشناسی ارشد را بررسی کردیم و مشاهده شد که میزان شیوع ویروس کرونا در گروه هم سن این افراد از میزان ابتلا در افراد جامعه کمتر بود.

وی ادامه داد: میزان بروز کرونا در افرادی که در آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد شرکت کرده و تا هفت روز هم پیگیری کردیم، نسبت به سایر افراد جامعه کمتر بود. دلیل این موضوع شاید برای این باشد که این افراد بیشتر در منزل حضور داشته و برای کنکور درس می‌خواندند و کمتر در سطح جامعه حضور داشتند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: فضای برگزاری کنکور امسال نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش پیدا کرده بود. داوطلبان کنکور سرمایه‌های کشور هستند و همه تلاش‌ها بر این بود که از سلامت آنها محافظت شود.

جنیدی بیان کرد: همکاران بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای از بهمن ماه تاکنون در سراسر کشور ۲۴ ساعت مشغول کار هستند. نزدیک به ۱۶۰ پروتکل بهداشتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن نوشته شد. برخی حرفه‌ها حتی چهار پروتکل داشتند. این تلاش‌ها به خاطر حفظ سلامت مردم انجام شده است.

به گزارش ایرنا، کنکور سراسری ۹۹ بیش از یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب داشت که از این تعداد فقط ۱۴۵ هزار و ۷۸۴ نفر در جلسه آزمون غیبت داشتند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11645

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.