• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7
خرید از آمریکا؛

شرط آمریکا برای عدم تحریم ترکیه بخاطر خرید اس-۴۰۰

  • کد خبر : 4668
  • 11 تیر 1398 - 23:37
شرط آمریکا برای عدم تحریم ترکیه بخاطر خرید اس-۴۰۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه ملی گازته، سناتور لیندسی گراهام جمهورخواه و از اعضای اصلی تیم ترامپ گفت: اگر ترکیه سامانه پدافند موشکی اس ۴۰۰ را فعال نکند و سامانه موشکی پاتریوت را از آمریکا خریداری و مستقر کند ترکیه را تحریم نخواهیم کرد. سناتور لیندسی گراهام بعد از دیدار […]

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه ملی گازته، سناتور لیندسی گراهام جمهورخواه و از اعضای اصلی تیم ترامپ گفت: اگر ترکیه سامانه پدافند موشکی اس ۴۰۰ را فعال نکند و سامانه موشکی پاتریوت را از آمریکا خریداری و مستقر کند ترکیه را تحریم نخواهیم کرد.

سناتور لیندسی گراهام بعد از دیدار از سفارت ترکیه در واشنگتن در مصاحبه با تلویزیون CBS درباره تنش بین آمریکا و ترکیه به علت خرید اس ۴۰۰ توسط ترکیه گفت: اما چنانچه ترکیه، سامانه موشکی اس ۴۰۰ را تحویل بگیرد و آنرا مستقر و فعال سازی کند، آمریکا ترکیه را تحریم خواهد کرد.

در این مصاحبه از لیندسی گراهام سئوال شد: گویا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، سخنان ترامپ درباره خودداری آمریکا از تحریم ترکیه به علت خرید اس ۴۰۰ را باور کرده است. آیا این امر واقعیت دارد؟
گراهام پاسخ داد: من از سفارت ترکیه دیدار کردم. اردوغان مدعی است ترامپ گفته است اگر ترکیه اس ۴۰۰ را فعال سازی کند آمریکا از کنار راه تحریم، راه حلی را پیدا خواهد کرد. اما من درباره اینکه ترامپ چنین چیزی گفته باشد شک دارم. چنین چیزی امکان ندارد. بنا به قوانین آمریکا اگر ترکیه اس ۴۰۰ را از روسها تحویل و بکار بگیرد، تحریم خواهد شد. بنا به قانون مصوب کنگره آمریکا اگر ترکیه اس ۴۰۰ را بکار بگیرد آمریکا هواپیماهای اف ۳۵ را به ترکیه تحویل نخواهد داد. آمریکا نمی تواند اجازه دهد هم فناوری اف ۳۵ به ترکیه منتقل شود و هم ترکیه از اس ۴۰۰ روسیه بهره برداری کند. زیرا این به ضرر ماست.

وی افزود: ترکیه متحد استراتژیک آمریکا است که در قضیه سوریه به ما کمک کرد. اما در نظر داشته باشید که ترکیه متحد ناتو هم هست و نمی تواند اس ۴۰۰ روسیه را خریداری کند. همانطور که ترامپ گفته است حکومت قبلی آمریکا رفتار خشنی با ترکیه داشت و باید به ترکیه پاتریوت می فروخت، زیرا ترکیه به ایجاد سامانه دفاع هوایی و موشکی نیازمند است. تنها راه حل آن است که ترکیه از فعال سازی اس ۴۰۰ خودداری کند و سامانه موشکی پاتریوت را که همگرا با ناتو است خریداری کند و بکار گیرد. ترکیه متحد مهم ماست و به ویژه در مسائل منطقه ای و سوریه به ما کمک می کند. اما قوانین آمریکا را نمی توان نادیده گرفت. اگر اس ۴۰۰ در ترکیه مستقر و فعال شود، ترکیه، تحریم و انتقال فناوری اف ۳۵ به ترکیه متوقف خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4668
  • منبع : صدا و سیما

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.