• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
عضو هیات رییسه سازمان لیگ:

شرکتی که نتوانسته توپ بفروشد موج منفی راه انداخته است

  • کد خبر : 6314
  • 06 شهریور 1398 - 11:09
شرکتی که نتوانسته توپ بفروشد موج منفی راه انداخته است

هوشنگ نصیرزاده عضو هیأت رییسه سازمان لیگ معتقد است صحبت‌هایی که درباره توپ‌های دربی استار که در لیگ برتر با آن‌ها بازی می‌شود مطرح شده با واقعیت همخوانی ندارد. گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در روزهای گذشته پیش از شروع اولین هفته مسابقات لیگ برتر دو سه بازیکن از تیم های استقلال و پرسپولیس در اعتراض […]

هوشنگ نصیرزاده عضو هیأت رییسه سازمان لیگ معتقد است صحبت‌هایی که درباره توپ‌های دربی استار که در لیگ برتر با آن‌ها بازی می‌شود مطرح شده با واقعیت همخوانی ندارد.

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در روزهای گذشته پیش از شروع اولین هفته مسابقات لیگ برتر دو سه بازیکن از تیم های استقلال و پرسپولیس در اعتراض به کیفیت توپ هایی که سازمان لیگ برای ورود تیمها به مسابقات در اختیارشان قرار داده بود از سنگینی و جنس سخت آن انتقاد کرده و شنیده شد یکی دو داور هم با ایراد گرفتن از سفیدی زیادی این توپ ها دیده شدن شان در حین برگزاری مسابقات را سخت توصیف کرده اند. به همین بهانه با عضو هیأت رییسه سازمان لیگ فدراسیون فوتبال حرف زدیم تا ضمن این موضوع درباره نحوه انتخاب بازیکنان برتر لیگ هجدهم نیز اطلاعاتی درباره نحوه توزیع جوایز کسب کنیم.

هوشنگ نصیرزاده در گفت و گو با دانشجو، درباره توپ های جدی لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: توپها استاندارد هستند و آنطوری که گفته می شود مشکلی ندارد. بر طبق استاندارد فیفا محیط توپ باید ۶۸ تا ۷۰ سانتی متر باشد، وزن آن بین ۴۱۰ تا ۴۵۰ گرم و همینطور باید ۰٫۶ تا ۱٫۵ اتمسفر نیز هوا داخلش بوده و طبق دستور فیفا باید ۳ نوع مهر استاندراد هم داشته باشد تا مورد تأیید قرار بگیرد که این توپ ها همه را دارد.

عضو هیأت رییسه سازمان لیگ فدراسیون فوتبال با اشاره به موارد مشابه در گذشته نزدیک خاطر نشان کرد: حتی توپ های جام های جهانی گذشته نیز وقتی توسط بازیکنان ضربه می خورد مسیرش را تغییر می داد ولی شوتی که عقیل کعبی در دیدار نفت با فولاد زد بدون اینکه مسیرش را عوض کند مستقیم همان جایی رفت که بازیکن نشانه گیری کرده بود.

مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز که تیمش جمعه گذشته در دیداری خانگی استقلال را با یک ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه شکست داد یادآور شد: گلی که بازیکن ما (اتابک) روی ضربه آزاد به ثمر رساند و به استقلال زد را دیدید؟ زننده گل به من گفت توپم همانجایی رفت که نشانه گیری کرده بودم بدون اینکه تغییری در مسیرش بوجود آمده باشد.

نصیرزاده گفت: به عقیده من برخی افراد بدون اینکه با این توپها بازی کرده باشند اظهار نظر کرده اند. به طور مثال شنیدم یک کارشناس در شاهین شهر بدون اینکه توپ را از نزدیک دیده باشد درباره اش اظهار نظر کرده است.

وی ادامه داد: اگر چه وقتی به توپ ضربه می زنند سنگین به نظر می رسد ولی در عوض به محلی می رود که دلخواه بازیکنان است و چون از یک شرکت معتبر آلمالنی خریداری شده است خیلی نمی توان درباره اصالتش شک کرد. اما می بینیم این روزها درباره قابلیت های این توپ بی انصافی صورت می گیرد.

عضو هیأت رییسه سازمان لیگ فدراسیون فوتبال درباره رنگ آمیزی این توپ افزود: این توپ از هر نظر دارای ابعاد استاندارد است و اتفاقا توپ قبلی به دلیل داشتن نقاط سفید کمتر برای دیده شدن دچار اشکال بودیم ولی این توپ در حال حاضر سفیدی بیشتری دارد و به ویژه در زمین های چمن مصنوعی که وقتی توپ های قبلی به دلیل برخورد با چمن غیرطبیعی سیاه شده و کمتر دیده می شدند این توپ دیگر دچار آن مشکل نمی شود. ما این مشکل را در زمین قائمشهر و دیدارهای نساجی دیده بودیم که توپ را تیره می کرد و باعث می شد توپ در دیدارهای زیر نور دیده نشود.

وی اضافه کرد: برای همین این توپ چند امتیاز بیشتر نسبت به توپ های قبلی داراست و استانداردهای کافی را دارد و از طرفی رنگش هم بهتر شده است و بازیکنان در زیر نور بهتر می توانند توپ را تعقیب کنند. البته من صحت و سقم این شایعه را تأیید نمی کنم ولی یکی از دوستان می گفت یک شرکت رقیبی که نتوانسته توپهایش را بفروشد در رابطه با این موضوع در حال بزرگنمایی است. با این همه فکر می کنم بهترین توپی که می تواند درون لیگ از آنها استفاده کرد همین توپهاست.

هوشنگ نصیرزاده درباره موضوع نحوه انتخاب برترین های فوتبال و اینکه چه کسانی باید در این انتخابات حق رأی داشته باشند توضیح داد: من برای انتخاب بهترین ها با نظرسنجی موافق نبودم. نباید این کار را طبق نظرسنجی انجام داد چون که همه براساس ملاحظات فردی یا تیمی و باشگاهی در این رأی گیری شرکت کرده اند. برای نمونه خود من برای نظرسنجی همه بازیکنان ماشین سازی را نوشتم. دروازه بان دخسوس، دفاع کنعانی زادگان و بهترین هیأت را هم هیأت آذربایجان شرقی نوشتم در حالی که آذربایجان شرقی بیشتری دشمنی را با باشگاه ما دارد.

عضو هیأت رییسه سازمان لیگ ادامه داد: به عقیده من یک کمیته فنی کارشناسی با ترکیب تخصص های متعدد لازم است که بنشینند و همه مسابقات را نگاه کنند و بعد نظر بدهند. چون احتمال اینکه افراد منصفانه بنویسند خیلی کم است. همانطور که خود من دشمن خودم و باشگاهم را به عنوان بهترین هیأت نوشته بودم. برای اینکه جایگاه فوتبال تبریز و استان را ارتقا بدهم پس بهتر است که یک هیأت مجزا از نظرسنجی این کار را انجام بدهد. معمولا در ورزش ایران همیشه نظر اقلیت درست است نه اکثریت.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا برخی معتقدند جوایز به طور دقیق بین برترین نفرات و تیم ها تقسیم نشده تصریح کرد: البته نکته دیگری هم هست و اینکه همیشه در دنیا آنهایی که بهترین می شوند درواقع بهترین نیستند. بلکه این انتخابها با یک سیاسی کاری خاصی صورت می گیرد و جوایز را بین همه تقسیم می کنند. بر فرض نمی آیند ۴، ۵ جایزه را به یک باشگاه بدهند بلکه تقسیم می کنند تا اسباب رضایت‌مندی همه را برآورده کنند.

نصیرزاده تأکید کرد: اگر در کنفدراسیون فوتبال آسیا دیده باشید جوایز بین همه تقسیم می شود تا همه را راضی نگه دارند و انگیزه ادامه کار ایجاد کنند. بطور مثال معمولا می گویند بهترین ها از تیم قهرمان است و بهترین مربی، مربی تیم قهرمان است ولی این جوایز دور می زند و بقیه جوایز بین بقیه تقسیم می شود. مثلا تیمی که کمترین کارت را گرفته است تیم اخلاق است ولی جایزه اش به تیمی دیگر داده می شود. این سیاست تقسیم جوایز یک قانون نانوشته است که هدفش رضایتمندی همه تیمهاست. اگر دیدید به یک تیم ۵ جایزه تعلق می گیرد ولی هر ۵ جایزه را به آن نمی دهند دلیلش این است که باید کسی که نفر دوم شده هم دیده شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6314
  • منبع : خبرگزاری دانشجو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.