• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

شکارچی غیرمجاز حیات وحش در سیرجان دستگیر شد

  • کد خبر : 5659
  • 12 مرداد 1398 - 12:26
شکارچی غیرمجاز حیات وحش در سیرجان دستگیر شد

 شکارچی متخلف حرفه ای ۲ راس جبیر، یک راس کل و ۲ قطعه تیهو با تلاش محیط بانان در منطقه شکار ممنوع گود غول سیرجان از توابع استان کرمان دستگیر شد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان با بیان این مطلب افزود: یک نفر در این رابطه بازداشت و پس از تشکیل پرونده به منظور رسیدگی […]

 شکارچی متخلف حرفه ای ۲ راس جبیر، یک راس کل و ۲ قطعه تیهو با تلاش محیط بانان در منطقه شکار ممنوع گود غول سیرجان از توابع استان کرمان دستگیر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان با بیان این مطلب افزود: یک نفر در این رابطه بازداشت و پس از تشکیل پرونده به منظور رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شد.

علی اکبر رسولیان اظهار داشت: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت مجرمانه یک متخلف، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان به تحقیق در این رابطه مشغول شدند که پس از کسب اطمینان از بروز تخلف موضوع را با مقام قضایی در میان گذاشتند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از اخذ نیابت قضایی وارد منزل مظنون شده و به تفتیش منزل وی پرداختند ادامه داد: در جریان بازرسی از منزل متخلف اجزای بدن یک راس کل وحشی، ۲ راس جبیر و ۲ قطعه تیهو کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، متهم باید مبلغ ۳۰۴ میلیون ریال معادل ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان (ناشی از شکار غیرمجاز یک راس کل وحشی، ۲ راس جبیر و ۲ قطعه تیهو) را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه کند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ نوع پروانه شکار حیات وحش صادر نمی‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5659

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.