• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
20

صنایع گل‌گهر سیرجان صنعت کشور را متحول می‌کند

  • کد خبر : 10279
  • 06 بهمن 1398 - 11:25
صنایع گل‌گهر سیرجان صنعت کشور را متحول می‌کند

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان گفت: پس از قطع همکاری شرکت های خارجی درایوهای گندله سازی را ساخت داخلی کردیم و اکنون راه اندازی شده و منطقه گل گهر در حوزه صنعت، معدن و تجارت کارهای بزرگی انجام داده که نوید یخش تحول در صنعت کشور است. محمد محیاپور روز شنبه در دومین […]

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان گفت: پس از قطع همکاری شرکت های خارجی درایوهای گندله سازی را ساخت داخلی کردیم و اکنون راه اندازی شده و منطقه گل گهر در حوزه صنعت، معدن و تجارت کارهای بزرگی انجام داده که نوید یخش تحول در صنعت کشور است.

محمد محیاپور روز شنبه در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد در پردیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان افزود: مهندسی معکوس و بومی سازی فناوری جسارت خاصی می طلبید که در این زمینه تولید رل و شاخ اشپیگال ، کاتالیست واحد احیا، موتور آسیاب ریخته گری و فن ها، ایمپلر فن با قطر پنج متر برای نخستین بار در سیرجان اجرا شده است.

وی اظهار داشت: بومی سازی و مهندسی معکوس ساخت یک تجهیزات نیست و تفسیر اصلی آن بومی سازی یک فرایند و روند است و در این زمینه یک کارخانه یک میلیون تنی کنستانتره با بازیابی از باطله ها با ۱۰۰ درصد توان گل گهر قبل سال راه اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان گفت: شرکت های بزرگی برای بومی سازی با ما همکاری می کنند و در کارخانه فراوری کمتر از ۱۷ روز به ظرفیت ایده آل رسیدیم که نشان می دهد منطقه گل گهر در حوزه سرمایه گذاری و بومی سازی ظرفیتی مطلوب دارد و می تواند به عنوان الگوی فعالیت صنعتی کشور مطرح شود.

وی بیان داشت: کارخانه گندله سازی سیرجان قسمت عمده نرم افزار ام بی بی را بومی سازی کرده که از نمونه خارجی برتر است.

محیاپور افزود: رویکرد منطقه گل گهر تکنولوژی فناوری و نوآورانه است و کارها با رویکرد سیستمی و توسعه ای در منطقه گل گهر دنبال می شود.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از ۵۰ میلیون تن ماده معدنی و ۳۵۰ میلیون تن فعالیت معدنی در شهرستان سیرجان انجام می شود و کارهای خاصی در شرکت های منطقه برای نخستین بار در کشور اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان اضافه کرد: منطقه گل‌گهر در حوزه معدنی با بیش از یک و نیم میلیارد تن ذخایر رکوردار کشور، در تولید کنستانتره و گندله هر کدام ظرفیت بیش از ۲۰ میلیون تن، بزرگترین کوره تولید شمش ، در آهن اسفنجی بزرگترین عرضه کننده کشور ، در زنجیره فولاد بخش عمده آن را تکمیل کردیم که تمامی این ها نشان از ظرفیت های سیرجان و گل گهر است.

وی ادامه داد: سیرجان یکی از خاص‌ترین شهرستان ها به واسطه مسئولان هماهنگ، مردم ارزشی و رسانه های قوی برای توسعه است و موقعیت جغرافیایی کشاورزی و صنعتی و معدنی از مزایای این شهرستان محسوب می شود.

دومین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد با بیش از ۱۰۰ غرفه از سراسر ایران و پنج کشور سوئد، آلمان، هند، چین و ترکیه در محور صنایع معدنی با تمرکز بر تکمیل زنجیره تامین فولاد اجرا شد.
این نمایشگاه در بیش از هشت هزار متر مربع فضای داخلی سرپوشیده و پنج هزارمتر فضای باز در حال نمایش قطعات تولیدی بومی سازی شده سیرجان ، استان و کشور به نمایش گذاشته شده است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10279

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.