• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
مدیر گروه بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی اعلام کرد:

طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخچه اجرا می شود

  • کد خبر : 13606
  • 04 آبان 1400 - 12:35
طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخچه اجرا می شود

به منظور حذف زنجیره انتقال بیماری های ویروسی سرخک و سرخجه؛ طرح واکسیناسیون تکمیلی(MMR) از ۸ آبان ماه ۱۴۰۰ در شهرستان سیرجان هم زمان با استان های جنوب شرق کشور اجرا می شود. در این طرح به تمامی کودکان ۹ ماهه تا ۷ ساله ایرانی و تبعه افغانستان، یک دوز واکسن(MMR) جدا از برنامه معمول […]

به منظور حذف زنجیره انتقال بیماری های ویروسی سرخک و سرخجه؛ طرح واکسیناسیون تکمیلی(MMR) از ۸ آبان ماه ۱۴۰۰ در شهرستان سیرجان هم زمان با استان های جنوب شرق کشور اجرا می شود. در این طرح به تمامی کودکان ۹ ماهه تا ۷ ساله ایرانی و تبعه افغانستان، یک دوز واکسن(MMR) جدا از برنامه معمول کارت واکسن شان تزریق خواهد شد.

اکبر اسدی در تکمیل این خبر گفت: بیش از۴۰ هزار کودک ایرانی و اتباع غیرایرانی در سطح شهرستان سیرجان هدف این برنامه بوده و حدود ۷۰ تیم متشکل از نیروهای بهداشتی در سطح مراکز و خانه های بهداشت شهرستان، اجرای این طرح را به همراه کارشناسان ناظر بر عهده دارند.

وی از تمامی خانواده هایی که کودکان ۹ ماهه تا ۷ ساله دارند درخواست کرد با مراجعه به مراکز و پایگاه های بهداشتی شهری و خانه های بهداشت روستایی که در این مراکز پرونده بهداشتی دارند این واکسن مهم را به عنوان دوز تکمیلی برنامه واکسیناسیون کودک خود تزریق کنند.
مدیر گروه بیماری های دانشکده علوم پزشکی سیرجان در پایان سخنانش تأکید کرد: این طرح مهم طی دو هفته در جنوبشرق کشور اجرا خواهد شد که به دلیل گردش ویروس های سرخک و سرخجه و ابتلای مواردی در ماه های گذشته در شهرستان، از همشهریان سیرجانی و عزیزان تبعه افغانستان می خواهیم به منظور پیشگیری از عدم ابتلای کودک ۹ ماهه تا ۷ ساله خویش به این بیماری های ویروسی و قطع زنجیره انتقال، در این طرح مشارکت و جهت تزریق واکسن تکمیلی MMR کودک خود اقدام کنند.

گفتنی است چنانچه همشهریان گرامی در خصوص این طرح سؤالاتی دارند با کارشناسان گروه بیماری های دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان با شماره تلفن ۴۲۲۶۲۰۸۰ در میان گذاشته و پاسخ خود را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=13606

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.