• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

عادل علیه تلویزیون

  • کد خبر : 9210
  • 26 آذر 1398 - 12:54
عادل علیه تلویزیون

«متن پیش رو در روزنامه شهروند منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.» با اینکه عادل فردوسی‌پور به انتظار هوادارانش برای رفتن جلوی دوربین بعد از چند ماه پایان نداد، اما پخش برنامه «کلاسیکو» با تهیه‌کنندگی او با حال و هوایی متفاوت نسبت به برنامه‌هایی که در صداوسیما […]

«متن پیش رو در روزنامه شهروند منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.»

با اینکه عادل فردوسی‌پور به انتظار هوادارانش برای رفتن جلوی دوربین بعد از چند ماه پایان نداد، اما پخش برنامه «کلاسیکو» با تهیه‌کنندگی او با حال و هوایی متفاوت نسبت به برنامه‌هایی که در صداوسیما روی آنتن می‌رود، حسابی مورد استقبال مردم قرار گرفت. تبلیغاتی که در چند روز اخیر برای پخش ویژه‌برنامه فردوسی‌پور شده بود، باعث شد در ساعت پخش این برنامه ترافیک در سایت‌هایی که پخش آن را برعهده داشتند، به‌حدی برسد که دقایقی این سایت‌ها از دسترس خارج شوند. اطرافیان عادل پخش این برنامه را شروعی برای ورود جدی‌تر او به تلویزیون اینترنتی می‌دانند؛ اتفاقی که بعد از تعطیلی برنامه نود شاید خیلی‌ها انتظارش را می‌کشیدند.

مهمانان ویژه یا مخالفان جدی تلویزیون؟

برنامه «کلاسیکو» در شرایطی یکشنبه شب روی خروجی چند سایت و اپلیکیشن قرار گرفت که تهیه‌کنندگی آن را عادل فردوسی‌پور برعهده داشت و اجرای برنامه نیز با پژمان جمشیدی بود. اما میهمانان ویژه این برنامه علی دایی، وریا غفوری و امیرمهدی ژوله بودند و ژابی آلونسو نیز با تماس تصویری دقایقی درباره ال‌کلاسیکو به صحبت پرداخت. با بررسی سه مهمان حضوری این برنامه یک وجه مشترک بین آنها پیدا می‌کنیم؛ علی دایی که مدت‌هاست با صداوسیما به اختلاف شدیدی خورده و در برنامه‌های تلویزیونی حاضر نمی‌شود، قبول کرده بود مهمان ویژه‌برنامه ال‌کلاسیکو باشد. از سوی دیگر وریا غفوری که مدتی است از صداوسیما انتقاد می‌کند و در آخرین مصاحبه‌اش از دوربین‌های تلویزیون خواست که از او فیلم نگیرند، در این برنامه حاضر بود. همچنین امیرمهدی ژوله که گفته می‌شود از سوی صداوسیما ممنوع‌التصویر شده، در این برنامه استندآپ کمدی اجرا کرد. به نظر می‌رسید عادل با انتخاب این مهمان‌ها خواسته به نوعی چهره‌هایی که در تلویزیون رویت نمی‌شوند را روبه‌روی دوربین بنشاند. همچنین حضور اینترنتی ژابی آلونسو، بازیکن سابق رئال‌مادرید، در این برنامه هم حسابی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

فضای مجازی تحت‌ تأثیر عادل و رفقا
بعد از پخش این برنامه فضای مجازی حسابی تحت ‌تأثیر «کلاسیکو» قرار گرفت. با اینکه عادل فردوسی‌پور جلوی دوربین نرفت، اما صدای او روی یکی از آیتم‌ها بود. لحظه به لحظه این برنامه با نظر عادل تهیه شده بود و ارتباط تصویری با ژابی آلونسو و ورود مهمانانی همچون علی دایی، وریا غفوری و امیرمهدی ژوله هم با ارتباطات فردوسی‌پور انجام گرفت. پخش تکه‌های جالب برنامه کلاسیکو در اینستاگرام و توییت‌های پرتعدادی که درباره این برنامه زده شد، نشان می‌داد که فردوسی‌پور بعد از مدت‌ها توانسته موجی خبری ایجاد کند. برخی معتقدند استقبال از این برنامه به‌حدی بوده که حتی سایت‌های پخش‌کننده از دسترس خارج شده و البته برخی هم اعتقاد داشتند این اتفاق یک خرابکاری علیه عادل است.

حرف‌های دایی و شوخی ژوله
بدون شک همواره مصاحبه علی دایی جذابیت‌های خاصی دارد و این بار هم او علاوه بر ال‌کلاسیکو درباره خودش هم صحبت کرد؛ به‌ویژه رکوردی که سال‌هاست به‌عنوان آقای گل جهان در دست او است و حالا رونالدو در آستانه شکستن آن قرار دارد. علی دایی در این برنامه هم از شکسته‌شدن این رکورد استقبال کرد. البته بخش جالب‌تر «کلاسیکو» مربوط به حضور امیرمهدی ژوله روی صحنه بود. او که مدتی است در تلویزیون رویت نمی‌شود، با شوخی‌های همیشگی خود فضای برنامه را تغییر داد. جالب‌ترین بخش هم مربوط به شوخی او با گزارشگران تلویزیونی بود که حتی قسمتی از آن به خود عادل فردوسی‌پور هم برمی‌گشت.

جو متفاوت با تلویزیون
با پخش چنین برنامه‌ای، رقابت عادل با همکاران سابقش در شبکه سه می‌تواند در نوع خود جالب توجه باشد. با اینکه عادل تصمیم گرفت ٣ روز زودتر از زمان ال‌کلاسیکو برنامه را روی آنتن ببرد، اما چهارشنبه شب هم قطعا در برنامه گزارش ورزشی شبکه سه، کارشناسان و مجریان مثل همیشه به تحلیل دیدار تیم‌های بارسا و رئال می‌پردازند. برنامه‌ای که عادل ساخت، کاملا با یک برنامه تلویزیونی حال و هوای متفاوتی داشت؛ از حضور تعدادی از هواداران بارسا و رئال در استودیوی ضبط این برنامه که بازار کری‌خوانی را حسابی داغ کرده بود تا شوخی‌های امیر مهدی ژوله با گزارشگران تلویزیون.

صداوسیما علیه شبکه‌های اینترنتی
در سال‌های اخیر راه‌اندازی برخی شبکه‌های اینترنتی پخش مسابقات ورزشی را تا حدودی از انحصار صداوسیما خارج کرده و این اتفاق اخیرا با مقاومت‌هایی از سوی تلویزیون همراه بوده است. این شبکه‌ها حتی رقابت‌هایی که تلویزیون توان پخش آن را ندارد، روی آنتن می‌برند و بینندگان خاص خود را هم پیدا کرده‌اند. حالا با ورود چهره محبوبی مثل عادل فردوسی‌پور به چنین فضایی به نظر می‌رسد صداوسیما بیش از قبل بابت ریزش مخاطبان خود احساس خطر کرده است. شنیده می‌شود طی روزهای اخیر و به‌ویژه بعد از پخش برنامه فردوسی‌پور از شبکه‌های اینترنتی، صداوسیما به گزارشگران و مجریان خود هشدار داده که به هیچ وجه حق حضور در چنین برنامه‌هایی را به‌عنوان گزارشگر یا مجری نخواهند داشت. با شرایط موجود به نظر می‌رسد هر روز عمق اختلاف بین صداوسیما و شبکه‌های اینترنتی افزایش می‌‌یابد.

این تازه اول راه است
عادل فردوسی‌پور با تولید برنامه در شبکه‌های اینترنتی بعد از چند ماه سکوت نشان داد که مسیر جدیدی را برای زندگی حرفه‌ای خود ترسیم کرده است. طبق اخبار موثقی که در اختیار «شهروند» قرار گرفته، ویژه برنامه‌های مناسبتی فردوسی‌پور باز هم تولید خواهد شد. درواقع او قصد ندارد فعلا به صورت ثابت برنامه‌ای را همچون نود روی آنتن شبکه‌های اینترنتی ببرد؛ بلکه می‌خواهد از مناسبت‌هایی همچون ال‌کلاسیکو یا دربی پایتخت استفاده کند و یک ویژه‌برنامه بسازد. حتی برخی اخبار حکایت از این دارد که عادل در برنامه‌های آتی قصد دارد خودش هم جلوی دوربین برود و مثل گذشته به اجرای برنامه بپردازد. قطعا در صورتی که عادل تصمیم به رفتن جلوی دوربین بگیرد، میزان مخاطبان برنامه‌های او چند برابر خواهد شد. باید دید واکنش صداوسیما به این اتفاقات چیست و عادل تا کجا می‌خواهد پیش برود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9210
  • منبع : روزنامه شهروند

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.