• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
ترامپ:

«فاز یک» توافق با چین به زودی امضا می‌شود

  • کد خبر : 9443
  • 01 دی 1398 - 13:44
«فاز یک» توافق با چین به زودی امضا می‌شود

رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داد که واشنگتن و پکن به زودی پیمان تجاری دوجانبه «فاز یک» را امضا می‌کنند. به گزارش امروز خبرگزاری رویترز، ترامپ در جریان سخنرانی در فلوریدا گفت: ما به تازگی به گشایشی در توافق تجاری دست یافته ایم و خیلی زود آن را امضا خواهیم کرد. به نوشته رویترز، توافق فاز یک […]

رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داد که واشنگتن و پکن به زودی پیمان تجاری دوجانبه «فاز یک» را امضا می‌کنند.
به گزارش امروز خبرگزاری رویترز، ترامپ در جریان سخنرانی در فلوریدا گفت: ما به تازگی به گشایشی در توافق تجاری دست یافته ایم و خیلی زود آن را امضا خواهیم کرد.
به نوشته رویترز، توافق فاز یک که اوائل ماه جاری میلادی اعلام شد بخشی از تلاش ها برای پایان دادن به جنگ تجاری چین و آمریکا است که به رشد اقتصاد جهانی آسیب زده و بازارها را متلاطم کرده است.
در چهارچوب این توافق، آمریکا تعرفه واردات برخی از کالاهای چینی را کاهش داده و در عوض چین واردات محصولات کشاورزی و دامی آمریکایی را ظرف دو سال دو برابر می کند.
استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا هفته پیش گفته بود که این پیمان ترجمه شده، در حال “تمیزکاری” فنی است و اوائل ژانویه ۲۰۲۰ میلادی امضا خواهد شد.
شی جین پینگ رییس جمهوری چین دیروز اعلام کرد که امضای فاز نخست توافق تجاری با آمریکا نه تنها به نفع پکن و واشنگتن، بلکه به نفع جهان است.
شی جمعه شب (۲۹ آذر) در تماس تلفنی با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد دو کشور براساس اصل برابری و احترام متقابل به مرحله اول توافق تجاری رسیده اند.
ترامپ هم در این مکالمه تلفنی گفت: مرحله اول توافق تجاری که بین چین و آمریکا حاصل شده است برای دو کشور و کل جهان خوب است.
وی با اشاره به اینکه بازارهای دو کشور و جهان به این توافق واکنش مثبت نشان داده اند، گفت: آمریکا مایل است ارتباط نزدیک با چین را حفظ کند و برای امضاء و اجرای این توافق در کمترین زمان ممکن تلاش می کند.
چین و آمریکا جمعه اعلام کردند بر سر سند مرحله اول توافق تجاری با هدف پایان دادن به جنگ تجاری و نبرد تعرفه ها به توافق رسیده اند. متن این توافق نامه شامل ۹ بخش از جمله مقدمه، حق مالکیت معنوی، انتقال فناوری، محصولات کشاورزی و دامی، خدمات مالی، نرخ ارز و شفافیت، گسترش تجارت، ارزیابی دوجانبه و حل اختلافات و موارد نهایی است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9443
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.