• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
پلیس فتا استان:

فروش دارو در شبکه های اجتماعی ممنوع است

  • کد خبر : 12142
  • 20 آبان 1399 - 21:17
فروش دارو در شبکه های اجتماعی ممنوع است

رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: فروش هرگونه داروی مجاز و غیرمجاز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است و شهروندان نیاز اقلام بهداشتی و دارویی خود را از مبادی مجاز و قانونی تهیه کنند تا در دام شیادان اینترنتی قرار نگیرند. سرهنگ امین یادگار نژاد افزود: این روزها با شیوع موج سوم بیماری کرونا […]

رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: فروش هرگونه داروی مجاز و غیرمجاز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است و شهروندان نیاز اقلام بهداشتی و دارویی خود را از مبادی مجاز و قانونی تهیه کنند تا در دام شیادان اینترنتی قرار نگیرند.

سرهنگ امین یادگار نژاد افزود: این روزها با شیوع موج سوم بیماری کرونا و شروع فصل پاییز، استفاده از اقلام بهداشتی در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا نزد شهروندان افزایش یافته و امکان تهیه و خرید انواع و اقسام این محصولات بهداشتی توسط مردم در فضای مجازی فراهم شده است.

وی بیان کرد: اخیرا مشاهده شده برخی کلاهبرداران سایبری با سو ‌استفاده از شرایط خاص موجود در بین شهروندان و ناآگاهی برخی کاربران اقدام به فروش بسته‌های اقلام بهداشتی تقلبی و فاقد مجوز با قیمت‌های ارزان در برخی کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمان تاکید کرد: هرگز به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات فروش اقلام و بسته‌های بهداشتی می‌کنند اعتماد نکنید زیرا بیشتر بسته‌ها تقلبی و فاقد مجوزهای مربوطه هستند.

وی تصریح کرد: تولید و عرضه محصولات دارویی ‌و بهداشتی باید با مجوز و تایید وزارت بهداشت، درمان‌ و آموزش پزشکی و تحت نظارت سازمان غذا و داروی کشور باشد.

سرهنگ یادگار نژاد با هشدار به کلاهبرداران سایبری اظهار داشت: بر اساس قانون خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی عملی مجرمانه است و این پلیس با قانون شکنانی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و فروش کالا به صورت غیرقانونی می‌کنند، برابر قانون رفتار خواهد کرد.

وی از شهروندان خواست، هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌ مند شوند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=12142

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.