• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

لیونل مسی برنده توپ‌ طلا نمی‌شود!

  • کد خبر : 7085
  • 04 مهر 1398 - 12:03
لیونل مسی برنده توپ‌ طلا نمی‌شود!

انتخاب خبرنگاران در مراسم بهترین‌های فیفا نشان می‌دهد لیونل مسی انتخابِ آن‌ها نخواهد بود و برای همین شانس او برای بردن توپ‌طلا زیاد نیست. شهراد باغستانی؛ لیونل مسی در حالی بهترین بازیکن سال ۲۰۱۹ فیفا شد که ۴۶ درصد آراء را به خودش اختصاص داد. این آمار برای ویرجیل فان‌دایک ۳۸ درصد و برای کریستیانو […]

انتخاب خبرنگاران در مراسم بهترین‌های فیفا نشان می‌دهد لیونل مسی انتخابِ آن‌ها نخواهد بود و برای همین شانس او برای بردن توپ‌طلا زیاد نیست.
شهراد باغستانی؛ لیونل مسی در حالی بهترین بازیکن سال ۲۰۱۹ فیفا شد که ۴۶ درصد آراء را به خودش اختصاص داد. این آمار برای ویرجیل فان‌دایک ۳۸ درصد و برای کریستیانو رونالدو ۳۶ درصد بود. اما با انتشار آرای سرمربیان، کاپیتان‌ها و نماینده رسانه‌های کشورهای مختلف از جزئیات جالبی مطلع شدیم.
مسی انتخاب کاپیتان‌ها و مربیان
با بررسی آرای سرمربیان و کاپیتان‌ها متوجه شدیم لیونل مسی با انتخاب آن‌ها بهترین شده است. در بخش کاپیتان‌ها ۳۷۷ رأی به لیونل مسی رسیده است، در حالی ویرجیل فان‌دایک ۳۳۷ رأی کسب کرده و ۳۳۰ رأی به کریستیانو رونالدو تعلق گرفته است. در بخش سرمربیان هم لیونل مسی در صدر قرار می‌گیرد. او ۳۷۹ رأی کسب کرد، در حالی که کریستیانو رونالدو با ۳۰۷ رأی بالاتر از ویرجیل فان‌دایک قرار گرفته که ۲۸۹ رأی گرفته بود. اما سایت فیفا هم در این باره نظرسنجی کرد که باز هم مسی در صدر قرار گرفت. کاپیتان آرژانتینی بارسلونا یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۷۲۸ رأی مردمی داشت، در حالی که ۹۶۲ هزار و ۹۱۹ نفر به کریستیانو رونالدو رأی دادند و ویرجیل فان‌دایک با اختلاف بیش از ۶۵۰ هزار رأی نسبت به مسی با ۷۰۴ هزار و ۲۳۵ رأی در جایگاه سوم قرار گرفت.
خبرنگاران داستان توپ‌طلا را عوض می‌کنند؟
با بررسی آرای خبرنگاران می‌توان دریافت نقش مربیان و کاپیتان‌ها در انتخاب لیونل مسی بسیار پررنگ بوده است. سال‌های پیش که جایزه فیفا تحت عنوان توپ‌طلا و با مشارکت فرانس‌فوتبال اهدا می‌شد، اعتراض به انتخاب‌ها زیاد بود. حالا فرانس‌فوتبال سعی کرده کمی منصفانه‌تر انتخاب کند و انتخاب خودش را از فیفا سوا کرده است. تعداد آرای خبرنگاران برای انتخاب بهترین بازیکن سال فیفا جالب بود. ویرجیل فان‌دایک با ۴۶۲ رأی در صدر قرار گرفت و حدود ۱۰۰ رأی بیشتر از لیونل مسی داشت. مسی با ۳۶۴ رأی دوم شد و کریستیانو رونالدو با ۲۶۴ رأی در رده سوم قرار گرفت. این مسئله بیانگر انتخاب متفاوت رسانه‌ای‌ها نسبت به مربیان و بازیکن‌ها است. شاید اینکه عملکرد بازیکن‌ها بیشتر زیر ذره‌بینِ خبرنگاران قرار می‌گیرد باعث شده نمایش‌های فان‌دایک بین آن‌ها بیش از مسی به چشم بیاید. مسی آمار خوبی دارد و از لحاظ فردی فوق‌العاده است، اما این همه‌چیز نیست. ۳ برده قبلی جایزه فیفا بعد از آن جایزه فرانس‌فوتبال را هم کسب کردند چرا که انتخاب‌شان چندان دشوار نبود. حتی اعضای رسانه‌های مختلف هم به آن‌ها رأی دادند و اختلافی وجود ندارد. اما حالا جزئیات آرای خبرنگاران در انتخاب بهترین بازیکن فیفا نشان می‌دهد احتمال اینکه مسی توپ‌طلای ششم خودش را کسب نکند، زیاد است. در هر صورت در انتخاب فرانس‌فوتبال نقش خبرنگاران پررنگ است و فقط آن‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند.
فرانس‌فوتبال مثل یوفا
اتحادیه فوتبال اروپا هم جایزه بهترین بازیکن فصل خودش را به ویرجیل فان‌دایک اهدا کرد. آنجا هم قرار نبود بازیکن و مربی رأی بدهند و کمیته فنی یوفا تصمیم‌گیرنده بود. همین مسئله ویرجیل فان‌دایک به بردن توپ‌طلا خیلی امیدوار خواهد کرد. فان‌دایک در یک سال گذشته آن‌قدر خوب بوده که شایسته کسب این جایزه باشد. در واقع با برنده شدن او می‌توان ارزش کار مدافعان را درک کرد. ستاره ۲۸ ساله هلندی لیورپول اگر برنده توپ‌طلا شود دومین مدافعی خواهد بود که به چنین افتخاری دست می‌یابد. پیش از این تنها ۱۳ سال پیش فابیو کاناوارو مدافع سابق تیم ملی ایتالیا پس از قهرمان شدن در جام‌جهانی موفق شد توجه‌ها را به خودش جلب کند و فرانس‌فوتبال توپ‌طلای خودش را به این بازیکن اهدا کرد. فان‌دایک همین چند وقت پیش هم اولین مدافعی نام گرفت که جایزه بهترین بازیکن فصل اروپا را به خودش اختصاص می‌دهد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7085
  • منبع : خبر ورزشی

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.