• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
اعتراض به داور قصه تکراری در سپاهان و گل‌گهر؛

ماجراهای عجیب هشت پنالتی استقلال مقابل قلعه‌نویی

  • کد خبر : 15971
  • 16 اسفند 1401 - 13:35
ماجراهای عجیب هشت پنالتی استقلال مقابل قلعه‌نویی

تیم فوتبال استقلال در ۸ بازی اخیر برابر گل گهر سیرجان ۸ مرتبه صاحب ضربه پنالتی شده که در نوع خود اتفاق عجیبی به شمار می‌رود. شب گذشته در چارچوب هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر گل گهر سیرجان درحالی با نتیجه ۲ بر یک برابر استقلال تهران شکست خورد که این تیم تا دقیقه ۹۰ از حریف […]

تیم فوتبال استقلال در ۸ بازی اخیر برابر گل گهر سیرجان ۸ مرتبه صاحب ضربه پنالتی شده که در نوع خود اتفاق عجیبی به شمار می‌رود.

شب گذشته در چارچوب هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر گل گهر سیرجان درحالی با نتیجه ۲ بر یک برابر استقلال تهران شکست خورد که این تیم تا دقیقه ۹۰ از حریف خود پیش بود و به نظر می‌رسید قلعه نویی و گل گهر سرانجام موفق شدند استقلال را شکست دهند اما در وقت‌های تلف شده این دیدار ورق برگشت تا قلعه نویی و گل گهر باز هم برابر حریف مطرح خود تیم بازنده میدان باشند.

در حالی که به نظر می‌رسید این بازی برخلاف سایر تقابل‌های استقلال و گل گهر بدون حاشیه به پایان برسد اما تصمیم‌های موعود بنیادی فر قاضی این دیدار در پایان با اعتراض شدید گل گهری‌ها همراه بود. رضا میرزایی در حالی در دقیقه ۹۱ با ضربه ای تماشایی دروازه سیرجانی‌ها را باز کرد که گل گهری‌ها معتقد بودند پیش از این صحنه داور باید خطای آرمان رمضانی را بر روی کی روش استنلی می‌گرفت. اما این پایان کار نبود. در دقیقه ۹۵ بعد از سرنگون شدن رضا میرزایی در محوطه جریمه داور به سود استقلالی‌ها اعلام پنالتی کرد که این موضوع با واکنش شدید بازیکنان و نیمکت گل گهر همراه شد. در نهایت کوین یامگا با فریب دروازه بان گل گهر موفق شد گل برتری استقلال را وارد دروازه این تیم سیرجانی کند تا باز هم قلعه نویی با ضربه پنالتی مغلوب استقلال شود.

موضوع جالب توجه در خصوص شکست گل گهر برابر استقلال این است که در دیدار رفت نیز تقابل دو تیم با نتیجه یک بر یک همراه بود که در دقیقه ۹۳ با اشتباه قاسمی نژاد استقلال صاحب ضربه ای پنالتی شد و در نهایت استقلال در دیدار رفت باز هم توانست با پنالتی دقیقه آخر ژنرال و شاگردانش را شکست دهد. 

در سالیان اخیر قلعه نویی در حالی برابر استقلال همیشه بازنده بوده ست که ضربات پنالتی نقش بسزایی در شکست این مربی برابر تیم محبوب خود داشته است که با هم به مرور آنها خواهیم پرداخت.


*هفته ۲۷ لیگ نوزدهم و پنالتی‌ای که هیچ وقت پذیرفته نشد
در لیگ نوزدهم در حالی که قلعه نویی هدایت سپاهان اصفهان را بر عهده داشت در یازدهم اردیبهشت ۱۳۹۹ در چارچوب هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر استقلال در ورزشگاه آزادی پذیرای شاگردان قلعه نویی بود. بیژن حیدری که قضاوت این بازی را بر عهده داشت بعد سرنگونی دیاباته در محوطه جریمه سپاهان در کورسی که این مهاجم مالیایی با شایان مصلح داشت به سود استقلال اعلام پنالتی کرد تا با گل شدن این توپ روند بازی تغییر کند. در ادامه بازی مصلح به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا تک گل محمد محبی برای قلعه نویی و سپاهان سودی نداشته باشد و این تیم برابر استقلال مغلوب شود.

*جام حذفی و شبیه سازی قایدی 
این پایان کار نبود، ۲۰ اردیبهشت ماه یعنی ۹ روز بعد از دیدار جنجالی سپاهان و استقلال، این دو تیم بار دیگر در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برابر هم قرار گرفتند. دست بر قضا، قضاوت این دیدار نیز بر عهده موعود بنیادی فر بود. شبیه سازی قائدی باز هم برابر شایان مصلح داور دیدار را فریب داد تا بنیادی فر به سود استقلال اعلام پنالتی کند تا کاپیتان این تیم یعنی وریا غفوری استقلال را از حریف پیش بیاندازد. در ادامه این دیدار علی کریمی موفق شد دروازه تیم خود را باز کند تا در پایان استقلال با پیروزی ۲ بر صفر راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شود.

*قصه تکراری حذفی اینبار با گل گهر 
قلعه نویی بعد از جدایی از سپاهان اصفهان راهی گل گهر سیرجان شد تا هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. اما پنالتی‌های جنجالی در دیدار گل گهر و استقلال باز هم گریبان گیر این مربی شد. در ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ گل گهر در حالی در مرحله نیمه نهایی برابر استقلال در ورزشگاه آزادی به میدان رفت که این تیم در اوقات تلف شده نیمه اول با ضربه زیبایی امین پورعلی کاپیتان این تیم از حریف خود پیش افتاد. اما در دقیقه ۷۰ بازی داور این دیدار وحید کاظمی وقتی توپ بعد از شوت بازیکن استقلال به دست یونس شاکری برخورد کرد این صحنه را هند تشخیص داد تا وریا موفق شود دروازه سیرجانی‌ها را باز کند. این در حالی ست که این صحنه با اعتراض شدید گل گهری‌ها همراه بود چرا که معتقد بودند دست مهاجم نیشابوری این تیم هنگام برخورد توپ بسته بوده است و داور به اشتباه آن را پنالتی اعلام کرده است. اما این پایان کار نبود ۸ دقیقه بعد میلاد زکی پور با برهم زدن تعادل سبحان خاقانی در محوطه جریمه باعث شد تا کاظمی بار دیگر به سود استقلال اعلام پنالتی کند و وریا با گلزنی ضمیمه ساز شکست ۲ بر یک گل گهر برابر استقلال شود. واکنش و صحبت‌های قلعه نویی بعد از این بازی جنجالی ضمیمه ساز محرومیتی سنگین برای این مربی با سابقه شد.

*تساوی‌ای که سه بر صفر شد 
دیدار مرحله رفت این دو تیم در لیگ بیست و یکم را باید از نظر داوری وحواشی پیرامون آن را می‌توانستیم یکی از بی حاشیه ترین تقابل های قلعه نویی با استقلال دانست که بدون گل به پایان رسید. اما شکایت باشگاه استقلال بخاطر استفاده غیرقانونی باشگاه گل گهر از اریک باگناما و در ادامه حکم کمیته انضباطی و تایید این حکم توسط کمیته استیناف، این بازی ۳ بر صفر به سود استقلال اعلام شد تا این موضوع تبدیل به یکی از جنجالی ترین تصمیم‌های فدراسیون فوتبال در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر شود. در ادامه این موضوع با واکنش‌های شدید باشگاه گل گهر سیرجان و شخص امیر قلعه نویی همراه بود.

*هفته ۲۱ لیگ بیست و یکم و سناریوی تکراری 
درست یک سال پیش در چارچوب هفته بیست و یکم رقابت های لیگ بیست و یکم شاگردان امیر قلعه نویی در ورزشگاه آزادی برابر استقلال به میدان رفتند. در اوقات تلف شده نیمه اول کوین یامگا در موقعیت گلزنی قرار گرفت که پس از برخورد با محسن فروزان در محوطه جریمه، به زمین افتاد که داور مسابقه، بیژن حیدری این صحنه را پنالتی تشخیص داد و در ادامه یامگا با گل کردن این پنالتی استقلال از حریف پیش انداخت. در دقایق ابتدایی نیمه دوم گل گهری ها خیلی زود توسط مرتضی تبریزی به گل رسیدند تا بازی را یک بر یک کنند. در دقیقه ۸۵ بازی پشت محوطه جریمه گل‌گهر موقعیتی برای استقلال فراهم شد که ضربه‌ای که به سمت دروازه می‌رفت به دست علیرضا علیزاده برخورد کرد تا داور باز هم به سود استقلال اعلام پنالتی کند. همین موضوع باعث واکنش شدید امیر قلعه نویی و نیمکت این تیم به تصمیم جنجالی بیژن حیدری شد.

*هشت تقابل، هشت پنالتی!
در ۸ تقابل اخیر امیر قلعه نویی برابر استقلال، تاکنون ۸ پنالتی به ضرر تیم های تحت هدایت این مربی گرفته شده است که این موضوع در نوع خود یک آمار قابل توجه  و یک رکورد عجیب و غریب محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15971

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.