• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

متلاشی شدن چهار باند سرقت به عنف و کشف ۷۷ فقره سرقت در کرمان

  • کد خبر : 14009
  • 21 آذر 1400 - 19:43
متلاشی شدن چهار باند سرقت به عنف و کشف ۷۷ فقره سرقت در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از شناسایی و متلاشی شدن چهار باند سرقت به عنف در این استان خبر داد و گفت: در راستای انهدام این باندهای سرقت، ۱۹ سارق دستگیر و ۷۷ فقره مسروقه کشف شده است.  سردار عبدالرضا ناظری روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی روزهای اخیر پرسنل پلیس آگاهی و […]

فرمانده انتظامی استان کرمان از شناسایی و متلاشی شدن چهار باند سرقت به عنف در این استان خبر داد و گفت: در راستای انهدام این باندهای سرقت، ۱۹ سارق دستگیر و ۷۷ فقره مسروقه کشف شده است. 

سردار عبدالرضا ناظری روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی روزهای اخیر پرسنل پلیس آگاهی و انتظامی کرمان و شهربابک موفق به شناسایی و انهدام چهار باند بزرگ سرقت شدند افزود: باند سرقت متلاشی شده در کرمان شامل پنج عضو است که اقدام به سرقت به عنف گوشی تلفن همراه، گوشی قاپی یا حتی سرقت گوشی با تهدید چاقو می کردند.

وی تاکید کرد: سارقان این باند به ۱۶ فقره سرقت اعتراف داشته اند و اموال مسروقه کشف، صحنه سرقت ها بازسازی شده و افراد مال خر نیز در این رابطه دستگیر شده اند.  

دستگیری باند سرقت مسلحانه اتباع بیگانه در کرمان 

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: دومین گروه سارقان دستگیر شده در استان کرمان، باند سرقت مسلحانه اتباع بیگانه از منازل، سرقت به عنف احشام و خودرو در حاشیه شهر کرمان با پنج عضو است که به حدود ۱۰ فقره سرقت منزل، احشام و خودرو در هفت باغ اعتراف کرده اند.

وی ادامه داد: اموال مسروقه کشف شده از این باند سرقت نیز بنا به دستور مقام قضایی جمع آوری و مال خرهایی نیز در این رابطه دستگیر شده اند.

متلاشی شدن باند سرقت از آپارتمان ها در کرمان 

سردار ناظری گفت: باند سرقت از منازل آپارتمانی متشکل از سارقان حرفه ای که قریب به سه فقره سابقه این باند است و چهار نفر در ذیل این باند دستگیر شده اند، در کرمان متلاشی شد.

وی افزود: این باند، ۳۰ فقره منزل آپارتمانی را در کرمان مورد سرقت قرار داده بودند که صحنه های جرم این سارقان بازسازی شده و سارقان به سرقت از این منازل اعتراف کرده اند که البته اعترافات این متهمان ادامه دارد.

سارقان باند فرااستانی در دام پلیس شهربابک  

وی گفت: باند سرقتی پنج نفره ای که در شهربابک توسط فرماندهی انتظامی و پلیس آگاهی این شهرستان کشف و منهدم شده شامل سارقان فرا استانی بود که تاکنون به انجام ۱۱ فقره سرقت در شهربابک، سایر شهرها و حتی اصفهان اعتراف کرده اند.  

سردار ناظری تصریح کرد: این سارقان که معمولا از استان های دیگر هستند در منازل خالی از سکنه اسکان پیدا کرده و بعد از آن ضمن شناسایی موارد، اقدام به سرقت می کنند که در این مورد نیز سارقان با دستور قضایی و دادستان شهربابک تحت قرار بازداشت هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در برخی موارد سارقان با موتورسیکلت، گوشی تلفن افراد را به سرقت می برده اند که امکان شناسایی مال باخته برایشان دشوار است اظهار داشت: مال باختگان با مراجعه به آگاهی کرمان، سارقان را شناسایی کنند.

مردم کارگران تایید صلاحیت شده را بکارگیری کنند 

وی تصریح کرد: برخی از سارقان در همان محلی که اکنون مورد سرقت قرار گرفته کار انجام می داده اند لذا درخواست می شود، مردم برای انتخاب کارگر، مباشر و دستیار در واحد صنفی و منزل از کارگران شرکت های معتبر که تایید صلاحیت شده اند استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد بیجا به برخی افراد مشکلاتی را پیش می آورد گفت: ۲ مورد از سارقان با همدستی افرادی که قبلا بنا به اجازه صاحب خانه در آن منزل مشغول به کار بوده اند، سرقت ها را انجام داده اند.

مالباختگان برای شناسایی اموال خود به سامانه “نما”ی پلیس مراجعه کنند  

سردار ناظری گفت: تصویر اموال مسروقه کشف شده که صاحبان آنها شناسایی نمی شود در سامانه نما در پلیس آگاهی ثبت می شود و مال باختگان می توانند با مراجعه به این سامانه اموال خود را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: بعد از مرحله شناسایی، متهمان ضمن تشریح صحنه سرقت به سرقت اعتراف می کنند و اموال به صاحبان آنها برگردانده می شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در گذشته سامانه نما وجود نداشت تصریح کرد: اکنون با وجود این سامانه اموال مسروقه کشف شده، شناسایی می شود. 

اتباع بیگانه بعد از ارتکاب جرم و تحمل کیفر از کشور طرد می شوند 

وی بیان کرد: افاغنه مجاز و غیرمجازی که مرتکب جرم می شوند بعد از تحمل کیفر به دستور مقام قضایی از کشور طرد می شوند اما چرخه معیوب بازگشت افاغنه غیرمجاز به کشور وجود دارد.

رابطه سن پایین سارقان و بیکاری  

سردار ناظری با اشاره به اینکه بیشتر مجرمان در حوزه سرقت از سن پایین برخوردارند و جوانان جویای کار هستند تصریح کرد: نبود اشتغال و بی توجهی به جوانان یکی از عواملی است که موجب ارتکاب این جرائم شده لذا نیاز است خانواده ها نسبت به رفت و آمد فرزندان خود دقت و مسئولان نیز در حوزه ایجاد اشتغال تلاش کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=14009
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.