• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

محدودیت های کرونایی سفرهای برون شهری برداشته می شود

  • کد خبر : 13810
  • 09 آبان 1400 - 23:16
محدودیت های کرونایی سفرهای برون شهری برداشته می شود

وزارت راه مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص حذف پروتکل های بهداشتی در سفرهای جاده ای، دریایی، ریلی و هوایی را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد. به گزارش  مهر، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص سفرهای برون شهری اعم از […]

وزارت راه مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص حذف پروتکل های بهداشتی در سفرهای جاده ای، دریایی، ریلی و هوایی را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش  مهر، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص سفرهای برون شهری اعم از ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی را به رؤسای سازمان‌های بنادر و دریانوردی، شرکت راه آهن، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه، مصوبه جدید ستاد ملی کرونا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و سلامت مسافران در نظر گرفته شده که بر اساس آن رعایت فاصله دو متر و فضای چهار متر مربع به ازای هر نفر تاکید شده است.

همچنین در این ابلاغیه محدودیت ظرفیت حمل مسافر توسط قطار، اتوبوس و هواپیما با توجه به وضعیت پوشش واکسیناسیون عمومی خواهد بود که در این صورت پذیرش مسافر در سفرهای برون شهری برای شناورها، اتوبوس‌ها و قطار حداکثر ۸۰ درصد ظرفیت خواهد بود اما اگر پوشش واکسیناسیون عمومی به بیش از ۸۰ درصد برسد پذیرش مسافر در حمل و نقل دریایی، ریلی و جاده‌ای به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. بر اساس مصوبه مذکور پذیرش مسافران در هواپیما صددرصد خواهد بود.

از دیگر موارد مذکور در این ابلاغیه برای پروازهای داخلی ارائه PCR منفی ۷۲ ساعته یا کارت واکسیناسیون ضروری است. برای پروازهای خارجی ارائه PCR منفی ۹۶ ساعته و کارت واکسن الزامی بوده همچنین برای سفرهای جاده‌ای PCR منفی دو ساعته یا کارت واکسیناسیون و دریایی خارجی PCR منفی ۹۶ ساعته به همراه کارت واکسن و دریایی داخلی PCR منفی ۷۲ ساعته یا کارت واکسن ضروری برشمرده شده است.

بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی مصوبه مذکور از یکم آذر اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=13810

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.