• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
کمبود تجهیزات بیمارستانی در استان

مرگ ۲۴کرمانی دیگر در روزهای سیاه کرونایی

  • کد خبر : 12407
  • 04 شهریور 1400 - 11:13
مرگ ۲۴کرمانی دیگر در روزهای سیاه کرونایی

در روزهایی که به نظر می‌رسد روند صعودی کرونا در استان کرمان متوقف شده دلتا ویروس جان ۲۴ کرمانی دیگر را گرفت. در روزهایی که به نظر می‌رسد روند صعودی شیوع کرونا در استان کرمان متوقف شده و آرام آرام روند نزولی آن در حال آغاز شدن است ۲۲۰ بیمار جدید کرونایی راهی بیمارستان‌های استان […]

در روزهایی که به نظر می‌رسد روند صعودی کرونا در استان کرمان متوقف شده دلتا ویروس جان ۲۴ کرمانی دیگر را گرفت.

در روزهایی که به نظر می‌رسد روند صعودی شیوع کرونا در استان کرمان متوقف شده و آرام آرام روند نزولی آن در حال آغاز شدن است ۲۲۰ بیمار جدید کرونایی راهی بیمارستان‌های استان کرمان شده و ۲۴ نفر دیگر جان باختند.

تابستان به آخرین ماه خود رسیده و بزرگ‌ترین استان کشور همچنان روزهای سیاه کرونایی را تجربه می‌کند، تخت‌های بیمارستانی با وجود ظرفیت‌سازی باز هم به سختی گیر می‌آید و کمبود دارو و تجهیزاتی در این استان مشکل‌ساز شده است و همه این‌ها در شرایطی است که مسئولان بهداشت و درمان استان می‌گویند “منکر کمبود دارو نیستیم اما این کمبود مشکل ساز نیست و مدیریت شده است.”

با این وجود معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به روند صعودی کرونا در شرق استان کرمان از نیاز این دانشگاه به یک دستگاه اکسیژن ساز خبر داد و اظهار داشت: اگر تعداد بیماران ما دو برابر شود، قطعاً با کمبود اکسیژن مواجه خواهیم شد.

محمدعلی رئیسی با بیان اینکه درصد کمی از تخت‌های بیمارستانی ما خالی است و حدود یک ماه است که کل خدمات غیراورژانسی خود را تعطیل کرده‌ایم افزود: فشار کاری زیاد بر کادر درمان منجر به فرسایش جسمی و روحی این قشر شده است.

رئیسی به افزایش تعداد مبتلایان و استفاده بیش از حد از تجهیزات بیمارستان اشاره کرد و افزود: این مسئله موجب خرابی و فرسودگی کامل، اسقاطی شدن تجهیزات و در نتیجه بروز مشکلات بیشتر در روند درمان این بیماران می‌‌شود.

مجموع فوتی‌های کرونا در استان کرمان به ۴۱۵۰ نفر رسید

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و ۱۳۸ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۳۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۴۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۹۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۹۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۶۱ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۲۲۰ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۴ هزار و ۸۰۳ مورد رسیده است.

وی به فوت ۲۴ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۱۵۰ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۶۵۵ هزار و ۹۳۵ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۲۴۹ هزار و ۱۹۴ مورد است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=12407
  • منبع : تسنیم

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.