• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
11
در اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

نوازنده سیرجانی به عنوان جوانترین نوازنده موسیقی نواحی معرفی شد

  • کد خبر : 1707
  • 16 اردیبهشت 1397 - 7:59
نوازنده سیرجانی به عنوان جوانترین نوازنده موسیقی نواحی معرفی شد

در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با اهدای لوح تقدیر از کهنسال‌ترین و جوان‌ترین نوازنده این حوزه تقدیر شد یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بعد از چهار روز اجراهای عمومی، نشست‌های تخصصی و پژوهشی جمعه شب با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد. در این […]

در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با اهدای لوح تقدیر از کهنسال‌ترین و جوان‌ترین نوازنده این حوزه تقدیر شد

یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بعد از چهار روز اجراهای عمومی، نشست‌های تخصصی و پژوهشی جمعه شب با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

در این آیین ضمن اهدای لوح سپاس به همه گروه‌های موسیقی نواحی شرکت کننده در این این جشنواره از علیدوست فلاحتی از استان ایلام به عنوان کهنسال‌ترین و حسن عیسی‌پور از شهرستان سیرجان به عنوان جوان‌ترین نوازنده موسیقی نواحی تجلیل به عمل آمد.

*حضور ۲۱ استان در یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

محمد علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن قرائت پیام وزیر فرهنگ به یازدهمین جشنوراه موسیقی نواحی ایران به حضور ۲۰۰ مهمان از اقصی نقاط کشور در این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال استان کرمام میزبان هنرمندان موسیقی نواحی از ۲۱ استان کشور بود.

وی بیان داشت: در هر دوره ازبرگزاری جشنواره موسیقی نواحی شاهد شور و نشاط بیشتری از سوی هنرمندان شرکت کننده و شهروندان برای بهره‌گیری از این آثار ماندگار هستیم.

علیزاده تصریح کرد: در جشنواره یازدهم موسیقی نواحی ایران به ابتکار شورای سیاست‌گذاری اقدامات موثری از جمله برگزاری نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه موسیقی نواحی، کتاب و … را داشتیم.

وی افزود: همزمان با افتتاح این جشنواره در مجموعه تاریخی گنجعلیخان کرمان، بازگشایی مجدد و احیای نقارخانه بازار وکیل کرمان را بعد از ۱۰۰ سال داشتیم.

*موسیقی نواحی گویای مفاهیم و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است

حمید ملانوری معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران اظهار داشت: کرمان به پهناوری و وسعت خود در حوزه فرهنگ و هنر نیز ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و هنرمندان و مفاخر ارزشمند نام ‌آشنایی در استان در زمینه‌های مختلف خوش درخشیدند.

وی افزود: نام جشنواره موسیقی نواحی ایران، افتخار استان کرمان است که در سال‌های گذشته میزبانی آن را داشته و درخواست داریم دبیرخانه دائمی آن در کرمان دایر شود و هر ساله میزبان این هنرمندان باشیم.

ملانوری ادامه داد: آنچه در اجرای زیبای هنرمندان و اساتید برجسته موسیقی نواحی دیدم، گویای مفاهیم و ارزش‌های فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ما بود که این روزها به دنبال آن برای انتقال به نسل جوان می‌گردیم.

*موسیقی نواحی دارای حیات اجتماعی است

احمد صدری دبیر تخصصی یازدهمین جشنواره موسیقی نواح ایران نیز با اشاره به ارتقای کیفیت آثار ارائه شده در این دوره از جشنواره اظهار داشت: کارها و آثار با کیفیت بسیار بالایی همراه بود.

وی بیان داشت: تلاش می‌کنیم تا طی برنامه‌ریزی منسجم طی سال هم بتوانیم از این آثار استفاده کنیم و اجراهای دیگری در داخل و خارج از کشور داشته باشیم.

صدری عنوان کرد: جوانانی که با کارهای بسیار خوب از استان‌های مختلف در این جشنوراه حاضر شدند، نشان دادند که موسیقی نواحی دارای حیات اجتماعی است و می‌تواند به راه خود ادامه دهد.

*تدوین آیین‌نامه جشنواره موسیقی نواحی

مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: موسیقی نواحی با قدیمی‌ترین نواها، آیینه‌ای است که می‌توان در آن تصویری بدون دروغ و ریا را دید.

وی خواستار تدوین آیین‌نامه جشنواره موسیقی نواحی برای دوره‌های بعدی شد.

یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه به میزبانی استان کرمان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=1707

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.