• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
دیده‌بان اقتصادی فرانسه:

هزینه ۱۲۰ میلیارد یورویی قرنطینه برای فرانسه

  • کد خبر : 10988
  • 01 اردیبهشت 1399 - 22:19
هزینه ۱۲۰ میلیارد یورویی قرنطینه برای فرانسه
نزدیک به دو ماه قرنطینه فرانسه برای جلوگیری از شیوع کرونا، حدود ۱۲۰ میلیارد یورو درآمد از دست رفته برای این کشور هزینه دارد. دیده‌بان اقتصادی فرانسه (OFCE) روز دوشنبه با اعلام این خبر یادآور شد که تخمین زده می‌شود صرفه جویی اجباری برای این کشور به ۵۵ میلیارد یورو برسد. این دیده بان که وابسته به وجوهات دولتی است...

نزدیک به دو ماه قرنطینه فرانسه برای جلوگیری از شیوع کرونا، حدود ۱۲۰ میلیارد یورو درآمد از دست رفته برای این کشور هزینه دارد.

به گزارش ایرنا، دیده‌بان اقتصادی فرانسه (OFCE) روز دوشنبه با اعلام این خبر یادآور شد که تخمین زده می‌شود صرفه جویی اجباری برای این کشور به ۵۵ میلیارد یورو برسد.

این دیده بان که وابسته به وجوهات دولتی است، افزود: درطول قرنطینه، تولید ناخالص داخلی فرانسه به میزان ۳۲ درصد کاهش یافت که این میزان، مطابق با ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی در سراسر سال ۲۰۲۰ است.

حدود ۶۰ درصد از کاهش درآمد ملی، مربوط به بخش های دولتی و ۳۵ درصد مربوط به کسب و کارها است.

این مرکز تاکید کرد که ترمیم اقتصادی فرانسه به این بستگی دارد که فرانسوی ها به محض پایان قرنطینه، چه میزان خرج کنند.

اگرچه انتظار می رود فرانسوی ها ۵۵ میلیارد یورو صرفه جویی اجباری درطول قرنطینه داشته باشند، به معنای اینکه کمتر از میزان درآمد هزینه کنند، اما باتوجه به وضعیت بی ثبات اقتصادی به دلیل شیوع کرونا، انتظار نمی رود که هزینه صرفه جویی شده را پس از اتمام قرنطینه به طور کامل و به سرعت خرج کنند.

از این رو، شکاف ۱۲۰ میلیارد یورویی در درآمدهای ازدست رفته به زودی پر نمی شود.

وزارت کار فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که به واسطه شیوع کرونا، ۹.۶ میلیون فرانسوی یا به عبارتی یک نفر از هر هفت نفر مجبور به بیکاری نسبی شده اند، به این معنا که ۸۴ درصد از حقوق خالص شان را از دولت دریافت می کنند.

«ژرالد دارمانن» وزیر بودجه فرانسه هفته گذشته گفت که پیش بینی می شود به دلیل قرنطینه، کسری بودجه سال ۲۰۲۰ کشور به رکورد زمان پس جنگ جهانی دوم یعنی ۹ درصد تولید اقتصادی برسد.

وی گفت: کشور ما از زمان جنگ جهانی دوم شاهد چنین کسری بودجه ای نبوده است.

وی افزود: هر روز و هر هفته قرنطینه، امور مالی ما را بدتر می کند. وی تاکید کرد که مجموع بدهی فرانسه به ۱۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد، در حالی که این میزان در سال گذشته کمتر از ۱۰۰ درصد بود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10988
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.