• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

هشدار سطح زرد هواشناسی برای کاهش دما و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در سیرجان

  • کد خبر : 14209
  • 28 فروردین 1401 - 15:40
هشدار سطح زرد هواشناسی برای کاهش دما و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در سیرجان

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی کرمان با بیان اینکه این اداره کل نسبت به کاهش محسوس دما هشدار سطح زرد صادر کرده گفت: اثر کاهش محسوس دمای کمینه در این استان که از عصر یکشنبه آغاز می شود و تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد با احتمال خسارت زدن به محصولات کشاورزی همراه خواهد بود. مریم سلاجقه روز یکشنبه […]

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی کرمان با بیان اینکه این اداره کل نسبت به کاهش محسوس دما هشدار سطح زرد صادر کرده گفت: اثر کاهش محسوس دمای کمینه در این استان که از عصر یکشنبه آغاز می شود و تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد با احتمال خسارت زدن به محصولات کشاورزی همراه خواهد بود.

مریم سلاجقه روز یکشنبه افزود: این سامانه روز دوشنبه هفته جاری نیمه شمالی و غربی، سه شنبه نیمه شمالی و غربی و روز چهارشنبه بیشتر شهرستان های بافت، بردسیر، راور، راین، کوهبنان، لاله زار، شهربابک، زرند و سیرجان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کارشناسی مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان عنوان کرد: با توجه به اینکه دمای باغ های کشاورزی با دمای ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی چهار تا پنج درجه اختلاف دارد لذا باغداران به پایش دمای باغ خود از نیمه شب اقدام کنند.

وی همچنین به کشاورزان توصیه کرد: استفاده از بخاری باغی به منظور کاهش خسارت، بستن منافذ گلخانه ها و تامین سوخت کافی، آبیاری شبانه، استفاده از پوشش مناسب برای نهال ها، تنظیم دما و تهویه در سالن های پرورشی و انبار نهاده های کشاورزی در این مخاطره ضروری است.

وی گفت: همچنین از اوایل هفته آینده در نیمه شمالی و غرب استان کرمان کاهش محسوس دما پیش بینی می شود که احتمال وارد آمدن خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی در این مناطق محتمل است.

خسارت سرمازدگی اخیر به محصولات باغی و زراعی استان کرمان طی هفته های اخیر افزون بر ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

پیش بینی خیزش گرد و غبار در کرمان

سلاجقه تصریح کرد: بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی کرمان، طی روزهای آینده ضمن افزایش ابر، وزش باد و خیزش گرد و خاک و وقوع رگبار پراکنده در ارتفاعات این استان مهم‌ترین پدیده های جوی است.

وی افزود: روز جمعه بر سرعت وزش باد در نیمه جنوبی استان کرمان افزوده خواهد شد که کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی را در این مناطق به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=14209

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.