• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10
سخنگوی طالبان خبر داد:

هلاکت یک فرمانده ارشد داعش در کابل

  • کد خبر : 15788
  • 23 خرداد 1401 - 11:41
هلاکت یک فرمانده ارشد داعش در کابل

سخنگوی طالبان از کشته شدن یک سرکرده ارشد داعش در شهرستان بگرامی کابل خبر داد. «ذبیح‌الله مجاهد»، سخن‌گوی طالبان اعلام کرد نیروهای این گروه در شهرستان بگرامی کابل یک فرمانده داعش را کشته و یک نفر دیگر را بازداشت کرده است. مجاهد شب گذشته (یکشنبه، ۲۲ خرداد) این افراد را «خوارج» توصیف کرده و گفته […]

سخنگوی طالبان از کشته شدن یک سرکرده ارشد داعش در شهرستان بگرامی کابل خبر داد.

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخن‌گوی طالبان اعلام کرد نیروهای این گروه در شهرستان بگرامی کابل یک فرمانده داعش را کشته و یک نفر دیگر را بازداشت کرده است.

مجاهد شب گذشته (یکشنبه، ۲۲ خرداد) این افراد را «خوارج» توصیف کرده و گفته است که آنان در حمله به مساجد، خانقاه‌ها و پایه‌های برق در کابل و برخی ولایت‌ها دست داشته‌اند.

سخنگوی طالبان از فردی که کشته‌ شده یوسف نام‌برده و گفته است که این فرد از فرماندهان کلیدی داعش بوده است. به گفته‌ مجاهد، محمدآغا، دیگر فرمانده‌ داعش بازداشت شده است.

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه) نیز مجاهد گفته بود که نیروهای ویژه اداره اطلاعات طالبان  به یک پایگاه گروه های تروریستی در تالقان حمله کردند. 

وی افزود: در این درگیری شدید ۸ نفر از این گروره تروریستی از جمله یک فرمانده مهم داعش به نام یونس ازبکی در این عملیات کشته شدند.

افزایش فعالیت داعش در شمال افغانستان و نزدیک مرز تاجیکستان و سایرکشورهای آسیای مرکزی پس از به قدرت رسیدن طالبان در این کشور افزایش یافته است. 

ماه گذشته نیز داعش مسئولیت پرتاب راکت از تخار به سمت مرزهای تاجیکستان را برعهده گرفته بود. اما مقامات تاجیکستان ضمن رد این ادعا گفته بودند که اصابت گلوله به مرزهای این کشور به دلیل درگیری میان نیروهای طالبان و داعش در مرز این کشور بوده است.

به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، داعش حملات خود را در بخش‌های مختلف این کشور شدت بخشید و مسئولیت چندین حمله مرگبار را برعهده گرفته است. 

سازمان ملل نیز در آخرین ارزیابی خود گفته است که داعش حملات خود را بر مساجد و اقلیت های قومی متمرکز کرده و به عنوان یک مشکل برای طالبان باقی مانده است. 

سازمان ملل تعداد اعضای داعش را تا ۴ هزار نفر عنوان کرده و گفته است که این گروه تروریستی در مناطق دوردست افغانستان در ننگرهار، کنر و نورستان و همچنین در بخشی از مناطق جوزجان، تخار، قندوز و بدخشان پایگاه خود را حفظ کرده است. 

طالبان بارها ادعای حضور داعش در افغانستان را رد کرده و گفته است که در خصوص این گروه بزرگنمایی می شود  و دولت موقت به هیچ گروه تروریستی اجازه فعالیت در خاک افغانستان را نخواهد داد. 

در این راستا، امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در سفر به چین گفت که داعش در افغانستان مهار شده و از کشورهای جهان خواستار تسهیل همکاری با این کشور در مناسبات اقتصادی شد. 

وی افزود: اجازه داده نخواهد شد علیه هیچ کشوری از خاک افغانستان تهدیدی به وجود آید.

همچنین وزارت خارجه طالبان نیز در بیانیه ای گفته است که به هیج گروهی اجازه نخواهد داد علیه سایر کشورها در افغانستان فعالیت داشته باشد. 

این در حالی است که آمریکا نیز در گزارشی مدعی شده است که پس از به قدرت رسیدن طالبان، القاعده و داعش فعالیت خود را در افغانستان تشدید کرده و به خطر بالقوه برای منطقه و جهان تبدیل شدند، موضوعی که مقامات ارشد طالبان آن را رد می‌کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15788

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.