• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2
با حضور مدیرکل کمیته امداد استان کرمان؛

همایش مبلغین زکات ۶ شهرستان در سیرجان برگزار شد

  • کد خبر : 14288
  • 30 فروردین 1401 - 11:56
همایش مبلغین زکات ۶ شهرستان در سیرجان برگزار شد

همایش مبلغین زکات شش شهرستان استان کرمان با حضور مدیرکل کمیته امداد استان در شهرستان سیرجان برگزار شد. یحیی صادقی؛ مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در این همایش بابیان اینکه زکات یکی از واجبات دینی است که بخشی از مسئولیت این فریضه الهی بر عهده کمیته امداد است گفت: برگزاری این همایش‌ها در ماه مبارک […]

همایش مبلغین زکات شش شهرستان استان کرمان با حضور مدیرکل کمیته امداد استان در شهرستان سیرجان برگزار شد.

یحیی صادقی؛ مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در این همایش بابیان اینکه زکات یکی از واجبات دینی است که بخشی از مسئولیت این فریضه الهی بر عهده کمیته امداد است گفت: برگزاری این همایش‌ها در ماه مبارک رمضان به‌منظور تبیین فرهنگ زکات است.

وی در ادامه به شرایط سخت اقتصادی در جامعه اشاره و بیان کرد: متأسفانه خروجی این مشکلات به سمت کمیته امداد سرازیر می‌شود و بودجه‌ای که کمیته امداد برای بحث محرومیت‌زدایی و خدمات حمایتی دارد بودجه محدودی است و نیاز است خیران و مردم نیکوکار وارد عمل شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه روحانیون خیلی می‌توانند در جامعه اثربخش باشند خطاب به روحانیون افزود: شما باید واقعیت‌های جامعه را تبیین کنید و مردم را آگاه سازید.

وی با اشاره به اینکه زکات در چند سال گذشته با تدابیر نماینده ولی‌فقیه در استان رشد خوبی داشته است گفت: بیش از ۸۴ میلیارد تومان زکات در سال ۱۴۰۰ در استان جمع‌آوری‌شده است.

صادقی به هزینه کرد زکات در استان اشاره و تصریح کرد: یک ریال از زکات جمع‌آوری در هر منطقه یا شهرستان در منطقه و شهرستان دیگر هزینه نمی‌شود.

وی بابیان اینکه بیش از ۷۳ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در استان خرج فقرا و محرومان می‌شود گفت: ما بر اساس نیت زکات دهنده عمل می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تأکید کرد: بدون شک برنامه‌ریزی در کار، ارتباط چهره به چهره با مردم، توضیح شفاف و واضح هزینه کرد زکات به مردم در رشد درآمد زکات اثرگذار خواهد بود.

صادقی گفت: اگر زکات واقعی در استان پرداخت شود بیش از ۷۰ درصد مشکل مسکن و معیشت مددجویان برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از میزان زکاتی که در سال گذشته در استان جمع‌آوری‌شده حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای تأمین جهیزیه زوج‌های نیازمند، بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای درمان بیماران نیازمند، بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درزمینهٔ تعمیرات مسکن مددجویان و نیازمندان، بیش از ۵۷ میلیارد تومان برای معیشت مددجویان و بیش از ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

شایسته ذکر است؛ همایش مبلغین زکات شهرستان‌های سیرجان، بردسیر، شهربابک، ارزوئیه، بافت و رابر با حضور حجت‌الاسلام حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام حسینی امام‌جمعه سیرجان و جمعی از مؤدیان و مبلغان زکات به‌منظور ترویج و تبیین فرهنگ زکات در شهرستان سیرجان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=14288

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.