• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
گل‌گهر آب را می‌بَرد!

همسایگان سه چاه آب شرب در سیرجان با تانکر آبرسانی می شوند

  • کد خبر : 3031
  • 02 تیر 1397 - 12:21
همسایگان سه چاه آب شرب در سیرجان با تانکر آبرسانی می شوند

ساکنان روستای ۳۰خانواری برج آباد در سیرجان می گویند: با وجودی که در همسایگی سه حلقه چاه آب شرب بسر می بریم ، ولی هر ۲هفته ای یک نوبت با تانکر آبرسانی می شویم که جوابگو نیست . مردم این روستا می گویند: مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر این چاهها را برای مصرف صنعت […]

ساکنان روستای ۳۰خانواری برج آباد در سیرجان می گویند: با وجودی که در همسایگی سه حلقه چاه آب شرب بسر می بریم ، ولی هر ۲هفته ای یک نوبت با تانکر آبرسانی می شویم که جوابگو نیست .
مردم این روستا می گویند: مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر این چاهها را برای مصرف صنعت و معدن خود خریداری کرده است و روزانه صدها تانکر آب از این چاهها بارگیری و راهی این معادن می شوند و این در حالی است که مردم این روستا دچار کمبود آب شرب و همچنین آب برای دام های خود هستند .
رئیس شورای اسلامی روستای برج آباد ضمن تائید این مطلب گفت : در ۳۰۰ متری روستا لوله آب می گذرد و در ۷۰۰ متری آن هم چاههای آب وجود دارد که روزانه تانکرهای آب شرکت های صنعتی در حال بارگیری از آن بمنظور انتقال اب به کیلومترها در خارج از حوزه این روستا هستند.
نوشاد پرویزی افزود: اما مردم این روستا باید منتظر باشند هر ۲هفته یا بیشتر یک تانکر آب را بیاورند که آن هم با سرو صدا و گاها درگیری و اختلاف بین اهالی تقسیم شود .
پرویزی با اشاره به تاکیدات دولت و نظام بر ماندگاری روستانشینان بمنظور پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : اگر مردم به لحاظ مشکل آبی تامین نشوند قطعا راهی حاشیه های شهرها خواهند است و خبری از تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در این مناطق مشکل دار به لحاظ زیرساختی وجود نخواهد داشت .
وی گفت : هرجا مشکل را گفته و اعلام کردیم تنها پاسخ این بوده که راهکار فقط تحویل آب با تانکر است و این در حالی است که مردم این روستا بیش ازیک هزار راس دام را هم اداره می کنند و نیاز به آب بیشتر دارند.
بخشدار مرکزی سیرجان گفت : این روستا یک منطقه عشایری است که علاوه براینکه امور عشایری نسبت به تامین آب آنها اقدام می کند ، بخشداری هم هر هفته ای با انتقال یک تانکر آب به این منطقه در تامین آب مورد نیاز ساکنان کمک می کند.
سهراب عماد افزود: البته برای تامین آب مورد نیاز دامهای ساکنان این روستا نیز هم در تلاشیم که با خرید یک دستگاه تانکر آبرسان نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم .
وی اضافه کرد: از آنجا که چاههای یاد شده بخشی از آب شرب شهر سیرجان را تامین می کند و از سویی این روستا به لحاظ مکانی بر روی سفره های آب تامین شهر قرار گرفته امکان تامین آب بطور شبکه ای برای این روستا وجود ندارد .
به گفته عماد از طریق بنیاد مسکن هم پیگیر هستیم که در صورت امکان نسبت به جابجایی محل روستا اقدام کنیم تا امکان تامین آب ساکنان از طریق شبکه و لوله کشی فراهم شود.
روستای عشایری برج آباد با ۳۰ خانوار و جمعیت بیش از ۱۵۰ نفری که به علت داشتن مراتع ثابت کوچرو نیستند در۲ کیلومتری شرق سیرجان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=3031
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.