• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
ثبت احوال:

همه افراد فاقد شناسنامه تا ۶ ماه آینده کارت شناسایی موقت دریافت می‌کنند

  • کد خبر : 16379
  • 05 اردیبهشت 1402 - 19:09
همه افراد فاقد شناسنامه تا ۶ ماه آینده کارت شناسایی موقت دریافت می‌کنند

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: همه افراد فاقد شناسنامه، حداکثر تا ۶ ماه آینده، شناسه اختصاصی و کارت شناسایی موقت برای دریافت خدمات دریافت می‌کنند. به گزارش ایرنا از سازمان ثبت احوال کشور، هاشم کارگر در نخستین نشست شورای راهبردی این سازمان، ادامه حرکت ثبت احوال به سمت هوشمندسازی را در […]

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: همه افراد فاقد شناسنامه، حداکثر تا ۶ ماه آینده، شناسه اختصاصی و کارت شناسایی موقت برای دریافت خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا از سازمان ثبت احوال کشور، هاشم کارگر در نخستین نشست شورای راهبردی این سازمان، ادامه حرکت ثبت احوال به سمت هوشمندسازی را در اولویت دانست و افزود: امسال چابک سازی، اصلاح و حذف فرایندهای زائد و بهره‌گیری هر چه بیشتر از فناوری‌های نوین در دستور کار قرار گرفته است تا شاهد ارائه خدمات بهتر به مردم و کاهش هزینه‌ها در همه منابع سازمان ثبت احوال کشور باشیم.

وی ادامه داد: از دیگر موضوعات مهم در سال ۱۴۰۲، ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری است و در این راستا همه واحدها باید همکاری لازم با حوزه فناوری سازمان ثبت احوال را داشته باشند.

کارگر اظهارداشت: باتوجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال، باید به دنبال شیرین شدن کام مردم باشیم؛ در واقع سازمان ثبت احوال باید به سهم خود برای شیرینی کام مردم برنامه‌ریزی داشته باشد و با ارائه خدمات بهتر و تغییر و تحولات وظیفه خود را به انجام برساند.

معاون وزیر کشور با اشاره به الزوم ایجاد سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان در سال ۱۴۰۲، گفت: این اقدام موجب گسترش ارتباط با مشتریان و نحوه پاسخ به نیازها و درخواست‌های آنها به بهترین شکل و در نهایت افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

وی از دیگر برنامه‌ها در سال ۱۴۰۲ را ایجاد نظام ارزیابی عملکرد واقعی در سازمان دانست و تاکید کرد: نظارت بر عملکرد صحیح بخش‌های مختلف و ارزیابی آنها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که به طور دقیق مدنظر قرار گرفته است و از این راه، مدیران توانمند و با انگیزه نیز شناسایی خواهند شد.

کارگر با اشاره به اولویت آموزش کارکنان سازمان ثبت احوال، افزود: تأمین و تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه‌های مرتبط با وظایف سازمانی همچنین ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان از اقدامات مهم امسال به شمار می‌رود.

وی درباره تحول در نظام آموزشی و پژوهشی در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته اولویت جذب با افراد با انگیزه بود که این امر امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور، توجه به مدیریت منابع انسانی را یکی از مهمترین موضوعات دانست و گفت: یکی از برنامه‌های مهم و با اولویت سازمان در سال ۱۴۰۲ تحول برنامه ریزی صحیح در حوزه سرمایه انسانی و ایجاد نظام شایستگی در سازمان است و مسوولان مربوطه با نگاه کاملا کارشناسی در این حوزه می‌بایست اقدام کنند.

کارگر با اشاره به نظام تشویق و شناسایی افراد شایسته و ضرورت آن در ایجاد انگیزه کارکنان، افزود: این امر باید در همه بخش‌ها و استان‌ها مدنظر قرار گیرد.

معاون وزیر کشور در ادامه با اشاره به یکی از اقدامات مهم در سال ۱۴۰۱، گفت: ارتقای پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به منظور پوشش روابط سببی و نسبی به عنوان وظیفه ذاتی سازمان ثبت احوال کشور و ضرورت اجتناب ناپذیر ارائه خدمات کارآمد در سال ۱۴۰۱ اجرا شد که این اقدام یکی از اقدامات ارزشمند در سال گذشته محسوب می‌شود.

وی، حرکت به سوی GIS (کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی) جمعیتی و نیز توسعه پایگاه سببی و نسبی را از جمله برنامه‌های مهم سازمان ثبت احوال برشمرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=16379

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.