• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1
رئیس اورژانس کرمان:

هم‌استانی‌ها به دلیل آلودگی هوا از حضور در فضای باز اجتناب کنند

  • کد خبر : 14986
  • 24 اردیبهشت 1401 - 9:54
هم‌استانی‌ها به دلیل آلودگی هوا از حضور در فضای باز اجتناب کنند

رئیس اورژانس کرمان با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در زمان بروز ریزگردها گفت: تمامی افراد جامعه حتی المقدور ازحضور غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنند. محمد صابری اظهارداشت: با توجه به وقوع پدیده گرد و غبار و وجود ذرات معلق در هوا، در برخی از مناطق استان کرمان خواهشمند است مردم به نکات احتیاطی […]

رئیس اورژانس کرمان با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در زمان بروز ریزگردها گفت: تمامی افراد جامعه حتی المقدور ازحضور غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنند.

محمد صابری اظهارداشت: با توجه به وقوع پدیده گرد و غبار و وجود ذرات معلق در هوا، در برخی از مناطق استان کرمان خواهشمند است مردم به نکات احتیاطی توجه کنند.

وی گفت: کودکان، افرادسالمند، زنان باردارو همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی ازحضور در اماکن و فضاهای باز خودداری نمایند و در صورت ضرورت به حضور در این اماکن بااستفاده از ماسک و یا پارچه مرطوب وقرار دادن آن درجلوی دهان و بینی دراین اماکن حضوریابند.

وی ادامه داد: تمامی افراد جامعه حتی المقدور ازحضور غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنند.

صابری افزود: در زمان حضور درهوای آزاد و خارج از منزل از دویدن و فعالیت‌هایی که منجر به افزایش تعداد تنفس فرد می‌شود خودداری شود.

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به آسم و افرادی که به دلیل گرد و غبار دچار تنگی نفس، سرفه‌های مکرر و درد قفسه سینه می‌گردند، در صورت تداوم علائم با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و یا به پزشک مراجعه نمایند و برنامه درمانی خود را ادامه دهند.

صابری گفت: توصیه می‌شود در زمان ایجاد گرد و غبار از مایعات، میوه‌ها و سبزیجات با هدف افزایش سرعت و میزان دفع سموم بیشتر استفاده شود.

وی ادامه داد: در محیط‌های اداری و مسکونی از باز کردن درب و پنجره‌ها خودداری نمائید و در و پنجره‌ها را با نوار درزگیر یا پارچه و… عایق کنید.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=14986

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.