• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

هیچ شهریه ای برای ثبت نام مدارس دولتی نباید دریافت شود

  • کد خبر : 15500
  • 08 خرداد 1401 - 11:09
هیچ شهریه ای برای ثبت نام مدارس دولتی نباید دریافت شود

دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه ستاد ثبت نام گفت: هیچ شهریه ای به جز هزینه بیمه و کتاب برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی نباید دریافت شود. احمد فیروزی گفت: موضوع اول در ستاد ثبت نام استان کرمان، پیشگیری از وقوع مشکلات و نارضایتی مردم […]

دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه ستاد ثبت نام گفت: هیچ شهریه ای به جز هزینه بیمه و کتاب برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی نباید دریافت شود.

احمد فیروزی گفت: موضوع اول در ستاد ثبت نام استان کرمان، پیشگیری از وقوع مشکلات و نارضایتی مردم است، باید عیوب و نقص‌های سال‌های گذشته رفع شود.

وی افزود: آموزش، توجیه و پاسخگویی مستمر به خانواده‌ها باید در راستای تکریم ارباب رجوع صورت گیرد، ضمن اینکه توجه به افکار عمومی و رسانه‌ها هم ضروری است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۵۱۶۳ فرم بازدید از مدارس استان کرمان در سامانه نظارت وزارت آموزش و پرورش تکمیل شده که ۱۴۷ مدرسه هم ضمیمه بوده‌اند که با این وجود بیش از ۹۸ درصد مدارس استان از آغاز آموزش حضوری در سال ۱۴۰۱ بازدید شده‌اند.

فیروزی گفت: آسیب شناسی فرایند ثبت نام در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و جمع آوری نظرات کارشناسی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق می‌تواند بر اجرای مطلوب‌تر فرایند ثبت نام مؤثر باشد.

وی بیان کرد: نظارت بر فرآیند ثبت نام ضروری است، فرم امتیازبندی باید طراحی شود برای تشخیص اینکه چه تعداد دانش آموز در کروکی یک مدرسه هستند و چه تعداد نیستند؟ مرزهای کروکی هم باید مشخص شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بازنگری سیاست‌های ثبت نام برای دریافت بازخوردها و رفع موانع و پیگیری موضوع مالی مدارس ضروری است، مدارس هیأت امنایی دولتی هستند و هیچ وجهی به جز هزینه بیمه و کتاب نباید از خانواده‌ها دریافت شود.

بر پایه این گزارش، جلسه ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور اعضا در سالن کنفرانس شهید جعفری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15500

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.