• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
فرمانده انتظامی استان خبر داد:

واژگونی خودرو بیشترین علت تصادفات استان کرمان

  • کد خبر : 7597
  • 23 مهر 1398 - 9:13
واژگونی خودرو بیشترین علت تصادفات استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از سال۹۴ به بعد شاهد افزایش رو به رشد تلفات حوادث رانندگی در استان هستیم و زمان آن است که همه مردم، مسولان، نهاد‌ها و دستگاه‌ها با عزمی راسخ وارد عمل بشوند. سردار ناظری ، فرمانده انتظامی استان کرمان در نشست قرارگاه کاهش تصادفات گفت: در نظر داریم بصورت منطقه‌ای […]

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از سال۹۴ به بعد شاهد افزایش رو به رشد تلفات حوادث رانندگی در استان هستیم و زمان آن است که همه مردم، مسولان، نهاد‌ها و دستگاه‌ها با عزمی راسخ وارد عمل بشوند.

سردار ناظری ، فرمانده انتظامی استان کرمان در نشست قرارگاه کاهش تصادفات گفت: در نظر داریم بصورت منطقه‌ای جلساتی با دهیاران، بخشداران و دیگر مسئولان محلی در زمینه ارتقاء نظم و امنیت ترافیکی، آسفالت معابر روستایی، اصلاح نقاط حادثه خیز و روشنایی معابر برگزار کنیم تا در این موارد کار اساسی صورت بگیرد.

او تصریح کرد: در حال حاضر دوربین‌های زیادی در معابر برون شهری فعال هستند که باید با تدابیری در حوزه اطلاع رسانی به عموم مردم تلاش کنیم اثربخشی و بازدارندگی نظارت تصویری زیاد شود.

سردار ناظری بیان کرد: هم اکنون که در فصل برداشت محصولات کشاورزی با افزایش فعالیت‌های باربری در استان و همچنین بازگشت زائران اربعین مواجه هستیم با عزم جدی تلاش می‌کنیم از وقوع حوادث رانندگی کاسته شود.

معاون اجتماعی پلیس استان کرمان نیز گفت: اکثر معابر برون شهری استان طویل المسافت و خسته کننده و بعضا فاقد استراحتگاه و امکانات مناسب برای توقف کوتاه رانندگان هستند که این مورد از نظر روانی بر خستگی و خواب آلودگی افراد اثر می‌گذارد.

کوروش احمدیوسفی افزود: در راستای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص ایفای نقش از سوی همه سازمان‌ها و نهاد‌ها در کاهش تصادفات در نظر داریم یک پویش مردمی راه بیاندازیم تا همه به نوبه خود همچون ایام نوروز با ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و ایستگاه‌های اسکان موقت مسافران در این امر مشارکت کنند.

او تصریح کرد: در همین راستا طی یک تفاهم نامه با اداره راهداری و سایر نهاد‌های مرتبط و دخیل در ترافیک از همه نهاد‌ها برابر با شرح وظایف پنهان و آشکاری که دارند مطالبه گری خواهد شد.

همچنین رئیس پلیس راه شمال استان در قرارگاه کاهش تصادفات هم گفت: معضل حمل غیرمجاز اتباع بیگانه بر شمار حوادث رانندگی استان افزوده که در همین رابطه بیشترین سوانح رانندگی از نوع واژگونی هستند.

سرهنگ نصیری افزود: ۴۴ درصد از حوادث رانندگی در معابر فرعی و روستایی رخ داده اند و ۴عصر تا ۱۲ شب نیز بیشترین بازه زمانی وقوع سوانح و حوادث رانندگی است.

او تصریح کرد: محور‌های جاده قدیم ماهان-کرمان، باغین-سیرجان، هفت باغ علوی و محور انار-شهربابک به ترتیب پر حادثه‌ترین معابر برون شهری استان هستند که بعضا از استاندارد‌های لازم برخوردارند، اما عامل خطای انسانی زمینه ساز وقوع سوانح و حوادث می‌شود.

سرهنگ نصیری گفت: طی هفته ناجا جلسات آموزشی خوبی در سراسر استان در سطح مدارس هماهنگی و برگزار شد که در بین آن‌ها شهرستان ریگان بالاترین آمار آموزش همگانی در محدوده مناطق همجوار با معابر را داشت.

او اظهار داشت: از زمان راه اندازی و تقویت گشت‌های جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها در کاهش تصادفات روند خوبی اتفاق افتاده که نشانگر اثربخشی حضور فیزیکی پلیس در معابر است و از اینرو اینگونه تدابیر افزایش خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7597
  • منبع : باشگاه خبرنگاران

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.