• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1

پایان سلطنت ۵ ساله پرسپولیس در لیگ برتر/ هدیه مجیدی به استقلال با قهرمانی بعد از ۹ سال

  • کد خبر : 15039
  • 25 اردیبهشت 1401 - 10:27
پایان سلطنت ۵ ساله پرسپولیس در لیگ برتر/ هدیه مجیدی به استقلال با قهرمانی بعد از ۹ سال

با شکست پرسپولیس مقابل سپاهان در هفته بیست‌و‌هفتم لیگ برتر، قهرمانی استقلال در بیست‌و‌یکمین دوره لیگ برتر فوتبال قطعی شد.در آخرین دیدار از هفته بیست‌و‌هفتم لیگ برتر، پرسپولیس از ساعت ۲۱:۵۸ امشب (با ۸ دقیقه تأخیر) در ورزشگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهر سیرجان به مصاف سپاهان رفت که این مسابقه با پیروزی ۲ […]

با شکست پرسپولیس مقابل سپاهان در هفته بیست‌و‌هفتم لیگ برتر، قهرمانی استقلال در بیست‌و‌یکمین دوره لیگ برتر فوتبال قطعی شد.
در آخرین دیدار از هفته بیست‌و‌هفتم لیگ برتر، پرسپولیس از ساعت ۲۱:۵۸ امشب (با ۸ دقیقه تأخیر) در ورزشگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهر سیرجان به مصاف سپاهان رفت که این مسابقه با پیروزی ۲ بر یک شاگردان نویدکیا به پایان رسید. محمد نژادمهدی در دقیقه ۳۶ و سروش رفیعی در دقیقه ۴۹ دو گل تیم سپاهان در این بازی را به ثمر رساندند و علی نعمتی در دقیقه ۸۲ تک گل سرخپوشان را زد.
این دیدار با حکم کمیته انضباطی در ورزشگاه بی‌طرف برگزار شد.
با شکست پرسپولیس و با توجه به اختلاف ۹ امتیازی استقلال با سرخپوشان و احتساب قانون گل زده در خانه حریف؛ قهرمانی شاگردان مجیدی در لیگ برتر قطعی شد و استقلال پس از ۹ سال عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. آخرین قهرمانی مربوط به لیگ دوازدهم و سرمربیگری امیر قلعه‌نویی رقم خورد.
ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی (۳۸ – علیرضا ابراهیمی)، علی نعمتی، رامین رضاییان (۷۳-سیامک نعمتی)، علی شجاعی (۷۳-سعید آقایی)، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، احسان پهلوان (۵۸-مهدی عبدی)، مهدی ترابی، امید عالیشاه و شرزود تمیروف (۵۸-حامد پاکدل).
ترکیب سپاهان: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، امید نورافکن، دانیال اسماعیلی‌فر، فرشاد احمدزاده، محمد کریمی، جلال‌الدین علی‌محمدی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی (۸۱-میلاد جهانی)، سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو.
داور: بیژن حیدری

نیمه اول
دقیقه ۱۵: جلال‌الدین علی‌محمدی اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد.
دقیقه ۱۸: حرکت تمرین شده بازیکنان سپاهان و شوت بازیکن این تیم ابتدا به تیر دروازه حامد لک برخورد کرد و در ادامه نیز آفساید مغانلو در این صحنه اعلام شد.
دقیقه ۲۲: ضربه ایستگاهی مهدی ترابی در حالی که قصد داشت مهاجمان این تیم را در موقعیت گلزنی قرار دهد به راحتی در اختیار مظاهری قرار گرفت.
دقیقه ۲۷: شوت از راه دور تمیروف در حالی که مظاهری از دروازه به بیرون آمده بود با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۳۶: رفت و آمد توپ و شوت بازیکنان سپاهان به مدافعان پرسپولیس برخورد کرد و در ادامه شوت والی محمد نژادمهدی از حوالی نقطه پنالتی به تور دروازه لک نشست تا گل اول سپاهان در این بازی به ثمر برسد.
دقیقه ۴۱: مغانلو در موقعیت تک به تک با لک توپ را به سمت دروازه سرخپوشان شوت کرد، اما در این صحنه دروازه‌بان پرسپولیس با یک عکس‌العمل توپ را راهی کرنر کرد.

نیمه دوم
دقیقه ۴۹: ضربه ایستگاهی اعلام شده به سود سپاهان با ارسال آرام سروش رفیعی به داخل محوطه جریمه همراه شد که اشتباه وحشتناک حامد لک در این صحنه باعث شد توپ به طور مستقیم از کنار دستان دروازه‌بان پرسپولیس به گل دوم سپاهانی‌ها تبدیل شود.
دقیقه ۵۴: توپ برگشتی از داخل محوطه جریمه سپاهان با شوت سرکش میلاد سرلک از کنار دروازه مظاهری به شکلی خطرناک به بیرون رفت.
دقیقه ۵۶: ضربه سر علیرضا ابراهیمی روی کرنر ارسالی رضاییان پس از برخورد به تیر دروازه بار دیگر توسط مدافعان اصفهانی به کرنر فرستاده شد.
دقیقه ۶۴: ضربه ایستگاهی رامین رضاییان به راحتی در دستان مظاهری آرام گرفت.
دقیقه ۶۸: کمال کامیابی‌نیا نیز از داور کارت زرد گرفت.
دقیقه ۷۰: محمد کریمی دیگر اخطاری این بازی بود.
دقیقه ۷۲: ضد حمله تند و تیز سپاهانی‌ها یک موقعیت بسیار خطرناک را روی دروازه پرسپولیس خلق کرد اما شوت اسماعیلی‌فر از حوالی نقطه پنالتی پس از برخورد به مدافعان سرخپوش با اختلاف بسیار اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۸۲: اسماعیلی‌فر از داور کارت زرد دریافت کرد.
دقیقه ۸۲: روی ارسال مهدی ترابی روی دروازه سپاهان، علی نعمتی با پشت سر دروازه مظاهری را باز کرد تا اختلاف به حداقل برسد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15039

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.