• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

پنج طلبکار جنجالی باشگاه پرسپولیس!

  • کد خبر : 15930
  • 03 شهریور 1401 - 18:49
پنج طلبکار جنجالی باشگاه پرسپولیس!

صورت‌های مالی منتشره از باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد که این باشگاه به پنج چهره مشهور مدیریتی سابق خود بدهکار است. هفته گذشته باشگاه پرسپولیس صورت‌های مالی جدید خود منتهی به خرداد ۱۴۰۱ را در سامانه کدال بارگذاری کرد که البته این اسناد حسابرسی نشده هستند. به این معنا که هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس این اسناد را […]

صورت‌های مالی منتشره از باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد که این باشگاه به پنج چهره مشهور مدیریتی سابق خود بدهکار است. هفته گذشته باشگاه پرسپولیس صورت‌های مالی جدید خود منتهی به خرداد ۱۴۰۱ را در سامانه کدال بارگذاری کرد که البته این اسناد حسابرسی نشده هستند. به این معنا که هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس این اسناد را تائید کرده اما برای اعلام نهایی باید به تائید حسابرس نیز برسند.
در این صورت‌های مالی اعلام شده که باشگاه پرسپولیس برای فصل جدید ۲۲۷ میلیارد تومان درآمدزایی داشته و ۲۱۰ میلیارد نیز هزینه کرده تا با سود ۱۷ میلیارد تومانی، فصل را به پایان برساند.

۱۲.۲K۱۷

ورزش ۳/ صورت‌های مالی منتشره از باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد که این باشگاه به پنج چهره مشهور مدیریتی سابق خود بدهکار است. هفته گذشته باشگاه پرسپولیس صورت‌های مالی جدید خود منتهی به خرداد ۱۴۰۱ را در سامانه کدال بارگذاری کرد که البته این اسناد حسابرسی نشده هستند. به این معنا که هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس این اسناد را تائید کرده اما برای اعلام نهایی باید به تائید حسابرس نیز برسند.
در این صورت‌های مالی اعلام شده که باشگاه پرسپولیس برای فصل جدید ۲۲۷ میلیارد تومان درآمدزایی داشته و ۲۱۰ میلیارد نیز هزینه کرده تا با سود ۱۷ میلیارد تومانی، فصل را به پایان برساند.
دارایی‌های ثابت باشگاه پرسپولیس همچنان ۷۰۰ میلیارد تومان است که مربوط به واگذاری‌هایی است که جهت خصوصی‌سازی انجام شد. همچنین سرخ‌پوشان ۲۸۴ میلیارد تومان طلبکار هستند و با توجه به پول جمع شده از واگذاری ۱۰ درصد سهام در بورس، ۳۱۰ میلیارد تومان تا ۳۱ خرداد، موجودی نقد برایشان ثبت شده است تا در مجموع، دارایی باشگاه پرسپولیس ۱۳۰۰ میلیارد تومان باشد.
در بخش بدهی‌ها نیز همین رقم برای باشگاه پرسپولیس اعلام شده و نکته جالب این است که قرمزها ۲۵۲ میلیارد تومان بدهی جاری دارند و مالیات آنها ۹۷ میلیارد تومان عنوان شده که ۲۲ میلیارد تومان بیشتر از سال مالی گذشته است.
شاید بدهی جالب مربوط به قسمت “پرداختنی جاری” است که عدد ۲۵۲ میلیارد تومان را نشان می‌دهد و البته در قسمت جزئیات، نکات جالب‌تری هم از فهرست طلبکاران باشگاه پرسپولیس دیده می‌شود.
در بدهی قسمت اشخاص نام نفرات مشهوری دیده می‌شود: حمیدرضا سیاسی، محمد رویانیان، مهدی رسول‌پناه، حسین هدایتی و محمدحسن انصاری‌فرد.

 حمیدرضا سیاسی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل پرسپولیس در لیگ چهاردهم که در دوره‌ای به‌شدت نظر منفی طرفداران پرسپولیس را به خود جلب کرده بود و در ذهن فوتبال‌دوستان با اخراج علی دایی، جانشینی حمید درخشان و سپس بازداشت و زندان، ماندگار شده؛ در این لیست چهار میلیارد و نهصد میلیون تومان از پرسپولیس طلبکار است. در توضیح این بدهی آمده که این رقم مربوط به پرداختی دوره گذشته اوست.
* طلب محمد رویانیان نیز ۴ میلیارد و بیست میلیون تومان آورده شده است. رویانیان نیز یکی از پرسروصداترین چهره‌های مدیریتی باشگاه پرسپولیس است که با تشکیل تیمی کهکشانی، قرمزها را به جمع مدعیان فوتبال ایران بازگرداند اما ماجرای اتومبیل‌های بدون سند او به اعضای تیم همچنان دامن بسیاری از سرخ‌پوشان سابق را گرفته است. میراث رویانیان همچنین بدهی یک میلیون و سیصد هزار یورویی به مانوئل ژوزه بود که سرمربی پرتغالی را به بزرگترین طلبکار تاریخ پرسپولیس تبدیل کرد.
* مهدی رسول‌پناه متاخرترین اسم این لیست است که شاید در قامت یک پدیده مدیریتی قابل بررسی باشد. او دو میلیارد و دویست میلیون تومان از پرسپولیس طلبکار است که البته پیش‌تر گفته شد که این رقم تسویه شده است.
* نام حسین هدایتی در حالی در این لیست قرار گرفته که او این روزها از فوتبال کناره گرفته و دوران محکومیتش را سپری می‌کند. هدایتی که یک دوره به‌عنوان عضو هیئت مدیره و یک بار در قامت اسپانسر حضور رسمی در باشگاه پرسپولیس داشت، کمتر از سه نفر بالا و ۱٫۲ میلیارد تومان از پرسپولیس طلبکار است. طلب او نسبت به دیگران حداقلی به نظر می‌رسد اما شاید هدایتی بهره رسانه‌ای بسیار بیشتری از فضای هواداری پرسپولیس برده است.
* محمدحسن انصاری‌فرد هم ۱۷۹ میلیون تومان از پرسپولیس طلب دارد که به نظر مربوط به یکی از کمک‌های هواداری است که از طریق کانال او انجام و به مهاجم خارجی پرسپولیس پرداخت شده بود.
در مجموع باشگاه پرسپولیس ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به اشخاص و شرکت‌ها بدهکار است اما حضور چهار مدیرعامل و یک چهره مدیریتی پرسروصدا (هدایتی) باعث شده تا صورت‌های مالی پرسپولیس سوال برانگیز شوند و باید دید پس از حسابرسی، این اعداد به چه شکلی تغییر می‌کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15930

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.