• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

کارآفرینی «نابینای» سیرجانی برای ۲۰ جوان

  • کد خبر : 9789
  • 09 دی 1398 - 11:01
کارآفرینی «نابینای» سیرجانی برای ۲۰ جوان

رضا غیاثی نابینای توانمند سیرجانی است که توانسته از معلولیت فرصت بسازد و با راه‌اندازی دو کارگاه چوب و سرامیک ضمن اشتغال خود و همسرش برای ۲۰ نفر جوان جویای کار فرصت شغلی مناسب فراهم کند. رضا غیاثی نابینای توانمندی است که توانسته از معلولیت فرصت بسازد و با راه‌اندازی دو کارگاه چوب و سرامیک […]

رضا غیاثی نابینای توانمند سیرجانی است که توانسته از معلولیت فرصت بسازد و با راه‌اندازی دو کارگاه چوب و سرامیک ضمن اشتغال خود و همسرش برای ۲۰ نفر جوان جویای کار فرصت شغلی مناسب فراهم کند.

رضا غیاثی نابینای توانمندی است که توانسته از معلولیت فرصت بسازد و با راه‌اندازی دو کارگاه چوب و سرامیک ضمن اشتغال خود و همسرش برای ۲۰ نفر جوان جویای کار فرصت شغلی مناسب فراهم کند.

وی می‌گوید: معلولیت نابینایی دارم اما این توان را در خود می‌دیدم که باید زندگی کرد و مفید بود لذا با فروش زمینی که از پدرم داشتم اقدام به راه‌اندازی کارگاه برش و تولید سرامیک زدم و سپس کارگاه چوب را در شهرک صنعتی شماره یک سیرجان ایجاد کردم.

غیاثی افزود: با توکل بر خدا کار را شروع کردم و امروز هم برای خود و همسرم و هم برای ۲۰ نفر جوان که دنبال کار بودند فرصت شغلی فراهم شد.

وی که دارای عزم جدی برای کار است، می‌گوید: اقتصاد مقاومتی که رهبر عزیزمان فرمودند در قالب همین ایجاد و رونق کارگاه ما هم آثارش متبلور می‌شود و جامعه نباید فکر کند که معلول نابینا فقط عصایی به دست دارد، من معلولیتم را در حدتوان خودم به صفر رساندم و امروز توان تولید و فرآوری و حتی فروش کالای خود را دارم.

این معلول اظهار کرد: مشکلات سر راه همه مردم قرار می‌گیرد، ولی نمی‌شود از واقعیت فرار کرد و باید با شرایط موجود از حالت سکون و ایستایی خارج شد و قابلیتی که خداوند در وجود افرادی چون من گذاشته است استفاده کرد و به کار و تلاش اهمیت داد.

همسر وی نیز عنوان کرد: خوشحالم اگرچه به ظاهر همسری نابینا دارم اما ایشان همانند یک فرد بینا انگیزه دارد و هیچگاه دلسرد از معلولیت خود نیست بلکه به ماهم انگیزه تلاش و فعالیت در مسیر راه زندگی می‌دهد.

در ادامه گزارش خود به سراغ چند نفر از جوانان و افرادی رفتیم که فرصت شغلی در این موقعیت و کارگاه‌ها برایشان فراهم شده بود که آنان نیزعنوان کردند هم از نظر مزایا و هم رونق کار هیچ مشکلی نداریم و شیوه مدیریت آقای غیاثی کمتر از یک مدیر موفق نیست و همه جوانب کار اعم از تولید و عرضه و فروش را در نظر دارد و مشتری‌مدار است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.