• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
یک دانشمند:

کروناویروس برای همیشه با ما خواهد بود/ چاره کار واکسیناسیون منظم است

  • کد خبر : 11636
  • 02 شهریور 1399 - 9:33
کروناویروس برای همیشه با ما خواهد بود/ چاره کار واکسیناسیون منظم است
یک عضو گروه مشاوران علمی برای شرایط اضطراری انگلیس موسوم به «سیج» می گوید: کرونا ویروس برای همیشه به این فرم یا فرم های دیگر حضور خواهد داشت. سر "مارک والپورت" عضو گروه مشاوران علمی برای شرایط اضطراری انگلیس موسوم به «سیج» می گوید: مردم باید در یک فواصل ...

یک عضو گروه مشاوران علمی برای شرایط اضطراری انگلیس موسوم به «سیج» می گوید: کرونا ویروس برای همیشه به این فرم یا فرم های دیگر حضور خواهد داشت.

سر “مارک والپورت” عضو گروه مشاوران علمی برای شرایط اضطراری انگلیس موسوم به «سیج» می گوید: مردم باید در یک فواصل منظم واکسینه شوند.

اظهارات والپورت پس از آن صورت می گیرد که رییس سازمان بهداشت جهانی گفته بود امیدوار است که پاندمیک کرونا در مدت ۲ سال به پایان برسد همانطور که غلبه بر آنفلوآنزای اسپانیا ۲ سال طول کشیده بود.

آقای والپورت می گوید: “جمعیت های متراکم تر و سفرها به این معناست که ویروس به راحتی می تواند انتشار پیدا کند” ضمن آنکه وی اضافه کرده است “که جمعیت کنونی جهان نسبت به جمعیت دنیا در سال ۱۹۱۸ خیلی بیشتر است.”

این عضو گروه مشاوران علمی برای شرایط اضطراری انگلیس موسوم به «سیج» که با رادیو بی بی سی ۴ صحبت کرده است می گوید: برای کنترل این پاندمیک به یک واکسیناسیون جهانی نیاز است اما کروناویروس مانند بیماری هایی همچون آبله نیست که بوسیله واکسیناسیون ریشه کن شود.

والپورت می گوید: این ویروسی است که می تواند به هر شکلی برای همیشه با ما باشد و تقریبا مطئمنا به واکسیناسیون های مکرر در آینده نیاز دارد. بنابراین تا حدودی این پاندمیک مانند آنفلوآنزا خواهد بود و به فواصل منظم واکسینه نیاز دارد.

“تدروس آدهانوم” رییس سازمان بهداشت جهانی گفته بود آنفلوآنزای اسپانیایی که در سال ۱۹۱۸ پاندمیک شده بود، بعد از ۲ سال توانسته بودند بر آن غلبه کنند و با توجه به پیشرفت تکنولوژی می توان در مدت زمان کوتاهتری پاندمیک کرونا را متوقف کرد.

در سال ۱۹۱۸ نزدیک به ۵۰ میلیون نفر از مردم جهان به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند.

کروناویروس تاکنون جان ۸۰۰ هزار نفر در دنیا را گرفته و نزدیک به ۲۳ میلیون نفر نیز به این ویروس مبتلا شده اند اما شمار کسانی که به این ویروس مبتلا شده اند به دلیل آزمایش های ناکافی و موارد بدون علامت قطعا بیشتر از این اعداد خواهد بود.

این عضو گروه مشاوران علمی برای شرایط اضطراری انگلیس موسوم به «سیج» هشدار داده که ممکن است کرونا ویروس دوباره از کنترل خارج شود اما او تاکید کرده است که بیشتر اهداف باید هم اکنون بر روی اقدامات هدفمند پیشگیرانه باشد تا تعطیلی ها و قرنطینه های عمومی.

موارد ابتلا به کرونا ویروس در هفته های اخیر در کشورهای اروپایی دوباره روند افزایشی پیدا کرده است و در برخی از کشورها که در سرکوب شیوع اولیه ویروس موفق ظاهر شده بودند، اکنون شاهد ظهور مجدد بیماری این عفونت هستند.

مارک والپورت می گوید: ما می دانیم که در کشور (انگلیس) از هر ۵ نفر، یک نفر به این ویروس آلوده شده است بنابراین ۸۰ درصد جمعیت در حال حاضر مستعد ابتلا به این ویروس هستند.

وی می گوید: این یک تعادل وحشتناکی بین تلاش برای به حداقل رساندن آسیب به مردم از این عفونت و محافظت از مردم است و به همین جهت نگران افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس در اروپا و سایر مناطق دنیا هستیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11636
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.