• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
11
فرمانده انتظامی استان کرمان خبر داد:

کشف ۱۰۶ تن مواد مخدر در کرمان طی یک سال گذشته

  • کد خبر : 7195
  • 10 مهر 1398 - 12:52
کشف ۱۰۶ تن مواد مخدر در کرمان طی یک سال گذشته

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: طی یک‌ سال گذشته بیش از ۱۰۶ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کرمان کشف شده است. به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: ارتباط و اعتماد متقابل بین پلیس و مردم وظیفه مهم اصحاب رسانه است […]

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: طی یک‌ سال گذشته بیش از ۱۰۶ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کرمان کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: ارتباط و اعتماد متقابل بین پلیس و مردم وظیفه مهم اصحاب رسانه است که در استان کرمان رسانه‌ها به خوبی این نقش را ایفا کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: هر قدر پلیس در ذهن مردم قدرتمندتر، چابک‌تر و هوشمندتر ارزیابی شود به همین میزان احساس امنیت اجتماعی مردم ارتقاء پیدا می‌کند و این با هنر تدبیر و کلام نافذ و قلم روان اصحاب رسانه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس جمهوری اسلامی گام دوم انقلاب اسلامی را در هفته نیروی انتظامی نصب‌العین قرار می‌دهد، افزود: امروز یکی از شعارها و برنامه‌های اصلی ناجا پیاده‌سازی و دنبال کردن پلیس هوشمند، مقتدر و امین مردم در کشور است و شعار نیروی انتظامی در سال جاری هم همین است.

ناظری عنوان کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند باید پلیس مردمی و جامعه محور به وجود آید تا با ایجاد انگیره و دخالت مردم در امنیت کشور زمینه و بستر همراهی افکار عمومی با انجام وظایف ناجا و تعامل بین پلیس و مردم در جهت ارتقاء امنیت عمومی فراهم شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان ابراز داشت: مشارکت عمومی مردم و تشکیل پلیس جامعه محور موجب افزایش نظم و انسجام اجتماعی و افزایش اجتماعی و پلیس خواهد شد.

وی تاکید کرد: در راستای هوشمندسازی پلیس که در دستور کار ناجا قرار دارد امروز ارتباط پلیس‌های تخصصی با بخش‌های صنعتی، مراکز علمی و پژوهشی دانشگاهی به خوبی برقرار شده و حمایت نخبگان و مخترعان داخلی در زمینه تجهیزات بروز پلیس مهیا شده است.

ناظری با بیان اینکه امروز پلیس به دنبال ایجاد مردم‌نهاد و مردم‌پایه است، تصریح کرد: پلیس راهور با استفاده از پهپاد و تجهیزاتی که وجود دارد در محورها بر عملکرد رانندگان بین جاده‌ای نظارت می‌کند و امکان ثبت تخلف خودرو در حال حرکت توسط دوربین‌هایی که در پهپادها قرار دارند وجود دارد و در همان جا اعمال قانون می‌شوند.

وی بیان کرد: استان کرمان نقش مهم و تاثیرگذاری در امنیت ملی دارد و خط مقدم بسیاری از ناهنجاری‌ها، اشرار و قاچاقچیان مسلح است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تشریح اهداف برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در استان کرمان افزود: تجلیل از خدمتگذاران مردم در نیروی انتظامی، تبیین و تشریح رویکرد جامعه محوری، تقویت روحیه و التزام عملی به قانون، قانونمندی و فرهنگ خودکنترلی مردم، نمایش اقتدار، توانمندی و روزآمدی ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به خانواده شهدا و ایثارگران استان، معرفی ابعاد مسئولیت، خدمات و فعالیت‌های پلیس به مردم و …. از جمله این اهداف است.

ناظری با اشاره به اینکه ۱۵۰ برنامه در ۳۳ محور در هفته نیروی انتظامی اجرا می‌شود، عنوان کرد: از جمله این برنامه‌ها غبارروبی گلزار شهداء، برگزاری صبحگاه مشترک، بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مرکز مانیتورینگ پلیس، تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، همیاران پلیس و راهوران محله، برگزاری صبحگاه مشترک، همایش پلیس و اصناف و …است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد مواد مخدر کشور از استان کرمان عبور می‌کند، گفت: از مهرماه سال گذشته تا پایان شهریورماه سال جاری بیش از ۱۰۶ تن مواد مخدر در سطح استان کرمان کشف و در این زمینه ۲ هزار و ۸۱۳ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: طی یک‌سال گذشته، ۸۳۲ میلیارد ریال ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در استان بوده است که توسط نیروی انتظامی در سطح استان کشف شده و ۳۰ درصد ازلحاظ ارزش، افزایش داشته‌اند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7195
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.