• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8
مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری استان مطرح کرد؛

کمبود علوفه، چالش عشایر استان کرمان

  • کد خبر : 12845
  • 15 مهر 1400 - 15:46
کمبود علوفه، چالش عشایر استان کرمان

سرهنگ سیاری گفت: مهم ترین چالش عشایر کرمان، کمبود نهاده‌های دامی است که اگر به این موضوع توجه نشود، این قشر در تولید گوشت دچار مشکل می‌شوند. سرهنگ شهریار سیاری، مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری استان کرمان با بیان اینکه یکی از مهم ترین نقش‌های عشایر، تامین امنیت غذایی کشور است و تولید ۴۶ درصد دام […]

سرهنگ سیاری گفت: مهم ترین چالش عشایر کرمان، کمبود نهاده‌های دامی است که اگر به این موضوع توجه نشود، این قشر در تولید گوشت دچار مشکل می‌شوند.

سرهنگ شهریار سیاری، مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری استان کرمان با بیان اینکه یکی از مهم ترین نقش‌های عشایر، تامین امنیت غذایی کشور است و تولید ۴۶ درصد دام سبک و ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را عشایر بر عهده دارند، گفت:  با وجود همه مشکلات اگر دستگاه‌های متولی با نگاه جهادی به وظایف خودشان به خوبی عمل کنند، این مشکلات و چالش‌های به فرصت‌های اشتغال زایی تبدیل می‌شوند.

 او با اشاره به وجود فرصت‌هایی مانند صنعت تولید کرک و پشم دام عشایر استان کرمان که ظرفیت ویژه‌ای برای اشتغال زایی دارد، افزود: اما به دلیل قاچاق، خرید  ارزان و نقش دلالان، متاسفانه عشایر کرمان از ارزش افزوده و قیمت عادلانه محروم هستند.

سرهنگ سیاری با اشاره به اینکه  تولید ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور متعلق به عشایر است، بیان کرد: در کرمان، صنایع دستی، مانند گلیم بافی با بازار جهانی را داریم که نیاز به حمایت ویژه مسئولان از تولیدات صنایع دستی عشایر این استان با حمایت از زنجیره ارزش محصولات تولیدی عشایر وجود دارد.

او با اشاره به خشکسالی‌های بی‌سابقه و خشک شدن مراتع مناطق عشایرنشین استان کرمان تصریح کرد: مهم ترین چالش عشایر کرمان، کمبود علوفه و نهاده‌های دامی است که اگر به این موضوع توجه جدی نشود، عشایر کرمان در تولید گوشت قرمز دچار مشکل می‌شوند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=12845

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.