• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

گزارش سازمان تنظیم مقررات درباره نحوه محاسبه بسته‌های اینترنتی شرکت ایرانسل

  • کد خبر : 1825
  • 17 اردیبهشت 1397 - 11:52
گزارش سازمان تنظیم مقررات درباره نحوه محاسبه بسته‌های اینترنتی شرکت ایرانسل

انتشار اعلامیه‌ تغییر شرایط و ضوابط استفاده از اینترنت همراه شرکت ایرانسل توسط یکی از کاربران در توئیتر و اعتراض به محاسبه آزاد بسته‌های اینترنت، برخی از مشترکان نسبت به این موضوع در فضای مجازی واکنش نشان دادند. این کاربر در پست خود از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرد تا به این موضوع […]

انتشار اعلامیه‌ تغییر شرایط و ضوابط استفاده از اینترنت همراه شرکت ایرانسل توسط یکی از کاربران در توئیتر و اعتراض به محاسبه آزاد بسته‌های اینترنت، برخی از مشترکان نسبت به این موضوع در فضای مجازی واکنش نشان دادند. این کاربر در پست خود از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرد تا به این موضوع رسیدگی کند. آذری جهرمی نیز در پاسخ به خواسته این مشترک، به او وعده پیگیری داد. و حالا پس از بررسی‌های انجام شده، نتیجه این پیگیری در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد که در ادامه ارائه شده است؛

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به انتشار اخبار و شکایات دریافتی مبنی بر اعمال تعرفه آزاد اینترنت برای مشترکین دارای بسته‌های فعال در استفاده از فیلترشکن و VPN در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل گفت: با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رسیدگی به حقوق مصرف‌کنندگان و پیگیری رگولاتوری، توضیحات لازم از سوی این شرکت دریافت شد. براساس توضیحات ارائه شده از سوی این اپراتور، اطلاعیه مورد استناد در شکایت کاربران مربوط به سال گذشته بوده است. ضمن آنکه در اطلاعیه مورد نظر اشاره شده درصورت استفاده مشترکین از نرم‌افزارهای فیلترشکن و VPN به دلیل عدم امکان شناسائی سایت مورد استفاده، حتی درصورت استفاده از سایتهای داخلی، محاسبه تعرفه براساس تعرفه عادی بین‌الملل انجام شده و تعرفه ترجیحی برای سایتهای داخلی اعمال نخواهد شد و این موضوع به هیچ عنوان به معنای محاسبه براساس تعرفه آزاد نبوده است.
وی افزود: توضیحات اپراتور در مورد نحوه محاسبه درست بوده و بررسی سیستمهای صورتحساب این اپراتور از سوی رگولاتوری نشان می‌دهد محاسبه هزینه مشترکین دارای بسته فعال در چارچوب تعرفه‌های اعلامی انجام شده و مبنای محاسبه، تعرفه آزاد نبوده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه حقی از مشترکین اپراتور در استفاده از بسته‌‎های اینترنتی پایمال نشده است تاکید کرد: اپراتورها لازم است در ارائه سرویسهای خود توجه لازم را به حقوق مشترکین داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=1825
  • منبع : باشگاه خبرنگاران

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.