• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

گل‌محمدی: ادعای پرسپولیسی بودن دارند اما…

  • کد خبر : 13879
  • 19 آبان 1400 - 13:41
گل‌محمدی: ادعای پرسپولیسی بودن دارند اما…

 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید برخی با وجود ادعای پرسپولیسی بودن در انتظار باخت این تیم هستند تا به آن ضربه بزنند.یحیی گل‌محمدی درباره مباحث مختلفی پیرامون تیم فوتبال پرسپولیس به صحبت پرداخت. او بر این باور است که برخی با وجود ادعای پرسپولیسی‌ بودن منتظر یک باخت این تیم هستند تا به شارگردانش ضربه بزنند […]

 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید برخی با وجود ادعای پرسپولیسی بودن در انتظار باخت این تیم هستند تا به آن ضربه بزنند.
یحیی گل‌محمدی درباره مباحث مختلفی پیرامون تیم فوتبال پرسپولیس به صحبت پرداخت. او بر این باور است که برخی با وجود ادعای پرسپولیسی‌ بودن منتظر یک باخت این تیم هستند تا به شارگردانش ضربه بزنند و به پرسپولیس هجمه وارد کنند. البته سرمربی پرسپولیس در این گفت‌وگو به صراحت مسئولیت مسائل فنی تیمش را پذیرفت و عنوان کرد که اگر بازیکنی از کیفیت خود خود خارج شده است، وظیفه سرمربی تیم است که او را به شرایط ایده‌آل برگرداند.
در ادامه گفت‌وگوی یحیی گل‌محمدی با ایسنا را می‌خوانید:
بجای انتقاد از بازیکنان، فقط از من انتقاد کنید
* ابتدا درباره شرایط تیم‌تان صحبت کنید. پرسپولیس بعد از چهار بازی یک شکست و یک تساوی در کارنامه‌اش ثبت شده، شما از وضعیت راضی هستید؟
بعد از نقل و انتقالات و بعد از اینکه قهرمان شدیم سه بازیکن ثابتمان را از دست دادیم. محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی و شهریار مغانلو از جمع ما جدا شدند. در نقل و انتقالات جایگزین کردن این نفرات کار سختی بود. البته این کار برای همه باشگاه‌ها سخت است اما ما با توجه به بودجه‌ای که باشگاه داشت یار گیری کردیم. من فکر می‌کنم بازیکنان فعلی ما احتیاج به زمان بیشتری دارند تا بیشتر کنار یکدیگر بازی کنند و هماهنگ شوند. همانطور که گفتم ما بازیکنان جدید را بر اساس بودجه باشگاه و اینکه آیا تحت قرارداد باشگاهی بودند یا نه، جذب کردیم. در حال حاضر هم بازیکنان ما احتیاج به حمایت دارند چون آنها با هزار امید و آرزو به این تیم آمده‌اند. شاید در باشگاه قبلی خودشان شرایطی که الان در پرسپولیس دارند را تجربه نکرده باشند. بهتر است بیشتر به آنها اعتماد کنیم و تلاش کنیم شرایط آنها بهتر شود.
تمام مسئولیت فنی هر بازی به من برمی‌گردد. بجای انتقاد از بازیکنان و اینکه آنها را زیر سوال ببرید فقط از من انتقاد کنید. البته این انتقاد بهتر است سازنده باشد. بازیکنان من باید در آرامش کامل تلاش کنند تا کیفیت خودشان را نشان بدهند. ما فقط به تلاش و تمرکز بیشتر در کارمان احتیاج داریم. من به این تیم امیدوار هستم و در جلسه تمرین هم با بازیکنان صحبت کردیم تا ان‌شاءالله با تمام وجود برای موفقیت تیم تلاش کنیم.
با اولین باخت علیه ما هجمه ایجاد کردند
* آیا قبول دارید بعد از یک باخت و یک تساوی جو شدیدی علیه تیم شما ایجاد شده است؟
متاسفانه چنین جوی وجود دارد. من فکر می‌کنم این جو غیرمنصفانه علیه ما ایجاد شده است. برخی می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. همانطور که تیم، هواداران زیادی دارد در مقابل دشمنان زیادی هم منتظر باخت پرسپولیس هستند. خیلی‌ها تلاش می‌کنند آرامش پرسپولیس را برهم بزنند. آنها با اولین باخت شروع کردند تا هجمه علیه بازیکنان و کادر فنی ایجاد کنند. این هجمه واقعا عجیب است و من تا به حال چنین چیزی ندیده بودم. آدم احساس می‌کند که هفته بیست و پنجم یا بیست و ششم لیگ است که چنین هجمه‌ای علیه تیم ایجاد شده است. این در حالی است که تازه لیگ برای ما شروع شده و می‌توانیم نتایج را جبران کنیم. باید آنقدر تلاش کنیم و تمرکز داشته باشیم تا پیشرفت کنیم.
قهرمانی فصل قبل ما معجزه بود
* در روزهای اخیر هواداران هم در فضای مجازی از تیم حمایت کردند، نظری درباره این موضوع دارید؟
موفقیت‌های کسب شده در پرسپولیس به خاطر فرهنگ خوب هواداران بوده است. هواداران پرسپولیس در چند سال اخیر نشان داده‌اند که چقدر با فرهنگ هستند. آنها هیچ وقت از حمایت تیم خسته نشده‌اند چون آنها از مربیان قبلی هم حمایت کردند البته از ما هم واقعا حمایت کرده‌اند. یادمان نمی‌رود که پارسال هر روز حمایتشان از ما بیشتر می‌شد و در نهایت توانستیم برای پنجمین بار پیاپی قهرمان شویم. با آن شرایط و مشکلاتی که فصل قبل برای ما به وجود آوردند مثل معجزه بود که قهرمان بشویم اما این کار بزرگ را انجام دادیم. من از هواداران می‌خواهم همان حمایتی که فصل گذشته داشته‌اند را الان هم داشته باشند چون به آن نیاز داریم تا با آرامش و اعتماد به نفس بیشتر کار کنیم. لیگ مثل ماراتن است. در مارتن همیشه کسی که تا آخرین لحظه دوام می‌آورد و تلاش می‌کند و همینطور تسلیم نمی‌شود می‌تواند قهرمان بشود. این ماراتن برای ما شروع شده است. امیدوارم با کمک یکدیگر تیم را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.
برخی ادعای پرسپولیسی بودن دارند اما منتظر یک باخت ما هستند تا به ما ضربه بزنند
* فکر می‌کنید هجمه‌هایی که علیه پرسپولیس ایجاد می‌شود از سوی چه کسانی نشأت می‌گیرد؟
همه می‌دانند علت این همه هجمه علیه تیم ما چیست. بعد از پنج دوره قهرمانی خیلی‌ها دوست ندارند برای بار ششم قهرمان بشویم. بخشی از این هجمه‌ها شاید طبیعی باشد چون رقبایی داریم که دوست ندارند شرایط ما خوب باشد و به خاطر همین هر کاری از دستشان بر بیاید انجام می‌دهند. ما از آن رقبا گله نداریم اما از افرادی که ادعای پرسپولیسی بودن دارند و خودشان را پرسپولیسی می‌دانند اما منتظر یک باخت ما هستند، گله داریم. آنها منتظر هستند تیم یک باخت بیاورد تا به ما ضربه بزنند از این موضوع واقعا متعجب می‌شویم. ما نمی‌دانیم آنها از کجا خط می‌گیرند اما نمی‌خواهند پرسپولیس موفق شود. آنها جو بدی علیه ما ایجاد کرده‌اند و با استفاده از برخی رسانه‌ها و فضای مجازی هر کاری می‌کنند. متاسفانه فضای مجازی به‌گونه‌ای است که هر کسی هر چه دوست دارد می‌گوید و آدرسی هم ندارد که مشخص شود آن فرد کیست. در هر صورت از هواداران می‌خواهم توجهی به این فضای مسموم مجازی نداشته باشند و بیشتر تمرکزشان روی حمایت از تیم باشد.
ما هم مشکلات زیادی داریم درست است که درباره آن مشکلات صحبت نمی‌کنیم اما در شرایط سختی قرار داریم. با این حال هیچ‌وقت پا پس نکشیدیم و با تمام وجود برای پرسپولیس تلاش می‌کنیم. امیدوارم هواداران هوشیاری زیادی داشته باشند و سعی کنند با انرژی مثبت خود به ما یاری بدهند.
واقعا اختلاف ما با الهلال آن نتیجه نبود
* با توجه به نوع بازی تیم در شش بازی گذشته آیا خودتان از روند فنی تیم رضایت دارید؟
قطعاً وقتی در چهار بازی لیگ چهار گل خورده‌ایم باید نسبت به بحث دفاع تیمی نگران باشیم. فکر می‌کنم باید روی این مساله بیشتر کار کنیم. ما در دیدار برابر گل گهر هم در نیمه نخست و هم در نیمه دوم خوب بودیم. در بازی برابر نساجی مازندران در نیمه دوم بازی خوبی به نمایش گذاشتیم. در بازی برابر فولاد هم نیمه دوم خوبی داشتیم. باید بپذیریم شرایطی که بعد از بازی برابر الهلال برای ما ایجاد شد کار را سخت کرد. این مساله روی کار فنی ما هم تاثیر گذاشته بود. ما در بازی‌های اخیر تحت تاثیر نتیجه بازی با الهلال بودیم اما باید آن نتیجه را فراموش کنیم. چیزی که مهم است این است که واقعا اختلاف ما با الهلال آن نتیجه نبود اما شرایط طوری رقم خورد که آن نتیجه به دست آمد. ما با شرایط سختی و همینطور خستگی زیاد به عربستان رسیدیم. شرایط پروازی سخت و اتفاقات اینچنینی روی بازی ما تاثیر گذاشته بود با این حال باید آن بازی را فراموش کرده و به آینده فکر کنیم. در هر حال ما در چهار بازی گذشته نیمه دوم‌های بهتری داشتیم. در دیدار برابر آلومینیوم شرایط خوبی را نداشتیم و من از مسائل فنی تیم راضی نبودند. همانطور که گفتم مسئولیت همه مسائل فنی تیم با من است و باید تلاش کنیم تا نواقص را برطرف کنیم.
رقابت ما با الهلال مثل جنگ تفنگ بادی با دوشکا بود
* قبل از بازی برابر الهلال عربستان اصرار داشتید بازیکن خارجی جذب شود اما پرسپولیس به خاطر پرونده کالدرون اجازه جذب بازیکن خارجی را نداشت. فکر می‌کنید این موضوع چقدر در نتیجه دیدار با الهلال تاثیر داشت؟
شرایط کلی تیم‌ ما به گونه‌ای است که شرایط نا برابری با تیم‌های آسیایی داریم. ما باید با پنجره بسته و مشکلات پروازی و با حداقل امکانات و حداکثر مشکلات به مصاف آنها برویم اما رقبا دقیقا شرایطی برعکس ما دارند. اینکه چرا نباید تیم‌ها عربستانی به ایران بیایند و چرا نمی‌توانیم میزبانی کنیم و چرا تماشاگر به ورزشگاه راه نمی‌دهیم نشان می‌دهد شرایط ما طبیعی نیست. مصاف ما با آسیایی‌ها نا برابر است. همه امکاناتی که برای بردن و کسب پیروزی نیاز دارید، آنها در اختیار دارند اما حداقل امکانات را ما نداریم. نباید چنین شرایطی وجود داشته باشد. از طرف دیگر برنامه AFC هم کار ما را سخت کرده بود. ما سه بازیکن تیم ملی داشتیم که یکی از آنها خسته به ما اضافه شد و دو بازیکن دیگر هم در شرایط ناآماده به ما ملحق شدند. ملی‌پوشان ما در تیم ملی فشار تمرینی سطح پایینی داشتند و همین  امر موجب شده بود ناآماده به ما اضافه بشوند. این شرایط کار را برای ما سخت کرده بود و اثرات آن را در بازی برابر الهلال دیدیم. جو ورزشگاه هم واقعا سخت بود. ما به عنوان سرگروه از گروه خودمان صعود کردیم اما به عنوان مهمان برابر حریف قرار گرفتیم و بعد برابر تیم عربستانی هم مهمان بودیم. با وجود همه این مشکلات انتظارات از تیم ما هم بسیار بالا است. همه مشکلات را می‌دانند. ما باید سعی کنیم باشگاه‌های خودمان را تقویت کنیم. الهلال هشت بازیکن خارجی داشت و نمی‌دانست کدامش را در لیست قرار دهد، در مقابل ما اینجا کاری می‌کنیم که تیمی مثل پرسپولیس نتواند بازیکن خارجی جذب کند. رقابت ما با الهلال مثل جنگ تفنگ بادی با دوشکا بود. ناراحتی ما هم بیشتر برای همین است. اتفاقی مثل بازی با الهلال رخ می‌دهد که برای تیم تبعات دارد و خارج شدن از این وضعیت هم واقعا سخت است.
نفرات ما از نظر کیفی در یک سطح هستند
* در آخرین بازی پرسپولیس که برابر گل‌گهر سیرجان انجام شد، هم در نفرات تیم و هم در سیستم بازی تغییراتی ایجاد کردید. آیا فکر می‌کنید رقبا دست پرسپولیس را خوانده‌اند؟
بعد از اینکه در سه بازی سه گل خوردیم، نگران شدیم و دست به تغییراتی زدیم. هم سیستم و هم نفرات را تغییر دادیم. نفرات ما از نظر کیفی در یک سطح هستند و نمی‌توانیم بگوییم بازیکنی بهتر از دیگری است. ما فقط با توجه به سیستم بازی در نفرات هم تغییرات ایجاد کردم. ما در بازی برابر گل‌گهر هم بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و مشکل ما این بود که تعداد خطاها زیاد بود. گل‌گهر هم تیمی است که در ضربات ایستگاهی عملکرد خوبی دارد. باید تلاش می‌کردیم که به حریف ضربه ایستگاه ندهیم. متاسفانه در آن بازی در دقیقه بدی یعنی اواخر نیمه نخست گل خوردیم. با این حال در نیمه دوم جبران کردیم و در مجموع بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم.
ما بحرانی نمی‌بینیم، بحران ساخته ذهن دشمنان پرسپولیس است
* در شرایطی که پرسپولیس از چهار بازی، دو پیروزی، یک شکست و یک تساوی به دست آورده است، آیا فکر می‌کنید تیمتان در بحران است؟
ما بحرانی نمی‌بینیم. این بحران ساخته ذهن دشمنان پرسپولیس است. با بودن این بازیکنان و اینکه آنها شرایط سخت‌تر از این را هم تجربه کرده‌اند و سربلند بوده‌اند، این مسائل برای ما بحران حساب نمی‌شود. بحران ساخته فضای مجازی است.
اگر بازیکنان نمی‌توانند همان کیفیت خوب را به نمایش بگذارند، مسئولیتش با من است
* برخی معتقداند بعضی از بازیکنان پرسپولیس دچار افت شده‌اند و شرایط و عملکرد فصل قبل را نداشته‌اند. آیا شما این موضوع را قبول دارید؟
بازیکنان ما تا به حال کیفیت خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند و وقتی نمی‌توانند همان کیفیت خوب را به نمایش بگذارند، مسئولیتش با من است چون من باید این بازیکنان را به شرایط خوب برگردانم. بازیکنان ما باید بیشتر بازی کنند و از نظر روحی و ذهنی آنها را تقویت کنیم. بزرگ‌ترین مشکلی که وجود دارد همین جو بدی است که برای تیم ما درست کرده‌اند. الان با تیم صدر جدول سه امتیاز فاصله داریم و می‌توانیم خیلی خوب به جایگاه اصلی خودمان یعنی صدر جدول برگردیم.
طارمی در حال حاضر بهترین مهاجم آسیا و ایران است
* به عنوان سوال پایانی می‌خواهیم درباره حواشی اخیر تیم ملی و اختلافات میان مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ هم نظرتان را بدانیم. شما فکر می‌کنید در این میان حق با کدام طرف است؟
من چون در ریز موضوع نیستم و نمی‌دانم بین طارمی و اسکوچیچ چه چیزی رخ داده است، نمی‌توانم اظهار نظر کنم اما نکته مهم این است که طارمی در حال حاضر بهترین مهاجم آسیا و ایران است و نمی‌توانیم راحت از کنار نام او بگذریم. طارمی گل‌هایی به ثمر رسانده که یک تنه بازی را برای ما درآورده است. از طرفی هم سرمربی تیم به دنبال کنترل شرایط تیم ملی است. من فکر نمی‌کنم این موضوعی باشد که نشود آن را حل کرد. هم اسکوچیچ و هم مهدی طارمی به عنوان بازیکن با تجربه اختلاف خود را حل کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=13879

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.